Kysymys palstan pitkähiuksisille: Millainen on työkampauksesi ?
Otsikossa onkin jo kysymys. Eli millaista kampausta käytät työaikana ja edellytetäänkö työpaikallasi esim että hiukset ovat kiinni vai onko kaikki omassa harkinnassasi
Kommentit (27)
Sotkuinen ponnari. Työ (asiantuntijatyö) ei edellytä jakkupukua tai tietynlaista kampausta.
Hiukset aina auki. Olen asiantuntijatyössä, ei vaatimuksia.
Joskus auki tai sitten letillä, ponnarilla tai niskanutturalla. Asiantuntijatyötä toimistolla, ei ole minkäänlaista puku- tai hiuskoodia.
Hiukset niskanutturalla, ja hatulla ja hiusverkolla peitettynä.
Samanlainen kuin aina: lapaluihin asti ulottuvat laineet, surffitukka, hiukset siis auki.
N54
Harvemmin auki, ja jos lähden näin, saatan jossain välissä päivää sitaista tukan kiinni. Yleisimmin korkea ponnari, joskus kietaisen siihen nutturan.
IT-alan työ, ei pukeutumisnormeja. Korkea ponnari / nuttura on käytännön ratkaisu, toinen vaihtoehto olisi ihan niskaponnari tai letti, jos siis pidän kiinni. Muuten menee hankalaksi työtuolin niskatuen kanssa.
Hiusten on oltava kiinni ja yleensä ovat joko ponnarilla tai letillä
Toimisto"työ" ei ole oikea työ. Menee samaan kastiin youtubettajien ja bloggaajien kanssa.
Miten voi alapeukuttaa, jos vastataan kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Se oli varmaan tuo 9, joka kävi alapeukuttamassa kaikki mielestään ei-työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli varmaan tuo 9, joka kävi alapeukuttamassa kaikki mielestään ei-työt.
Näin, siitä sait näköjään sinäkin :)
Vierailija kirjoitti:
Toimisto"työ" ei ole oikea työ. Menee samaan kastiin youtubettajien ja bloggaajien kanssa.
Kivasti siitä rahaa saa, en vaihtaisi. Ähise sinä vain lapiohommissa pikku hiluja vastaan, sopii hyvin.
Letti. Jos esim. haavan hoito tai vuodepesut tehtävänä, laitan senkin vielä sykerölle, ettei vahingossakaan mene hiukset väärään paikkaan. Olisi ikävää potilaan kannalta ja ällöttävää omalta.
Aina letti, ja senkin kietaisen usein nutturaksi. Hiukset on yli peffan eli megapitkät. Ponnari ei enää toimi.
Auki. Ei ole sääntöä miten hiusten täytyy olla. Hiukset ovat lantioon asti.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs pikkumiestä tänään(kin) kiukuttaa?
Aina jollain tapaa kiinni: nuttura ylhäällä tai alhaalla, ponnari ylhäällä, alhaalla, sivussa, 2 ponnaria sivussa, letti ylhäällä, alhaalla, 2 lettiä sivussa. Monta eri työpaikkaa vuosien varrella ja pitkät hiukset, niin aina on pakko pitää jollain tapaa kiinni. Aukinaiset hiukset haittaisivat työtäni.
Nuttura tai letti, niin että hiukset pysyvät järjestyksessä. Mahdolliset lakat tai vahat tuoksuttomina. Olen sh.
Oma harkinta.
Ponnari tai letti.
Syystä, koska en itse siedä sitä, että hiukset tulevat tielle.
Nuttura tai ponnari. Ei edellytetä, aivan sama miten tukka on, kunhan itse kehtaa esiintyä sellaisena.