Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako työterveyslääkärille mennä jos on silmätulehdus?

Vierailija
20.10.2022 |

Jos työ on fyysistä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin saa. Mä olen ollut parikin kertaa silmätulehduksen takia työterveyslääkärillä. 

Vierailija
2/24 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikee tietää että mitä teidän työterveys sopumukseen kuuluu. Se selviää kun soitat sinne, ja kysyt sieltä.

Vierailija
4/24 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos työterveys kattaa vain minimin.

Vierailija
5/24 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy esimieheltä. Työterveys ottaa kaikki jotka ovesta tulevat. 

Vierailija
6/24 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan fyysisessäkin työssä on tärkeää pystyä näkemään. Luulisi siis, että jollei teillä ole sellainen sopimus, että on erikseen kielletty menemästä työterveyteen elleivät he kutsu teitä johonkin terveystarkastukseen, niin tämän vaivan saa hoitaa työterveydessä. Yhdellä tutulla on ollut niin paha silmätulehdus, että on saanut ihan sairaslomaakin, eikä vain lääkkeitä, koska ei pysty tekemään töitä.

Vierailija
7/24 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt jopa sukupuolitaudin takia työterveydessä ja saanut hoitoa. Tietysti riippuu siitä, kuinka kattava sopimus teillä on, mutta kyllä silmätulehduksen luulisi kuuluvan, koska haittaahan se sekä näköä että ulkonäköä eli mahdollisia asiakkaita.

Vierailija
8/24 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan työpaikkasi työterveyssopimuksen sisällöstä. Jos teille kuuluu yleislääkäritasoiset palvelut, sitten voit, jos ei kuulu, niin sitten et.

Vierailija
9/24 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyslääkärille saa mennä mistä tahansa syystä. Ei väliä vaikka menisit ostamaan banaaneja.

Vierailija
10/24 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmätulehdukseen suosittelisin silmälääkäriä. Parempi tietysti, jos työterveyslääkäriltä saa lähetteen silmälääkärille eikä joudu itse maksamaan.

Vierailija
11/24 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmätulehdukseen suosittelisin silmälääkäriä. Parempi tietysti, jos työterveyslääkäriltä saa lähetteen silmälääkärille eikä joudu itse maksamaan.

Ei luoja. :D Säkö luulet, että silmälääkäreille saa aikoja noin vain? :D 

Vierailija
12/24 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy esimieheltä. Työterveys ottaa kaikki jotka ovesta tulevat. 

Ei muutes ota.

Vierailija
13/24 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavalliseen silmätulehdukseen riittää vallan mainiosti yleislääkäri. Sitten on eri asia, jos kysymyksessä on esim. Silmän värikalvon tulehdus.

Vierailija
14/24 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työterveyden sovellukseen ladataan kuva tulehtuneesta silmästä, vastataan lyhyeen kyselyyn ja lääkäri määrää sen perusteella hoidon olematta muuten yhteydessä. Samalla pikaväylällä on vaihtoehdot myös mm. virtsatietulehduksen hoidattamiseen.

Vierailija
15/24 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveyslääkärille saa mennä mistä tahansa syystä. Ei väliä vaikka menisit ostamaan banaaneja.

Ei saa. Meidän työterveydessä kysytään tosi tarkasti, että mikä vaiva on kyseessä. Ja esim. banaanin osto ei kuulu työterveyden piiriin. Eikä monet muutkaan "vaivat".

Vierailija
16/24 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne omaan työterveyteen, asia selviää sieltä!

Vierailija
17/24 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki, itse vaan saattaa joutua lopuksi sen turhan / työterveyssopimukseen kuulumattoman käynnin maksamaan.

Vierailija
18/24 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityiselle ainakin pääkaupunkiseudulta saa. Silmälääkäriltä saa tarvittaessa lähetteen Silmäklinikalle. Toivottavasti ap:n silmätulehdus kuitenkin tulee kuntoon helpommin.

Vierailija
19/24 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityiselle ainakin pääkaupunkiseudulta saa. Silmälääkäriltä saa tarvittaessa lähetteen Silmäklinikalle. Toivottavasti ap:n silmätulehdus kuitenkin tulee kuntoon helpommin.

Niin ja kaikkihan asuu pääkaupunkiseudulla. Täällä ei todellakaan saa yksityisellekään erikoislääkärille aikaa noin vain vaan siihen menee helposti vähintään viikko. Siinä ajassa ehtii silmätulehdus muhia oikein mukavasti. Tavallisen silmätulehduksen osaa hoitaa ihan yleislääkäri ja turha kuormittaa silmälääkäriä sellaisella.

Vierailija
20/24 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoja saa. Ei ole ollut ongelmaa. Yksityiselle nyt ainakin, ja myös julkiselle puolelle kun vaan vaatii. 

Joissain firmoissahan "työterveyshuolto" ei kata yhtikäs mitään eli silloin vaan normi terveysasemalta vaatimaan lääkärille aikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän