Totaalinen bore out töissä mutta työnantaja ei halua lomauttaa
Tilanne on siis se, että projekteja ei vaan nyt ole. Mä olen tällä viikolla tuntikirjausten mukaan tehnyt alle 15 tuntia tuottavaa työtä. Pomo on vanhanaikainen ja haluaa että kaikki on paikalla toimistolla 8-16 joka päivä. Olen tällä hetkellä ainoa palkattu työntekijä, toinen tekee alihankintana oman firmansa kautta ja käy konttorilla silloin kun on asia ja kolmas on opintovapaalla. Olen tykännyt sekä työstäni että työpaikastani, mutta tällaista tilannetta ei ole ollut kuin kerran aiemmin, mutta sitten tuli projekteja ja tilanne helpotti. Olen ollut samassa 10 vuotta ja nyt on ikää sen verran, että vaikea päästä enää muualle. Ehdotin pomolle, että lomauttaisi, mutta hän sanoo että jospa se tilanne tästä paranisi.
Pöytälaatikot on siivottu, kävin jonkun tavarantoimittajan verkkokurssin, olen kehittänyt ohjelmaa mutta nyt tuntuu, että olen tehnyt jo kaiken mitä voi tehdä. En tiedä mitä voisin opetella lisää, kun raja on tullut vastaan, nykyisiin tehtäviin jos haluan lisäkoulutusta, pitäisi aloittaa joku isompi kurssi, mutta niitä ei ollut nyt tarjolla ja urakehitystä ei näin pienessä firmassa voi olla. Luin ammattilehtiä mitä meille tulee mutta alkoi borettaa, haluaisin tehdä tuottavaa.
Yrittäisikö vielä iästäni huolimatta hakea jotain muuta? Tarjouspyyntöjäkään ei ole ollut liikkeellä kovin paljon, joten ei tämä tilanne tästä välttämättä piankaan helpotu.
Kommentit (8)
No kirjoita sillä ylijäämä ajallasi vaikka kirja.
Vierailija kirjoitti:
Niin ymmärsikö pomo, että lomautus ei olisi sulle taloudellisesti ongelma?
Hän kokee varmaan vastuuta sinusta eikä siksi lomauta. Puhu sille selkeämmin.
Pomo tietää, että minulla on hyvä taloudellinen tilanne. Puolisolla on hyvä työ ja mulla on sivutyölupakin ihan erilaiselle työlle, mitä olen joskus tehnyt, velkaa ei ole ja mulla jää aina palkasta yli. Olen ehdottanut ihan suoraan, että voin kyllä tehdä lyhyempää viikkoa pienemmällä palkalla siihen asti tilanne helpottaa, en välttämättä tarvitsisi edes hakea korvauksia. Pomolla ei ole sivutyötäni - tosin se on nyt jäissä, mutta voin aloittaa koska tahansa - vastaan mitä tahansa, koska se on ihan eri alaa, eikä mitenkään kilpaile firman kanssa. En ihan tarkkaan sano ammattiani, mutta vertailukuvana voisi olla että teen päivätyössäni koodausta ja sivuhomma olisi ompelua. Näin kaukana siis on toisistaan nämä työt. Ap.
Miksi et hakisi muuta työtä? Jos ylimääräistä energiaa kerran on, tietenkin voit hakea. Ja aikaakin väsätä hakemuksia vissiin on.
Opiskele netistä ilmaiskursseja ja esim. avoimen lähdekoodin ohjelmistoja.
Kuulostaa melko feikiltä aloitukselta. Mikä ongelma se on, jos palkka juoksee? Tuottavaa työtä? Heh heh!
Niin ymmärsikö pomo, että lomautus ei olisi sulle taloudellisesti ongelma?
Hän kokee varmaan vastuuta sinusta eikä siksi lomauta. Puhu sille selkeämmin.