Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monella "tärkeällä" henkilöllä on kirjahylly taustalla? Lukeeko ne koskaan niitä kirjoja?

Vierailija
21.10.2022 |

Koskaan en ole huomannut mitään siihen viittaavaa, eli esim puuttuvaa kirjaa sarjasta.

Mitä niissä kirjoissa lukee? Miksi eivät käytä kindleä ekirjoilla?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä taustalla? Minä en ole tärkeä henkilö, mutta kämppä on täynnä kirjahyllyjä joissa säilytän lukemiani kirjoja.

En tiedä mitä tarkoitat tärkeillä ihmisillä, saati sillä että heillä on kirjahylly "taustalla"? Meinaatko television asiantuntijahaastatteluissa? Yleensä heillä on hyllyssä oman alansa kirjallisuutta siksi että sitä luetaan ja käytetään.

https://preview.redd.it/h7n0nw3si5v91.jpg?width=996&format=pjpg&auto=we…

https://preview.redd.it/p0tyxw3si5v91.jpg?width=992&format=pjpg&auto=we…

https://preview.redd.it/eoh0gv3si5v91.jpg?width=994&format=pjpg&auto=we…

https://preview.redd.it/mna1qc5si5v91.jpg?width=989&format=pjpg&auto=we…

Nuohan on enimmäkseen työhuoneita ja vain tuolla yhdellä mikälie punalipputyypillä näytti olevan kulissikirjahylly. Toisella näytti olevan täynnä mappeja ja se ekan kuvan hylly näytti siltä että se on tuon (koulu? tms) lasten kirjastona tms. Sheriffin kirjoista en osaa arvata mutta ehkä siinä on aseen huolto-oppaita tai jotain, mitä nyt sheriffi tarvtsee. 

Meidän kirjahyllyt näyttävät upeilta noihin verrattuna, ja jopa puolison työhuoneen kirjahylly näyttää ja on hieno. Eiks ollakin tärkeitä?

Vierailija
22/56 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatehuoneessa kirjat, eipä oo tullut muutamaan vuoteen luettua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä taustalla? Minä en ole tärkeä henkilö, mutta kämppä on täynnä kirjahyllyjä joissa säilytän lukemiani kirjoja.

En tiedä mitä tarkoitat tärkeillä ihmisillä, saati sillä että heillä on kirjahylly "taustalla"? Meinaatko television asiantuntijahaastatteluissa? Yleensä heillä on hyllyssä oman alansa kirjallisuutta siksi että sitä luetaan ja käytetään.

Nuohan on enimmäkseen työhuoneita ja vain tuolla yhdellä mikälie punalipputyypillä näytti olevan kulissikirjahylly. Toisella näytti olevan täynnä mappeja ja se ekan kuvan hylly näytti siltä että se on tuon (koulu? tms) lasten kirjastona tms. Sheriffin kirjoista en osaa arvata mutta ehkä siinä on aseen huolto-oppaita tai jotain, mitä nyt sheriffi tarvtsee. 

Meidän kirjahyllyt näyttävät upeilta noihin verrattuna, ja jopa puolison työhuoneen kirjahylly näyttää ja on hieno. Eiks ollakin tärkeitä?

Varmaan joku ihme pätemisen tarve, juu.

Vierailija
24/56 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeät ihmiset lukevat paljon, koska tarvitsevat tietoa paljon.

Vierailija
25/56 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu on lukenut osan kirjoistaan useampaan kertaan, toisaalta tuskin on kaikkea voinutkaan lukea moneen kertaan ja tuskin tuleekaan lukemaan, kun niitä kirjoja on satoja.

Vierailija
26/56 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttu on lukenut osan kirjoistaan useampaan kertaan, toisaalta tuskin on kaikkea voinutkaan lukea moneen kertaan ja tuskin tuleekaan lukemaan, kun niitä kirjoja on satoja.

Miksi sillä on kirjoja mitä se ei lue?

