Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkään lähihoitajan työstä

Vierailija
20.10.2022 |

Tykkään pestä ja saa nähdä kätensä jäljet. Vanhuksetkin tykkäävät minusta. Kun opiskelin alalle minua haukuttiin ja sanottiin etten sovellu alalle. Sanottiin etten tykkää auttaa eikä minusta tulla tykkäämään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien mielestä minun ei kuulunut mennä hoitoalalle. Mutta täällä nyt olen.

Vierailija
2/15 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule peswmöön mun kulli

Vierailija
4/15 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommissa vanhainkodeissa on usein pesurobotit, joten niissä lähärien ei edes tarvitse juuri liata käsiään.

Vierailija
5/15 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riitti siinä vaiheessa, kun tuntui että olen pelkkä vaippahoitaja. Ikinä en aio tehdä lähihoitajan työtä, vaikka arvostankin sitä. En vaan kestä kaikkia niitä eritteitä ja sienisiä varpaita ja nivustaipeita, yök. Miten ne zombit pysyikin elossa jopa toistakymmentä vuotta?!!

Vierailija
6/15 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin hoettiin opiskeluaikana poikaystävän ja kavereiden toimesta, että opiskelen ihan väärälle alalle eikä minua voi kuvitellakaan hoitajaksi. Noh, kymmenen vuotta olen työskennellyt lähihoitajana ja rakastan työtäni edelleen. Poikaystävä ja kaverit ovat tosin vaihtuneet.

Vierailija
7/15 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle riitti siinä vaiheessa, kun tuntui että olen pelkkä vaippahoitaja. Ikinä en aio tehdä lähihoitajan työtä, vaikka arvostankin sitä. En vaan kestä kaikkia niitä eritteitä ja sienisiä varpaita ja nivustaipeita, yök. Miten ne zombit pysyikin elossa jopa toistakymmentä vuotta?!!

Jos jollakulla on sama tunne, niin käykää kokeilemassa kotihoidon puolella. Paljon laajempi ja monipuolisempi työnkuva, mm. paljon lääkehoitoa ja haavojen hoitamista ja hoidon suunnittelua.

Vierailija
8/15 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jollakulla on sama tunne, niin käykää kokeilemassa kotihoidon puolella. Paljon laajempi ja monipuolisempi työnkuva, mm. paljon lääkehoitoa ja haavojen hoitamista ja hoidon suunnittelua.

Olen tuo, jolle vastasit. Työskentelin siis aiemmin intervalliosastolla ja voin sanoa, että karmeimmat tapaukset olivat niitä kotona asuvia.

Haisevia ja syviä haavoja, pitkiä ja likaisia kynsiä, jalat hoitamatta jne. Aina ajattelin, että huh, onneksi sentään olen osastolla. Meillä potilaiden kanssa aamutoimet vei n.15 min. Näiden lyhytaikaishoidossa olevien kanssa saattoi mennä tunti! Liikuntakykykin oli heillä usein (ymmärrettävästi) huono.

Kotihoidosta muistan sellaisen kauhean tilanteen, kun asiakas oli oksentanut eikä hänellä ollut mitään siivousvälineitä. Ei yhtään mitään. Jouluserveteillä pyyhin oksennukset. Se oli se hetki, jolloin päätin, että jos tätä työtä teen, niin sairaalassa sitten.

(Nykyään olen muissa töissä.)

Vierailija
9/15 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
10/15 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan hassua puhua lähihoitajan työstä, kun se voi olla monenlaista. Lähihoitajan tutkinto käsittää monta ammattia. Jossain esim. juuri vanhushoidossa nimike voi olla lähihoitaja, mutta useimmissa muissa paikoissa jotain muuta.

Vierailija
11/15 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhusten hoitaja.

Vierailija
12/15 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa, että osa lähihoitajista kokee perushoidon omakseen. Meillä on nyt ja lähitulevaisuudessa valtava määrä vanhuksia, jotka tarvitsevat hoivaa, ei hoitoa.

Vierailija
13/15 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin hoettiin opiskeluaikana poikaystävän ja kavereiden toimesta, että opiskelen ihan väärälle alalle eikä minua voi kuvitellakaan hoitajaksi. Noh, kymmenen vuotta olen työskennellyt lähihoitajana ja rakastan työtäni edelleen. Poikaystävä ja kaverit ovat tosin vaihtuneet.

Mikä laitettiin syyksi

Vierailija
14/15 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
15/15 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt lähihoitajana koululla, ammattinimikkeenä on koulunkäynnin ohjaaja. Olen ollut myös päiväkodissa, jolloin ammattinimikkeeni oli lastenhoitaja. Ystäväni on hammashoitajana ja hänkin on käynyt lähihoitajan koulutuksen. Meitä on moneksi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä