Joo, tiedän, että entisistä työpaikoista ei koskaan pidä puhua pahaa, mutta herättää jo epäilyjä kun minua muistutellaan siitä nyt kohta loppuvassa työpaikassa jatkuvasti
Tai no, nyt kun kirjoitin tämän, niin tajusin itsekin miksi. Eli taustalla kun on se fakta, että kyseisessä työpaikassa ollaan syyllistytty lukuisiin väärinkäytöksiin. Toisin sanoen, jos tosiasiat paljastuisivat laajemmin, niin se näyttäisi heille tosi huonolta.
Väärinkäytöksestä osa sellaisia, että ne ovat laittomia mutta niin pieniä, että ei niihin kukaan puutu.
Suurin osa vain yksinkertaisesti valehtelua lukuisille eri tahoille rahoituksen saamiseksi, jota ei voi suoraan osoittaa selkeiksi valheiksi vaan ennemminkin harhaanjohtamiseksi.
Tämän lisäksi on useita henkilöitä käytetty törkeästi hyväksi tekemään mm. ylimääräistä ilmaista työtä, juuri noilla harhaanjohtavilla puheilla.
Näiden takia olen lähdössä paikasta. Eräs toinen, aiemmin lähtenyt henkilö jo uhkaili heitä mm. oikeusjutulla ja rikosilmoituksella sekä asioiden tekemisellä julkisiksi, mutta laittoivat juristin vastaamaan ja tekivät selväksi, että tuhoavat tämän henkilön uran jos hän näin tekee. Samalla työpaikalla olivat valtavan peloissaan, että jos hän oikeasti meneekin tekemään asioita julkisiksi, niin työpaikan ja näiden henkilöiden maine menee.
Itselleni ovat asiat vasta hiljalleen valjenneet (tuolloin kun tuo toinen työntekijä lähti niin en tiennyt valtaosaa asioista ja ihmettelinkin, miksi he olivat työpaikalla niin peloissaan). Olen yrittänyt puuttua ongelmiin, mutta olen saanut vastaani ihan hirvittäviä raivokohtauksia, huutoa, täysin epäasiallista kielenkäyttöä ja uhkailua. Nyt olen lähdössä, ja siitä todella helpottunut, mutta nyt minua sitten uhkaillaan jatkuvasti, että jos puhun mitään pahaa tästä työpaikasta, niin tuhoavat maineeni ja urani.