Paraneeko luomirakkula itsekseen?
Elokuussa heräsin yksi aamu silmäluomi turvoksissa ja kipeänä. Pari päivää kesti turvotus ja siihen jäi pienen herneen kokoinen patti, joka on siinä olla möllöttänyt tähän päivään asti. Ei ole kipeä, arka tai kasvanut.
Sain alkuun Oftan Chlora voidetta, muttei se auttanut. Lämpöhaudetta oon pitänyt siinä useasti, mutten ole huomannut sen auttavan.
Meneekö ohi itsekseen? Jossain luki, että voi kestää vaikka vuodenkin. Mua ei haittaa, vaikka vuoden tossa möllöttäisi, kunhan joskus lähtee.
Ensi kuussa mulla on silmälaserleikkaus, pelkään, että epäonnistuu leikkuu moisen näppylän takia, toki se ei ole tulehtunut tai akuutti vaan krooninen näppylä rauhallisesti siinä tönöttää. Esitutkimuksessa siihen ei kiinnitetty ainakaan huomiota.
Kommentit (6)
Mulla oli kanssa pitkään, yli vuoden mutta se oli jo siinä vaiheessa jo niin pieni, ettei sitä edes oikein huomannut. Nyt on vieläkin semmoinen niin pieni nystyrä ettei sitä katsomalla näe vaan pitää painaa luomea että tajuaa siinä olevan jotain. Nuo voi kestää parantua.
No jos ne ei leikkauksen esitutkimuksessa sanoneet siitä mitään, niin tuskin se vaikuttaa asiaan? Voithan vielä soittaa sinne ja varmistaa.
Luomirakkulan hoitoon ei oikein ole muuta kuin lämpimällä hautominen, antibioottivoide ja sen pois leikkaaminen.
Okei, kiitos! Helpotti. Eli saa vielä vuoden odotella, josko siitä pienenee kiitos!!
Vierailija kirjoitti:
Okei, kiitos! Helpotti. Eli saa vielä vuoden odotella, josko siitä pienenee kiitos!!
No ei välttämättä, muutama kuukausikin saattaa riittää.
Mut tk-lääkäri lähetti tällaisen sitkeän luomirakkulan vuoksi silmäpolille. Lähete palautettiin, sanottiin, että ajan kanssa paranee.
Voi lähteä tai olla lähtemättä. Minulla kesti puolitoista vuotta että oli pienentynyt olemattomiin. Olin jo viimein menossa leikkauttamaan sitä mutta se oli kuulemma liian pieni ja sitten parin kuukauden päästä se oli aika lailla kadonnut.