Taksin hinta. Miten arvioida etukäteen?
Mitä tarkoittaa käytännössä 1,30€/km + 0.98€/min?
Eli laskutetaanko molemmista, km ja min?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä Taksi Helsinkiä.
Järjettömän hintainen, se että auton olisin saanut pihaan, olis maksanut 400€!!!
T. Turkulainen
Asuinpaikka on valinta.
Tuttu kertoi, että kun hän käytti erään kerran yangoa kuski sai hänen puhelinnumeronsa järjestelmän kautta. Kuski alkoi lähettämään hänelle treffipyyntöjä. Kuski viestitteli myös asuvansa tuttavaani lähellä ja olemaan valmis kuljettamaan häntä milloin hän haluaa.
En käytä yangoja ja ubereita, mutta kertokaa muut onko tämä mahdollista. Aika creepyltä kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu kertoi, että kun hän käytti erään kerran yangoa kuski sai hänen puhelinnumeronsa järjestelmän kautta. Kuski alkoi lähettämään hänelle treffipyyntöjä. Kuski viestitteli myös asuvansa tuttavaani lähellä ja olemaan valmis kuljettamaan häntä milloin hän haluaa.
En käytä yangoja ja ubereita, mutta kertokaa muut onko tämä mahdollista. Aika creepyltä kuulostaa.
Hyi jos taksikuskista saa jonkun ahdistelijan peräänsä.
Vierailija kirjoitti:
Kuski näkee tilauksesta puhelinnumeron kyllä. Monesti tilaajat ovat niin v...n kännissä etteivät muista edes tilanneensa tai eivät seuraa milloin auto paikalla. Tällöin kuski kilauttaa numeroon.
Vantaalla uberissa istut kyllä jossain opelissa ja puhut englantia. Ja joudut itse navigoimaan perille.
Vierailija kirjoitti:
Taksiuudistuksen jälkeen hinnoittelu menee usein aikalailla naaman mukaan. Hönön näköisiltä tai turistin oloisilta nyhdetään niin paljon kuin pystytään, ja naispuolisilta matkustajilta vaaditaan vielä seksuaalisia palveluja lisäksi.
Siks kannattaakin ottaa oikea taxi.
Itse asun helsingissä ja jos tarviin taxia, niin se on taxi helsinki tai kovanen. Muita en käytä. Noista saa sen vanhan palvelun ja ammattityypit töissä, jotka tietää mihin ajetaan. Ei lääpi tai kuseta.
onneksi asun helsingissä, niin ei tarvi takseihin koskea.
Lääkärireissulle Kelataksi. Hinta max 25e.
Itse hyppäsin taksiin ja matka kotiin. Puoliso tuli myöhemmin taksilla samasta paikasta ja hänen taksi maksoi 2 kertaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Itse jonkin verran alaa tuntevana, otan vain sellaisen yhtiön Taxin, missä tiedän olevan Taksamittarin. Se karsii pois huijarit, jotka veloittavat mitä sattuu! Tosin nykyisin, paikallistuntemus on aivan toista luokkaa, kun itse ajoin! Paras oli se kun otin Mielahden sairaalan edestä Taxin ja annoin Vuosaaren osoitteen niin olinmme menossa Lauttasaareen, joten Kiitos Vanhanen jaBerner.
Mä en tunne alaa yhtään, mutta kun valtioneuvoston asetus enimmäistaksasta ei ole enää voimassa niin voi se mittari laskuttaa vaikka 100€/km.
Ei se mittari ole takuu yhtään mistään.
Kysy siltä uberneekeriltä etukäteen, ainii eihän se tajua SUOMEA!
Minulla on onneksi kikka, millä saan aina hyvän taksi. Mutta en voi kertoa sitä täällä, koska sitten tekin alkaisitte käyttää sitä ja minun taksin saamiseni voisi vaarantua. Toki tämä kikka toimii vain isommissa kaupungissa ja isommilla yhtiöillä.
Minulla on onneksi kikka, millä saan aina hyvän taksi. Mutta en voi kertoa sitä täällä, koska sitten tekin alkaisitte käyttää sitä ja minun taksin saamiseni voisi vaarantua. Toki tämä kikka toimii vain isommissa kaupungissa ja isommilla yhtiöillä.
Varför körde du inte fram till doktorn?