Vierailija
27/56 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sillä on kirjoja mitä se ei lue?

Luultavimmin kaikki on luettu kertaalleen, muttei todellakaan useampaan kertaan.

Vierailija
28/56 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain voi olla kirjahylly ihan näön vuoksi, että antaa sivistyneen kuvan itsestään. Tai sitten vain säilyttää lukemattomia kirjoja siinä. Ihan samalla tavalla kuin kirjahyllytön saattaa lukea paljon, mutta lainaa kaiken kirjastosta tai lukee e-kirjoina. Ei se kirjahylly itsessään mitään kerro, mutta eiköhän silti useimmat kirjahyllyn omistavat lue edes jonkin verran.

Vierailija
29/56 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ekassa kuvassa ihan käytössä olevan näköinen kirjavitriini, tokasta vaikea sanoa, kolmannessa kuvassa ei edes ollut kirjoja vaan mappeja, ja neljännessä luultavasti lakikirjoja kun kyseessä on Texas ranger.

Kaikki kuvat oli otettu toimistoista. Niissä on yleensä toimiston alaan liittyviä kirjoja, ja sitten myös noita mappeja. Ihan käyttöön yleensä tarkoitettu.

Vierailija
30/56 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin kirjat ovat tärkeitä. Sellaiselle, joka ei ymmärrä, on turha selittää. Vanha sanonta.

Vierailija
31/56 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kysyy ihminen, joka ei ole koskaan lukenut kirjoja. Mieluummin yläasteellakin tupakkaringissä, koulu ja lukeminen jäi siihen.

Juuri ne tupakka ringin kovikset ovat ne jotka pystyvät luomaan suhteita joilla pääsee niihin mukamas tärkeisiin johtopaikkoihin. Sitten niitten pitää esitellä tärkeitä jotain telkun haastattelua varten ja "pitääpi tilata antikvariaatista tärkeän näköisiä kirjoja tai jotain jotta jengi luulee että olen lukenut ja että tiedän mistä puhun".

Omilta kouluajoista tupakkarinkiläisistä on tullut lähinnä nobodyjä luusereita. Joku saattaa olla amishommaduunareita, mutta työttömyys ja nuorena kuoleminen myös kuuluvat kuvioon.

Noista olen kuullut kotiseudullani pysyneiltä vanhemmiltani.

Minulla on kirjahyllyjä helposti yli kolmekymmentä metriä aivan täynnä. Romaaneja, tieto- (luonnontieteet, historia, yhteiskuntatieteelliset ja filosofia) ja harrastuskirjallisuutta, taide-/kulttuurialojen kirjallisuutta, eurooppalaista ja amerikkalaisia sarjakuvaintegraaleja ja muita keräilyjulkaisuja. Käytännössä noin 95% olen lukenut.

T. Akateeminen Menestyjä 62v.

Vierailija
32/56 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kysyy ihminen, joka ei ole koskaan lukenut kirjoja. Mieluummin yläasteellakin tupakkaringissä, koulu ja lukeminen jäi siihen.

Juuri ne tupakka ringin kovikset ovat ne jotka pystyvät luomaan suhteita joilla pääsee niihin mukamas tärkeisiin johtopaikkoihin. Sitten niitten pitää esitellä tärkeitä jotain telkun haastattelua varten ja "pitääpi tilata antikvariaatista tärkeän näköisiä kirjoja tai jotain jotta jengi luulee että olen lukenut ja että tiedän mistä puhun".

Omilta kouluajoista tupakkarinkiläisistä on tullut lähinnä nobodyjä luusereita. Joku saattaa olla amishommaduunareita, mutta työttömyys ja nuorena kuoleminen myös kuuluvat kuvioon.

