Naapuri käyttää ilmeisesti yösähköä kun aamuyöstä PESUKONE ja IMURI PÄÄLLÄ
Olen aivan rikki tuosta metelistä ja talonmies sanoi, että minun pitäisi joustaa tämän yöllisen mökän suhteen koska "meillä kaikilla on nyt energiakriisin aikana haasteemme". En tiedä enää mitä tehdä
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Pesukonetta ei saa käyttää kerrostalossa klo 22.00 jälkeen,
Kukas noin on määrännyt. Normaaleita elämisen ääniä sekin vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Siitä voi valittaa jos kuuluu ääniä
Mulle sanoi eräs sisärenkaaseen kuuluva, nykyisin taloyhtiön hallituksen jäsen, että mikäli joku asia häiritsee, niin aina voi muuttaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä vaan monessa vuokrasopimuksessa on ja taloyhtiö voi antaa metelöivälle asukkaalle varoituksen ja pahimmassa tapauksessa jopa häädön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä vaan monessa vuokrasopimuksessa on ja taloyhtiö voi antaa metelöivälle asukkaalle varoituksen ja pahimmassa tapauksessa jopa häädön
Monessa kerrostalossa kuuluu liikenteen ääni asuntoihin enemmän kuin joku pesukone ja yöajaksi määritellyt melun desibelirajat ei kyllä naapurin pesukoneen äänen vuoksi ylity.
Lähinnä kai aiheuttaa mielipahaa kun joku ei olekaan niin nöyrä että palvoisi naapuria joka metelöi maksimaalisesti päivällä ihan luvan kanssa kun yötyötä tekevät yrittävät saada tulpat korvissa muutaman tunnin pätkäunet juurikin naapurin vuoksi pätkäunet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanoi eräs sisärenkaaseen kuuluva, nykyisin taloyhtiön hallituksen jäsen, että mikäli joku asia häiritsee, niin aina voi muuttaa pois.
Sisärenkaaseen...???
korkeimmalta oikeudelta on joskus tullut päätös/ratkaisu, että asukas SAA käyttää pesukonetta ns. hiljaisuusaikana, kuten saa myös vetää vessan ja käydä suihkussa. Nuo kuuluvat normaaliin elämään.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa, että minäkin näinä aikoina katsoisin tilanteen sormien läpi. Ei voi tietää, miten hankala tilanne siellä seinän takana sähkön suhteen on, joten antaisin olla. Ei se nyt niin iso mökä ole, etteikö pienillä järjestelyillä (korvatulpat etc) olisi hallittavissa. Kyse kuitenkin arkisista äänistä, vaikkakin kurjaan kellonaikaan. Parempia aikoja odotellessa...
En enää tiedä kuka trollaa ja kuka kirjoittaa tosissaan, mutta sanon kuitenkin. Säästö on tuossa pieni mutta haitat suuret jos ei saa nukuttua. Varsinkin jos kolistelee imurin kanssa.
Linkoamisen ainakin voisi kytkeä pois, siitähän se helv..inmoinen ääni kuuluu.
Ja on kyllä ääliömäinen naapuri jos jatkaa tuota pitempään. Toiset kun pesee joka päivä pyykkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisärenkaaseen...???
Siihen pieneen porukkaan joka valvoo muitten toimintaa, olemista ja kulkemisia turhankin kiinnostuneina aivan kuin olisivat enemmän osakkeenomistajia kuin tavisasukkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisärenkaaseen...???
Juu, itse olen taloyhtiön hallituksessa ja kun oikein ääntäni korotan niin se kuuluu sisärenkaaseen asti (olen siis sisärenkaaseen kuuluva).
Vierailija kirjoitti:
Linkoamisen ainakin voisi kytkeä pois, siitähän se helv..inmoinen ääni kuuluu.
Ja on kyllä ääliömäinen naapuri jos jatkaa tuota pitempään. Toiset kun pesee joka päivä pyykkiä.
Odota vaan kun köyhyys iskee muihinkin, niin kohta nekin pesee pyykit yöllä ja tekee kaiken muunkin mikä kuluttaa paljon sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisärenkaaseen...???
Juu, itse olen taloyhtiön hallituksessa ja kun oikein ääntäni korotan niin se kuuluu sisärenkaaseen asti (olen siis sisärenkaaseen kuuluva).
No ET ole pitkää aikaa tuossa hommassa mikäli öykkäröimään ja muita käskyttämään alat. Oon tottunutvettä asialliset asiat hoidetaan asiallisesti ilman että niihin tuollaisia tunteita sekoitetaan ja aletaan ääniä korottelemaan. Taidat olla joku nainen? Tai sitten feminiininen mies.
Kyllä tässä tilanteessa pitäisi joustoa olla. Normaalitilanteessa ei olisi ok, mutta jos sähkö on paljon halvempaa yöllä niin tottakai silloin kannattaa käyttää sitä, jos raha on muutenkin tiukassa. Ei siinä silloin paljon naapurin mielipide paina
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä tilanteessa pitäisi joustoa olla. Normaalitilanteessa ei olisi ok, mutta jos sähkö on paljon halvempaa yöllä niin tottakai silloin kannattaa käyttää sitä, jos raha on muutenkin tiukassa. Ei siinä silloin paljon naapurin mielipide paina
Etenkin kun missään ei määrätä että yöllä tulisi olla täysin hiirenhiljaa.
Jos toi on sun ainoa ongelma, niin voi että kun sulla on asiat hyvin. Joillakin ihmisillä on ihan oikeitakin ongelmia, joten joku naapurin yöllinen mekastus on aika vähäistä siihen verrattuna että jotkut taistelee hengestään
Uliuliuliuuuuu kirjoitti:
Jos toi on sun ainoa ongelma, niin voi että kun sulla on asiat hyvin. Joillakin ihmisillä on ihan oikeitakin ongelmia, joten joku naapurin yöllinen mekastus on aika vähäistä siihen verrattuna että jotkut taistelee hengestään
Joku huriseva kone ei ole mekastusta.
Odottakaa vaan kun alkaa ilmastointilaitteitten ulkoyksiköt yleistymään ihmisten osakehuoneistojen parvekkeilla.
Parvekkeet kun on kunnon kaikukoppia ja se ulkoyksikön jyrinä kuuluu elementtitalossa pitkälle. Enemmän kuin joku pesukone.
Vierailija kirjoitti:
Uliuliuliuuuuu kirjoitti:
Joku huriseva kone ei ole mekastusta.
Odottakaa vaan kun alkaa ilmastointilaitteitten ulkoyksiköt yleistymään ihmisten osakehuoneistojen parvekkeilla.
Parvekkeet kun on kunnon kaikukoppia ja se ulkoyksikön jyrinä kuuluu elementtitalossa pitkälle. Enemmän kuin joku pesukone.
Meidän ulkoyksikössä on todella kova ääni. Naapurin mies kuulee sen silloinkin kun laite ei ole päällä.
Oikeasti ei kuulu mihinkään.
En usko että itse aamuyöstä heräisin linkiukseenkaan. Iltayöstä olis pahempi kun ei pääsis uneen.
Ompas ihme taloyhtiö ? Talonmies ? Eikä muka mitään sääntöjä ?