Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 16e/h ok palkka

Vierailija
20.10.2022 |

Mitä mieltä?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ ei ole psyykkisesti tai fyysisesti kuormittavaa ja maakunnissa missä asunnot 30t niin ehkä. 23% verolla minkä pitäisi olla aika realistinen, käteen jäisi noin 1800e muiden maksujen kuten tel:n jälkeen.

Vierailija
22/62 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mulla on 22,2 ja juuri ja juuri pysyy perhe pystyssä. Jos asuisin yksin, niin varmaan pärjäisin tosi hyvin tuollakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan surkea liksa ! 🤣🤣🤣🤣

Joudutko asumaan jossain pahvilaatikossa, kun ei muuhun ole varaa. 16 euroa, LOL!!! 😆😅😅😆😅😅😅😆😆😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
24/62 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu monesta asiasta: osaamisesta, ihmisestä, työpaikasta, sijainnista.

Itse en esimerkiksi pk-seudulla myisi työvoimaani juuri alle 20€/h. Sen sijaan jossakin muualla varmaan halvemmalla.

Ei se kuule noin mene että sanelet hinnan. Joko otat sen minkä työnantaja tarjoaa, meet kortistoon, tai muutat maalle.

Riippuu omista ammattivalinnoista, kyvyistä ja kouluttautumisesta. Osaava kaveri oikealla alalla todellakin voi sanella tiettyyn pisteeseen asti hinnat työlleen. 20€/h on vielä erittäin matala palkka monille asiantuntija-aloille

Vierailija
25/62 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen juuri kannattaako mun ottaa vastaan 34eur/h hommaa, kun vero syö puolet ja bensakulut kasvavat etäisyyden vuoksi tonneja vuodessa.

Vierailija
26/62 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amikselle/kouluttamattomalle kyllä, mutta korkeasti koulutetulle surkea.

Vierailija
27/62 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 13,51/h. On vissiin umpisurkea. Koulutusta löytyy, alaa olen kerran vaihtanut. Sosiaalialalla. Opiskelen toista yliopistotutkintoa, mutta en taida(jaksa) suorittaa tutkintoa loppuun enää tässä iässä. P****a valintoja olen siis tehnyt, jos palkkaa ajattelee, työ on kyllä mukavaa.

Vierailija
28/62 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh, ei todellakaan ole. Tienasin 16€/h joskus 17v kesähommissa nurmikon leikkaajana.

Nykyään 27v ja 32€/h nosturi kuljettajana.

Vierailija
29/62 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin tuollainen palkka. Olen kuukausipalkalla, mutta tuntipalkka on n. 13€ ja sillä lasketaan lisät. Jos olisi isompi kuukausipalkka, niin tuo tuntipalkka olisi luonnollisesti isompi ja näin ollen lisätkin. Olen yksityisellä lähihoitajana.

Vierailija
30/62 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsen juuri kannattaako mun ottaa vastaan 34eur/h hommaa, kun vero syö puolet ja bensakulut kasvavat etäisyyden vuoksi tonneja vuodessa.

Tuohan se on, eli vain netolla on väliä.

Vierailija
31/62 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 25€/h en jaksaisi edes nousta sängystä. Kyllähän nyt siivoojatkin saa varmaan yli 18€/h?

Vierailija
32/62 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän se netto on naurettava pienellä brutolla. Lisäksi eläkettä kertyy säälittävän vähän pienellä brutolla.

Vierailija
33/62 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hyvä palkka. Oma palkkani on vähän päälle 12€/h + lisät siihen päälle, keskituntiansio on varmaan jotain 16-18€/h luokkaa, koska teen paljon viikonloppuja ja iltoja ja itse olen tyytyväinen palkkaani ja työhöni. Mieheni tuntiansio on 22 euroa ja aina valittaa, miten mulla on niin pieni palkka. Mutta oikeesti en tunne moniakaan, joilla yli 20 euron tuntipalkka ilman ihmeellisempää koulutusta.

Vierailija
34/62 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein katsoa tilinauhasta, kun vuosikymmeniä saanut jo kuukausipalkkaa, enkä ole edes ajatellut mitähän tuo tuntipalkka mahtaa olla.

Löytyihän sieltä yläreunasta nimen ja osoitteen seasta myös tuo tuntiansio, 52,87 euroa/h tuo näyttäisi olevan. Aika kova ansio kyllä ja yllätyin.

Vierailija
35/62 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan tuon verran tukia tunnissa 🙂

Vierailija
36/62 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 25€/h en jaksaisi edes nousta sängystä. Kyllähän nyt siivoojatkin saa varmaan yli 18€/h?

Vähän meni yläkanttiin. 10-11€/h tienaa siivoojat.

Vierailija
37/62 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh huh, ei todellakaan ole. Tienasin 16€/h joskus 17v kesähommissa nurmikon leikkaajana.

Nykyään 27v ja 32€/h nosturi kuljettajana.

Oliko iskä vai äiskä maksajana nurmikon leikkauksesta? Kunnallisessa ei saa lähellekkään ja eipä se RTK tms. suostu maksamaan paljoa sen enempää kuin kuntakaan.

Vierailija
38/62 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti oikein katsoa tilinauhasta, kun vuosikymmeniä saanut jo kuukausipalkkaa, enkä ole edes ajatellut mitähän tuo tuntipalkka mahtaa olla.

Löytyihän sieltä yläreunasta nimen ja osoitteen seasta myös tuo tuntiansio, 52,87 euroa/h tuo näyttäisi olevan. Aika kova ansio kyllä ja yllätyin.

Niin, että tuntipalkan suuruus yllätti liki 9000€/kk palkassa? Vissiin juristi, kun matikka ole vahvin?

Vierailija
39/62 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä työtä tekee. Itse saan melko tarkkaan tuon verran ansiosidonnaista joten en menisi tuolla töihin.

Vierailija
40/62 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että elämäntottumuksista paljonkin kiinni esim. itselläni oli aikoinaan 10e/t  ja kyllä sillä ainakin selvästi sitä paremmin pärjäsi kuin nyt vielä olemattomammilla tuloilla opiskelijana, vaikka tosin olen näinkin kohtalaisen hyvin aikojen saatossa tottunut elämään useiden opiskelujen myötä, joten kun tuo 10e/t tai 1600€/kk:kin kävi minulle erittäin hyvin, niin luulisin, että tuo 16e varsinkin, jos olisi ensimmäinen työ, niin voisi käydä paremmin kuin hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme