Miksi Suomeen halutaan tulla lämpimistä maista kun täällä on umpisurkea sää 7-8 kuukautta vuodesta?
On pimeää, kylmää, pilvistä, lumista, sateista, harmaata ja ankean näköistä. Moni varmaan tulee tukien perässä mutta mitä hienoa on asua näin kurjassa ilmastossa?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Kelagold olla syy ja pieni tuomio jos raizkaus . T. Abdiqadir
Mikä tuomio?
Vierailija kirjoitti:
Tossahan ne tuli. Rahaa tulee seinästä. Jos lämpötilaa asunnossa lasketaan nähdään sit taas mielenkiintoosia tulisijoja näillä ensi talvena.
Tämä on aina ihmetyttänyt mua, en minä muuttaisi johonkin Serbiaan vain sen takia että siellä maksettaisiin muutama satanen kuussa tilille pelkästä olemisesta. Siis en jaksa uskoa, että pelkät tuet riittäisi syyksi tänne tulemiseen, elämässä on aika paljon muutakin kuin perustarpeet ja raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englanti kuuluu lauhkeaan vyöhykkeeseen ja sää on paljon parempi ympäri vuoden kuin Suomessa. Tuota vanhaa jargonia Englannin sateista ja harmaudesta saa aina kuulla, vaikka meillä sataa vuodessa paljon enemmän. Mutta kuka uskoo mitäkin, ne tietävät, jotka ovat siellä asuneet.
Ps miksiköhän sinne on aina pyritty isoin joukoin, siitä 'hirveästä' säästä huolimatta?Kiistätkö myös sen, että sielläkin on aika lyhyt valoisa päivä?
Suomessa keskimääräinen sademäärä vuodessa on 500-650 mm. Esimerkkikaupunkina Helsinki, jossa sataa noin 645 mm, Lontoossa noin 672 mm.
Mutta ihan sama, en minä ole muuttamassa Englantiin.
Mitä kiistämistä siinä on? Tiedän mistä puhun. Miksi sinulla meni herne nenään? Oletko edes henk.kohtaisesti tutustunut Britanniaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteleppa Englantiin muuttaneita.
Parempi ilmasto siellä on ku täällä?
Parempi, vaikka kuinka toisin yritetään todistella.
ei ole säällä väliä kun suomen kela ruokkii lomamatkoilla voi huoletta käyttää kelan kulta korttia
Työ, opiskelu tai puoliso. Näissä tilanteissa sää ei vaikuta. Kyllä, joku todellakin tulee suomeen opiskelemaan tai töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englanti kuuluu lauhkeaan vyöhykkeeseen ja sää on paljon parempi ympäri vuoden kuin Suomessa. Tuota vanhaa jargonia Englannin sateista ja harmaudesta saa aina kuulla, vaikka meillä sataa vuodessa paljon enemmän. Mutta kuka uskoo mitäkin, ne tietävät, jotka ovat siellä asuneet.
Ps miksiköhän sinne on aina pyritty isoin joukoin, siitä 'hirveästä' säästä huolimatta?Kiistätkö myös sen, että sielläkin on aika lyhyt valoisa päivä?
Suomessa keskimääräinen sademäärä vuodessa on 500-650 mm. Esimerkkikaupunkina Helsinki, jossa sataa noin 645 mm, Lontoossa noin 672 mm.
Mutta ihan sama, en minä ole muuttamassa Englantiin.
Mitä kiistämistä siinä on? Tiedän mistä puhun. Miksi sinulla meni herne nenään? Oletko edes henk.kohtaisesti tutustunut Britanniaan?
Olen käynyt kolme kertaa ja asunut Saksassa muutaman vuoden. :) Sinähän se tästä hiillyit, mutta fakta on faktaa, olen käynyt siellä tai sinä asunut kielikurssilla ollessasi. Rauhoitu siis tyttöhyvä. Tsiisus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteleppa Englantiin muuttaneita.
Parempi ilmasto siellä on ku täällä?
Parempi, vaikka kuinka toisin yritetään todistella.
Se on makuasia. Minusta se on selvästi huonompi kuin meillä.
Kävin äsken koiran kanssa reilun tunnin lenkillä. Aivan mahtava syyskeli ja niin nättiä.
Ilmainen ylläpito houkuttelee vaikka millaiseen kolkkaan. Veronmaksajille se on sietämätöntä että jonkun sekin lysti pitää maksaa.
Aina yhtä vakuuttavaa, kun aloittaja julistaa, että näin tämä asia vain on :D
Kyllä syksy ja talvikin ovat usein hyvinkin kauniita ja mukavia vuodenaikoja, vaikka pimeys onkin välillä todella hanurista.
Mutta ihan ok trollaus ap:lta.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisen rahan ja palveluiden perässä. Etusijalla ovat vieläpä, Kukapa ei tulisi.
Harmi vaan, että johtaa velkaantumiseen ja työvoimapulaan. Vaatijoita tulee, tekijöitä paljon vähemmän.
Samaan aikaan eläkeikäisten määrä on ihan tapissa jatkuvasti ja huoltosuhde heikkenee kiihtyvällä tahdilla muutenkin. Tämä maa kuoli 2009-2011, kun Nokia menetti älypuhelinmarkkinat Applelle. Sen jälkeen velkaa ei ollutkaan minimimäärä vaan se on kasvanut jatkuvasti. 2014 Krimin valloitus halvaannuttio Venäjänkaupan ja tämä vuosi taisi olla lopullinen kuolinisku. Hyvästi esim. elintarvikkeiden vientitulot ja tehtaat Venäjällä. Viime aikojen velkaantuminen on vain jäävuoren huippu.
Tässä maassa kalliiksi tulevat eläkeläiset, työttömät ja uusien yritysten sekä innovaatioiden pieni määrä. Vientiyrityksistä puhumattakaan.
Matkailu avartaa. Menkää jos vain pääsette, ei tarvitse arvailla muiden maiden oloja.
Eikö siellä asuvilla raukoilla ole vaatteita?