Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sinun kipurajasi kahvinhinnassa, milloin jätät kahvin ostamatta?

Vierailija
21.10.2022 |

Vai ostatko kahvia, vaikka se menisi miten kalliiksi tahansa?

Itselläni kipuraja menee siinä 7 eurossa. Se on jo aika kova hinta kahvipaketille. Jos siitä vielä nousee, täytyy jättää ostamatta.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 euron pakettia en osta, tarjouskahveja ja kaupan merkkejä mieluummin. No, jos niitäkään ei olisi, niin varmaan 8 euroa alkaisi olla ihan maksimi ja pitäisi kahvinjuontia vähentää.

Vierailija
42/64 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5€/pkt. Tuon yli jää kauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 20 vuoteen en ole ostanut normaalihinnalla kahvia. Nytkin hain alesta 2pkt Kulta Katriinaa. Ja kaapissa oli jo silti 7 pakettia kahvia.

Vierailija
44/64 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipapujen hinta ei ole noussut, jos et duopoli-marketista niitä osta. Edelleen maksan saman 30 €/kg, mitä jo vuosia.

Vierailija
45/64 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sit sen tilalle? Siinäpä kysymys. 

Teen juonti ei ole vaihtoehto. 

Barley cup? Hyvin trendikästä.

Vierailija
46/64 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt että lopettaisin työpaikalla kahvin juomisen, mun tauko on aina myöhemmin kuin muilla ja mulle jää aina ne kärynneet pannunpohjat. Vähän korpeaa maksaa nytkin 6€/paketti siitä lystistä. Kotona käytetään papukahvia, ja sen hinta saa nousta kyllä ainakin 50€/kg ennen kuin edes harkitsisin käytön vähentömistä.

Vierailija
47/64 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä raja tuli jo vastaan ja kahvin juominen loppui. Nykyisin juon teetä paljon edullisempaa..

Vierailija
48/64 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä joku 25 euroa.

Kahvi on mun ainoa ylellisyys-tuote, en tupakoi tai käytä alkoholia tai herkuttele suklaalla.

Et ilmeisesti maksa itse kauppareissujasi..

Vierailija
49/64 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran raaskin ostaa viinipullon, minkä huitaisen paljon nopeammassa tahdissa lärviini kuin kokonaisen kahvipaketillisen, niin järkeni sanoo, että saa se kahvipaketti ainakin saman verran maksaa, ellei enemmänkin, kuin se hetken iloa antava viinipullo, ennen kuin hinta on liian kallis. Ja koska en kahvia juurikaan juo päivässä, ehkä yhden mukillisen, paketti kestää kuitenkin aika kauan.

Vierailija
50/64 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 € paketti.

Kommenteista näkee, ettei itse makseta elämisen kuluja.

Vierailija
51/64 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassa maksaa paketti joku 6-7 €. Mieluummin lähden hakemaan kauempaa vitosella.

Vierailija
52/64 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 € paketti.

Tuensaajilla ei todellakaan ole varaa noin kalliisiin kahveihin.

Vierailija
53/64 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon Pauligin kaupunkikahveja. Ostan aina tarjouksista. Kipuraja tulle 10e paketti. Yli kympin hinnalla saisi olla jo jotain erityistä.

Vierailija
54/64 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerran raaskin ostaa viinipullon, minkä huitaisen paljon nopeammassa tahdissa lärviini kuin kokonaisen kahvipaketillisen, niin järkeni sanoo, että saa se kahvipaketti ainakin saman verran maksaa, ellei enemmänkin, kuin se hetken iloa antava viinipullo, ennen kuin hinta on liian kallis. Ja koska en kahvia juurikaan juo päivässä, ehkä yhden mukillisen, paketti kestää kuitenkin aika kauan.

Heh, ei se paketti kovin kauan kestä. Kaffi säilyy periaatteessa YHDEN VIIKON paketin avaamisesta. Siksi se kannattaa säilyttää jääkaapissa tai pakastimessa erittäin tiiviisti suljettuna. Eikä missään nimessä pidä kaataa sieltä paketista pois johonkin säilytysastiaan.

Kaffissa on rasvaa, joka härskiintyy erittäin herkästi. Juon itse joka ikinen päivä vähintään yhden Lipposen, ja usein se jää siihen. Kesäisin juon ENEMMÄN kaffia kuin talvella, tämä toistuu joka kesä. En ymmärrä yhtään miksi. Maksimi on joku kolme kupposta per päivä, tosin ihania makoisia kaffijuominkeja voin juoda vaikka ja kuinka.

Säilytän kaffin aina vähintään jääkaapissa, joten se ei onneksi kerkeä menemään pilalle. Mutta sellainen 1 kk on ihan maksimi, sen jälkeen kaffi on kaput ja peli on menetetty.

Vierailija
55/64 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti oli tuo, kun sanoit, että juot EHKÄ kupillisen päivässä. Tuolla kylmäsäilytyksellä kaffia täytyy juoda joka ikinen päivä 1-2 kuppia tai muuten menee hukkaan.

Vierailija
56/64 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 € paketti.

Millä perusteella? En ole tuo kenelle kommentoit mutta eiköhän nimenomaan hyvätuloisilla ole varaa maksaa kahvista useampi kymppi. 

Vierailija
57/64 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sanon, että 25€, mutta luultavasti ostan sitä vaikka maksaisi yli 40€.

Vierailija
58/64 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia ja tupakka en jätä,makso mitä makso,samoten nautin sauna kaljasta..nää on mun nautintoja ja työssä käyvänä saan valita mihin rahat laitan

Vierailija
59/64 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi dziisus näitä penninvenyttäjiä.

Yhdestä 500g kahvipaketista tulee 65 kuppia kahvia eli 7€ pakettihinnalla yhden kahvikupin hinnaksi tulee ihan 11 senttiä.

Siihenkö sinun taloutesi tosiaan kaatuu niin että kahvinjuonti on pakko lopettaa?

Suomi on täynnä juuri näitä kausivalojen sammuttajia jotka käyvät repimässä 1W LED-ketjun parvekkeelta ja kerjäävät sitten somessa ylpeukkuja kun ovat ihan yksinään torjuneet sähköpulan.

Niitä ostettavia asioita on kymmeniä, joten jos joutuu pitämään ruokakulut kohtuullisina, niin jokaiseen yksittäiseen asiaan joutuu kiinnittämään huomiota. Asia, jota hyvätuloiset eivät suostu ymmärtämään.

Vierailija
60/64 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan maksoi mitä maksoi. Ja edelleen vain Löfsbergiä. Tuskinpa tuo nyt montaa kymppiä koskaan maksaa paketilta. 

Onks tää löfsberg sulle joku imagokysymys? Juon itsekin sitä joskus ei se oleellisesti omasta mielestä muista eroa.

Onhan juhlamokka ja löfbergsin tummapaahtoiset aivan erimakuisia. Itse juon löfbergsin crescendoa, siitä puuttuu juhlamokan ja muiden "suomalaisten" tummapaahtojen vetisyys ja kitkeryys vaaleapaahtoisten osalta. Mulle ainakaan imagokysymys ole vaan makuasia. Kelpaa myös nordqvistit, mutta ne on kalliimpia.

Ohis

Löfbegs on ruotsalainen kahvinpaahtimo.

Ei ne kahvit loppujen niin hemmetin erilaisia ole, kun kahvipavut tulevat kaikkiin maihin, samoista kahvuntuottaja maista ja samoissa maaperässä kasvatetuista kahvipensaista.

Monet ruotsalaiset pitävät suomalaisesta kahvista.

Eroja on siinä, miten kahvi paahdetaan.

Ja ruotsalaiset ja suomalaiset ovat tottuneet eri makuisiin kahveihin.

Koska kahvin makuun vaikuttaa paljon myös veden kovuusaste ja veden pehmeys.

Suomessa on pääsääntöisesti pehmeä vesi, ja olemme tottuneet juomaan kotimaassa paahdettua kahvia. Se on meille parhaimman makuista kahvia.

Ruotsissa paahdetaan kahvi nimenomaan kovaan veteen, koska Ruotsi on kovan veden maa.