Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä koirarotua suosittelette

Vierailija
21.10.2022 |

Noin viisikymppisellä 15-vuotiaan lapsen vanhemmalle. Asuntona kolmio kaupungissa. Koiria ollut lapsuudesta asti, omina terreristä rescue-koiran kautta saksanpaimenkoiraan. Kaikki kanssa meni hyvin koko näiden eliniän ajan.

Harkinnassa oli aiemmin bullterrieri, mutta olen luopunut ajatuksesta näiden kaikkien koirahyöykkäysten vuoksi. En halua koiraa, jolla voi napsahtaa, ja tämä tappaa toisen koiran. Koira saa olla suhtaktiivinen, tykkään tehdä pidempiäkin lenkkejä metsässä. Koulutettavuuden ei tarvi olla helpoin mahdollinen, mutta ei turhan haastavakaan. Koko mielellään keskikokoinen, ehkä 15-35kg painoltaan. Turkin hoidettavuudella ei niin väliä. Mieluiten vähähaukkuinen kerrostalossa asumisen vuoksi. Vahtivietillä ei niin väliä. Metsästysviettiä ei saisi olla.

Tiedän, ettei näin koiraa valita, mutta ajattelin jos tätä kautta tulisi uusia ideoita. Edellisen koiran poismenoata on nyt kaksi vuotta, koen että nyt olisi aika uudelle koiralle. Olen vastuuntuntoinen koiranomistaja, ja panostan koiran tapakoulutukseen.

Kommentit (1103)

Vierailija
581/1103 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kultainen noutaja on tervein rotu

Varmaan Suomessa toiseksi agressiivisin rotu sitten chihujen. En ole tavannut tervepäistä kultaistanoutajaa, vaikka yleinen rotu. 

Jälleen myytti. Pitbull/Amstaffi on omaa luokkaansa näissä, maailmalla ja suomessa. Sitten ihmeelliset sekasikiö-saksanpaimenkoirat. Mulla ollut 4 sakemannia ja 3 kultaista noutajaa. Joten jonkinlaista käsitystä näistä roduista löytyy. Sekä ollut tekemisissä kymmennien kultsujen kanssa. Ei pidä paikkaansa siis.

Vierailija
582/1103 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Godlike dog

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1103 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitbullit on raukkojen koiria

Vierailija
584/1103 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitbullit on raukkojen koiria

Voi kyllä. Entisen mieheni vanhemmat kasvattivat näitä jenkeissä. Voin sanoa, että olivat aika moista porukkaa näiden surkeiden koiriensa kanssa.

Vierailija
585/1103 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shitbull

Vierailija
586/1103 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele mitään koirarotua!

Vierailija
587/1103 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sileäkarvainen collie. Uskollinen, mahtava rotu. Toki kannattaa katsoa sukulinja. Minulla 3 uroksen lauma, kaikkien luonnetestipisteet yli 150.

Ei ongelmia ja mukavia kouluttaa. Kouluttaa kyllä kannattaa.

Vierailija
588/1103 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle pitbull samaan huoneeseen

Vierailija
589/1103 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni terrieri, joka jaksaa pitkiä lenkkejä, mutta kotona on sitten rauhallinen. Edellytys tietysti, että tykkäät lenkkeillä. 

Vierailija
590/1103 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sileäkarvainen collie. Uskollinen, mahtava rotu. Toki kannattaa katsoa sukulinja. Minulla 3 uroksen lauma, kaikkien luonnetestipisteet yli 150.

Ei ongelmia ja mukavia kouluttaa. Kouluttaa kyllä kannattaa.

Eikö nuo pisteet ole vähän korkeahkot kotikoiralle? Työ- ja aktiiviharrastuskoirat erikseen. En tiedä tarkemmin, mutta ei vissiin yksyhteen mahdollisimman korkeat pisteet ja helppo kotilemmikki?

Vierailija
591/1103 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Kelpiestä kaikki mahdollinen ja mieti oisko sinun koira.

Vierailija
592/1103 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gane corso

Vierailija
593/1103 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinrakas ihminen ei ota lemmikkieläintä.

Vierailija
594/1103 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

beagle ei ainakaa agressiivinen.

Vierailija
595/1103 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, ei kannatakaan suositella, jos ei tiedä koiraroduista mitään.

Vierailija
596/1103 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinrakas ihminen ei ota lemmikkieläintä.

Eläinrakas ihminen ei tuhlaa luontoa kirjoittaessaan tänne. Mielipide tuokin. Johonkin ne elossa olevar koirat menevät, mieluiten hyvään kotiin.

Vierailija
597/1103 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään koiraa voi suositella kaupunkiin kerrostaloon. Se on eläinrääkkäystä.

Vierailija
598/1103 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään koiraa voi suositella kaupunkiin kerrostaloon. Se on eläinrääkkäystä.

No ei kyllä tasan tarkkaan ole. Courses for horses. Mulla ollut 35 vuotta koiria kerrostalossa, kaikki olleet selvästi onnellisia, ja eläneet pitkän elämän. Väitän, että ovat saaneet paljon enemmän liikuntaa kuin keskivertojuntin takapihan rekku. Jokainen elänyt yli 13-vuotiaaksi, ollut terve, iloinen ja hyvinvoivaz

Vierailija
599/1103 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia suunnitellut hankkivani koiran. Nyt kun viimein taloudellinen tilanne on vakaa voisin ryhtyä tuumasta toimeen. Mieleisiä rotuja on muutama, mutta en tajua millä ihmeellä ikinä saisin koiran kunnolliselta kasvattajalta. Mistä ihmeestä joka toinen vastaantulija on löytänyt koiransa? Pentutehtaasta?

Vierailija
600/1103 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on elämäni aikana kokemus vain yhdestä koirasta. Koira oli todella älykäs, sisäsiisti, terve, ystävällinen eikä haukkunut yksin kotona ollessaan. Eli viisitoistavuotiaaksi. Koirani oli viiden eri rodun coctail: kääpiösnautseri, lapinkoira, perhoskoira, villakoira ja suomen pystykorva. Todella maailman ihanin ja viisain koiruliini. Toista, yhtä ihanaa karvaturria, ei enää koskaan varmaan synny tähän maailmaan. Eli näissä rotukoira-asioissa en osaa neuvoa 😊