Minulla on kirjahyllyjä helposti yli kolmekymmentä metriä aivan täynnä. Romaaneja, tieto- (luonnontieteet, historia, yhteiskuntatieteelliset ja filosofia) ja harrastuskirjallisuutta, taide-/kulttuurialojen kirjallisuutta, eurooppalaista ja amerikkalaisia sarjakuvaintegraaleja ja muita keräilyjulkaisuja. Käytännössä noin 95% olen lukenut.

Wau, mitalinko haluut?

Vierailija
33/56 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemus taas on, että siellä tupakkaringissäkin näkyi paljon erilaisia ihmisiä. Joillain oli kotona ylisukupolvista alkoholismia, joillain oli vanhemmat hyvissä viroissa. Joidenkin vanhemmat rakasti lastaan, joidenkin eivät olleet kiinnostuneita. Ylipäätään teini-iästä ei voi paljoakaan päätellä. Joillekin teini-ikä on vaikeampaa ja haetaan rajoja enemmän, jotkut pysyvät tasaisina.

Vierailija
34/56 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinta osaa käyttämistäni ja hyllyssäni olevista kirjoista ei ole olemassa e-kirjoina. En ole tärkeä ihminen, pelkkä kirjallisuustyöläinen vain.

Vierailija
36/56 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen huomaa kirjahyllyn sisällöstä onko lukija, vai teeskentelijä. Teeskentelijöillä on vain ne kirjat, jotka on muodissa tai joista saa "pisteitä" (yleensä klassikoita, joita raskas lukea). Lukijoilla on vähän kaikenlaista. Työhyllyssä usein pitkälti ammattikirjallisuutta.

Vierailija
37/56 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Toiset meistä tosiaan osaa lukea ja näin ovat saaneet tietää mitä kirjoissa lukee. Olisi kannattanut ap:nkin yrittää koulussa opetella edes tavaamaan sen sijaan että kaiveli nenäänsä ja heitteli löydöksillään luokkatovereitaan. 

Vierailija
38/56 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurinta osaa käyttämistäni ja hyllyssäni olevista kirjoista ei ole olemassa e-kirjoina. En ole tärkeä ihminen, pelkkä kirjallisuustyöläinen vain.

Mulle on muutama ihminen, jotka ei itse ole koskaan tykänneet lukea vapaaehtoisesti mitään, jankuttaneet että nykyaikana ei enää kellään ole kirjahyllyjä. Miten kaikki tieto on verkossa ja jos jonkun kirjan tahtoo, sen voi hakea kirjastosta. 

Aivan turha koettaa selittää, että mulla on kirjoja, joista haen tietoa, joka nyt vaan on niissä paremmassa muodossa kuin verkossa. Joitain kirjoja tykkään muuten vaan lukea aina uudelleen, eikä kaikkia ole e-kirjoina, ei tee mieli jonotella niitä kirjastosta, tai niitä ei ole kirjastossa ollenkaan. On myös kirjoja, joita ei saa käsiinsä aivan helposti, tai ne on sen verran kalliita, ettei tee mieli joka kerran ostaa uudelleen. Ei myöskään tee mieli skannata sellaisia kirjoja vain sitä varten, että ne voisi sitten hävittää. 

Muutaman kuukauden kuluttua saan taas kuulla miten pitäisi hävittää kirjahyllyt ja kirjat ja säästää korkeintaan kymmenen. Kirjojen tieto on kuulemma vanhentunutta, vaikka hyllyssäni ei juurikaan ole sen tyyppistä kirjallisuutta, jolle kävisi näin. Joku tietokoneohjelman käyttöopas, tai tutkimus taajamien autotiheydestä nyt varmaan vanheneekin, vaikka ehkä jollekin niilläkin on käyttöä. 

Vierailija
39/56 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wau, mitalinko haluut?

Oot vaan kade 😁

Vierailija
40/56 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku säilyttää vanhoja klassikkoteoksia tai kirjasarjoja? Entä tietokirjat, kartat, oppaat jne. Mitä siellä on tarkemmin jos zoomailee. Alan kirjat voivat antaa ammattimaisen kuvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi