Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miten saan lapsen nukahtamaan sänkyynsä? 1,5-vuotias.
03.11.2006 |
On aina nukahtanut itse yksinään pinnasänkyynsä, kunnes yhtä-äkkiä haluaisikin nukahtaa ja nukkua sylissä. Vieressä ei suostu nukkumaan, ei ole ikinä nukkunut. Sängyssä huutaa vaikka tunnin ja vaikka kuinka väsyneenä, mutta nukkumaan ei rupee kuin sylissä. Sänkyyn laskeminen sylistä on vaikeaa, kun lapsi herää siihen, vaikka kuinka hellästi laskisi. En haluaisi enää tuon ikäistä opettaa nukahtamaan syliin. Ja ennen kaikkea, kun lapsi vielä haluaisi nukahtamisen lisäksi myös nukkua sylissä. Jo sängyn näkeminen tuottaa huutoa...
Tassuttelu ei auta. Pienempänä se auttoi hyvin. Nyt ei rauhoitu millään. Vinkkejä?
Ei ole sairas eikä hampaitkaan näytä olevan tulossa.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Meidän poika 1v5kk alkanut nyt kiukuttelemman nukkumaan menon kanssa. Ja heräilee öisin 3-6kertaa. Oppi nukahtamaan itse 8kk iässä ja siitä asti nukkunut hyvin, nyt heräilee, huutelee, itkee. Ja aamulla nousee ennen 5! Ennan nukkui kuitenkin 7-8.
Nukahtaminen voi kestää jopa 2h
Olen pitänyt pääni ja en ota lasta syliin. Yritän rauhoitella ja jutella hiljaa, paijata jne.
Luulen että on joku ikä juttu. Esikoisella oli kanssa tommonen vaihe, mutta se tuli lähempänä 2v ikää.