Kauhea uni. Olenko hullu, taikauskoinen?
Näin viime yönä unen, jossa olin menossa synnyttämään. Oikeasti minulla on raskausviikkoja 14, mutta unessa vatsa oli jo iso. Kävelin suoraan johonkin huoneeseen, jossa oli kaksi kätilöä ja sanoin, että synnytyksen aika on koittanut. Minua ei kuitenkaan supistellut yhtään. He kokeilivat vatsaani ja sanoivat, että lapsi on liian pieni syntymään, ei sitä raskisi ruveta sieltä repimään.
Pyysin heitä ultraamaan ja niin tehtiin jossakin käytävässä. Nuori kätilö ultrasi ja sanoi, että lapsen pää on epämuodostunut ja otsaluu jotenkin viisto, syndroomaepäily. Hän kävi tarkistamassa jotain tietokoneelta ja minä itkin yksin hysteerisenä.
Katsoin neuvolakorttia ja sen mukaan r-viikkoja oli 30. Pyysin ultraamaan uudestaan ja tällä kertaa kätilö sanoi, että lapsen pää on ihan liian suuri. Selvästi hän on vammainen.
Heräsin suurin piirtein tässä kohtaa hikisenä ja täysin varmana, että lapsella on oikeasti jokin vikana. Minulla on kaksi lasta ennestään, enkä ole koskaan vastaavaa unta nähnyt. En edes ole hirveästi miettinyt tuota vammaisuusasiaa, niin että se painaisi kovasti
Nyt kyllä painaa. Tiedän kuulostavani todella tyhmältä, mutta en voi sille mitään, että pelkään unen kertoneen minulla oikeasti jotain! Olen kerran nähnyt unessa asian, joka oli totta, vaikka en sitä silloin tiennyt ja pelkään, että niin on nytkin.
Olkaa kiltit, älkää naurako, minulle tämä on hyvin todellista:(
Onko joku muu nähnyt kamalia unia, ja oliko niissä perää?
Oli vaan pakko purkaa tänne, kun se uni ahdistaa vieläkin...
Kommentit (2)
Välillä näin, että synnytin 8-vuotiaan pojan, joka oli tosi vauvamainen mutta ihan älyttömän ruma ja sillä oli aikuisen miehen karvoitus ja vehkeet : ) JA sitten olin ihan paniikissa, että tuotako mun pitäisi rakastaa, ja tunsin kamalia tunnontuskia kun en pystynyt sitä rohjaketta rakastamaan.
Ja välillä näin unta että vauva oli syntynyt, ja se olikin pieni piparkakku, ja mieheni oli laittanut sen säilöön maitopulloon...minä paniikissa, että eihän sitä voi maidossa säilyttää, sehän murenee. JA siinä sitten yritettiin korjailla sitä vettynyttä piparkakkulastamme.
Kerran myös synnytin pienen tinasotilaan, jonka suu oli niin pieni, että olin ihan paniikissa, että kuinka saisin sen ruokittua.
Itse tulkitsin nuo unet totaaliseksi epävarmuudeksi vauvan suhteen. EI ollut aiempaa kokemusta lapsista, ja ehkä alitajuisesti jännitin tosi paljon, että pystynkö sitä rakastamaan, osaanko hoitaa jne.
Voisiko sinulla olla tuon unen kanssa kyse samasta? Että vaikka et niin tietoisesti jännittäisikään vauvan terveyttä, niin alitajunta tekee sinulle tepposet?
unen kautta ehkäpä vain purat alitajuisia pelkoja jne. Ja sulla on pian se rakenneultra, jossa varmasti selviää tarkemmin lapsen fyysinen kunto!
Minä näin raskausaikana unta, että synnytin kissan, mutta ihminen sieltä sitten oikeasti kuitenkin tuli!