Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muumit: Pikku Myy on Nuuskamuikkusen isosisko

Vierailija
19.10.2022 |

Mitä myytä jännää. Mörkö on nainen?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mörkö näyttää ihan mun anopilta, on vaan hitusen kauniimpi

Vierailija
2/33 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ovatkin sitten kuin minä ja veljeni😂

Pikkuveli on minua pidempi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mörkö näyttää ihan mun anopilta, on vaan hitusen kauniimpi

Oho🤭

Vierailija
4/33 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mörkö on tosiaan naispuolinen.

Vierailija
5/33 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sokeeraava fakta selviää nimenomaan Muumipapan urotyöt -kirjassa, jossa kerrotaan Muumipapan lapsuudesta ja nuoruudesta; muun muassa hänen seikkailuistaan ystävänsä Juksun kanssa. Juksu osoittautuu Nuuskamuikkusen isäksi, mutta kirjassa poika ei kuitenkaan ole vielä syntynyt. Pikku Myy sen sijaan on jo olemassa, mikä tekee pienestä ja pippurisesta Myystä Nuuskamuikkusen isosiskon. Sisaruksilla on eri isä, vaikka Pikku Myyn isästä ei mitään kerrotakaan.

ADVERTISEMENT

Nuuskamuikkusen vanhempien lisäksi myös Nipsun ja Muumipeikon vanhemmat kohtaavat toisensa vasta Muumipapan urotyöt -kirjassa, mikä tekee siis Pikku-Myystä kaikkia kavereitaan vanhemman.

Vierailija
6/33 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumien esi- isä asuu siinä kakluunissa.

Ei kovin monella taida olla vastaavaa...

Vierailija
7/33 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä woke juttuja taas... Miksi Muumilla ei ole muuten kiveksiä?!

Vierailija
8/33 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Muumipeikko ole adoptiolapsi?

Näin mä muistan lukeneeni sarjakuvasta, että Muumimamma ja Muumipappa löysivät Muumipeikon ulkosalta.

Korjatkaa, jos muistan väärin.

Vierailija
9/33 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, en taida haluta tietää yhtään enempää. Tietoni perustuvat pelkästään ysärin muumeihin. Niihin parhaisiin, joilla oli ne oikeat äänet ja puheen parret.

Vierailija
10/33 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä woke juttuja taas... Miksi Muumilla ei ole muuten kiveksiä?!

Mitä ihmettä sekoilet????

Vierailija
11/33 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sokeeraava fakta selviää nimenomaan Muumipapan urotyöt -kirjassa, jossa kerrotaan Muumipapan lapsuudesta ja nuoruudesta; muun muassa hänen seikkailuistaan ystävänsä Juksun kanssa. Juksu osoittautuu Nuuskamuikkusen isäksi, mutta kirjassa poika ei kuitenkaan ole vielä syntynyt. Pikku Myy sen sijaan on jo olemassa, mikä tekee pienestä ja pippurisesta Myystä Nuuskamuikkusen isosiskon. Sisaruksilla on eri isä, vaikka Pikku Myyn isästä ei mitään kerrotakaan.

ADVERTISEMENT

Nuuskamuikkusen vanhempien lisäksi myös Nipsun ja Muumipeikon vanhemmat kohtaavat toisensa vasta Muumipapan urotyöt -kirjassa, mikä tekee siis Pikku-Myystä kaikkia kavereitaan vanhemman.

Eikö Muumipapan urotöissä nimen omaan anneta ymmärtää että Juksu on Pikkumyyn isä. Nuuskamuikkusen äidistä sen sijaan ei sanota mitään.

Vierailija
12/33 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADVERTISEMENT

Eikös Pappa käytä aika reilusti värikynää muistellessaan hurjaa nuoruuttaan...

Vierailija
13/33 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin mä muistan lukeneeni sarjakuvasta, että Muumimamma ja Muumipappa löysivät Muumipeikon ulkosalta.

Muumipappa ainakin väittää kasvaneensa orpokodissa

Vierailija
14/33 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Haisuli oma lajinsa? Onko heitä enemmän kuin tuo yksi?

Luulen että voisi olla muumin/niiskun/hemulin ja hattivatin jälkeläinen, jos ei ole omaa lajiaan?

Vierailija
15/33 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että voisi olla muumin/niiskun/hemulin ja hattivatin jälkeläinen, jos ei ole omaa lajiaan?

"Muumitalossa nousee kova meteli, kun kaikki huonekalut ovat hajalla ja kaikkialla leijailee "kammottava haisu". Esi-isä esittää valituksia kaakeliuunin takaa ja lukuisat Muumitalon asukkaat kokoontuvat pitämään neuvottelua. Pikku Myy lähtee alas kellariin tutkimaan, kuka vieras on ja löytää tämän. Haisuli istuu keittiössä tuolilla, kun Muumipappa tulee paikalle ja huomaa, että vieras on Merirosvo-Haisuli, jonka hän on tuntenut nuoruudessaan."

Muumipapan satuja taas. Jos Pappa tuntee Haisulin, luulen että se johtuu siitä että Haisuli on hänen ja vaikka sitten hattivatin salattu lapsi.

Vierailija
16/33 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarja ei ole tosiaankaan täysin uskollinen kirjoille. Lukekaa ne kirjat, ne on oikeesti hyviä. Sarjakin on hyvä, ei siinä mitään, mutta se on enemmän lapsille tehty. Kirjoista saa aikuinenkin irti vaikka mitä tasoja.

Vierailija
17/33 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muumit, hemulit ja niiskut samaa lajia mutta eri rotua?

Vierailija
18/33 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Muumitalossa nousee kova meteli, kun kaikki huonekalut ovat hajalla ja kaikkialla leijailee "kammottava haisu". Esi-isä esittää valituksia kaakeliuunin takaa ja lukuisat Muumitalon asukkaat kokoontuvat pitämään neuvottelua. Pikku Myy lähtee alas kellariin tutkimaan, kuka vieras on ja löytää tämän. Haisuli istuu keittiössä tuolilla, kun Muumipappa tulee paikalle ja huomaa, että vieras on Merirosvo-Haisuli, jonka hän on tuntenut nuoruudessaan."

Muumipapan satuja taas. Jos Pappa tuntee Haisulin, luulen että se johtuu siitä että Haisuli on hänen ja vaikka sitten hattivatin salattu lapsi.

Tai Muumipapan velipuoli.

Vierailija
19/33 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muumipeikko oli kadonnut. Sitten näki Papalla ja Mammalla mukin jonka muisti olleen lapsuutensa lempimuki ja tajusi että tässä ovat vanhempani. Että ei ole adoptiolapsi.

Muumisarjakuvat eivät aina mene yksi yhteen muun canonin kanssa, joten Muumipeikon katoaminen on vähän tälläinen yksittäinen tarina.

Vierailija
20/33 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattivatit? Mitään paljastuksia ei ole ollut niistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän