Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin juuri kaupassa ja voi hyvä luoja!

Vierailija
19.10.2022 |

Muutamaksi päiväksi ostin ihan perus elintarvikkeita ja hinta lähes 30€!!! Miten ihmeessä tässä selviää jos ruoan hinta vielä kallistuu?

Kommentit (537)

Vierailija
441/537 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanhen maksa kallistunut 28% koska ruoka!

Vierailija
442/537 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneus valloillaan kaupoissa. Hintoja hilataan jatkuvasti ylöspäin.

Ottavat ilon irti kuin liitossa ryxxän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/537 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinnat taitaa olla jo nousseet melkein 50% ?

Jossain yksittäisissä, harvoissa tuotteissa ehkä. Keskimäärin ei. Eipäs nyt liioitella.

Kun hivautellaan ei huomaa.  -Nälänhädän/ aliravitsemuksen todennäköisyys kasvaa.

Vierailija
444/537 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailun vuoksi hintoja sveitsistä joka on tunnetusti kallis maa mutta inflaatio maltillisempaa kuin suomessa:

Kurkku (1 kpl) 1,30

Tomaatti (700 g) 1,00

Sipuli (500 g) 1,05

Rummo spaghetti (1 pss) 2,95

Mozzarella (luomu) 2,20

Kahvipavut (1 kg) 10,00

Peruna (1 kg) 0,80

Siivutettu gouda 9,80/kg

Tomaattimurska (1 tlk) 1,00

Pullovesi (6x1,5 l) 1,80

Vierailija
445/537 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

32rl emboa maksoi syyskuun alussa 11.89e ja sen jälkeen on tullut kaksi korotusta: 13.59e --- 14.89e

Tuottajatkin nostaneet hintoja.

Toinen tapa voittaa sodassa kuin ampua.

Vierailija
446/537 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poronkieliä ajattelin ostaa, kun poroerotuksetkin ovat käynnissä, ennen 19 euroa/kilo nyt 30 euroa/kilo, jäipähän ostamatta.

Vierailija
447/537 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kypsennän keittämällä monipaperia ja jauhenlihaa. Huuhdeltu jauhenliha on terveellistä ja monipaperista saan kuidut eikä kakan jälkeen tarvitse pyyhkiä!

Vierailija
448/537 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskettäin oli citymarketissa 5 kg pussi perunoita eurolla. Jos ei ole omasta maasta ottaa, niin ostakaa nyt ihmeessä useampi satsi tarjouksista ruokia.

Vierailija
449/537 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy 35 km päässä ruokakaupassa autolla esim 1 x 1-2 vk aikana niin kyllä tulee säästöä versus lähi K-marketin isompiin hintoihin. Kauppalappu ja ruokalista 1-2 vk ajalle kerralla. Ei tule heräte ostoksia juuri.

Vierailija
450/537 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otin kaupan hyllystä pari hedelmäsäilykepurkkia, ja huomasin vasta kassalla, että ne oli melkein 4e/kpl.

Ja jonneille tiedoksi: Eihän tämä tarkoita sitä, että minulla ei olisi varaa ostaa neljän euron hedelmäsäilykkeitä, vaan sitä, että seuraan asioiden kehittymistä, jotta voin paremmin varautua siihen, mikä on tulossa.

Ostin Tokmannilta 2 mangosäilykepurkkia ja 2 hedelmäcocktail purkkia yhteensä 5 euroa, ja 7 ananaspurkkia yht 5 euroa.

Mun ongelma on, että en ole voinut ostaa Tokmannilta yhtään mitään sen jälkeen, kun kerran kuuntelin K. Kakkosen kertovan arvomaailmastaan. Ei vaan pysty. Olen kyseistä herraa muutaman vuoden vanhempi arvoliberaalimummo.

Vierailija
451/537 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupassa ei ole peruselintarvikkeet juurikaan noussut, maito 10 senttiä ja liha hieman, mutta ei juuri kassakuitin loppusummassa näy. Mitä te oikein ostatte?

Isossa kaupungissa lähikaupoissa ainakin noussut. Juustojen hinta on nyt 7e ja tuoksuton erisan voide myös. Pienin juusto on yli 4e, sen otin.

Virolainen edamjuusto maksaa 3 euroa noin 400 g pakkaus.

On ihan hyvää leivän päällä aamupalalla ja iltapalalla leivän päällä, teen kanssa.

Eikä ole lapset mausta valittaneet.

Juusto kuin juusto, samat proteiinit kaikissa.

Eli 7,5 euroa kilo. Samalla kilohinnalla saa Valion arkijuuston ja rahat jäävät Suomeen.

Vierailija
452/537 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äskettäin oli citymarketissa 5 kg pussi perunoita eurolla. Jos ei ole omasta maasta ottaa, niin ostakaa nyt ihmeessä useampi satsi tarjouksista ruokia.

Kaikilla ei ole paikkaa säilöä 5 kiloa perunoita. Meillä ei esim ole. Nytkin on vähän perunoita kylmälaukussa lasitetulla terassilla, kun jääkaappiin ei mahdu

Vierailija
453/537 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhälle kaikki on kallista. 

Minkä sille voi jos on minirahainen. Pitäisikö kuolla pois siksi että sattuu olemaan joku sellainen? Sekö oikeuttaa suuret hinnat, että muilla on rahaa.

Se, ei silti poista tuota totuutta, joten hänellä ei todistevelvollisuutta sinulle perustella toisin. - Eri

Vierailija
454/537 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otin kaupan hyllystä pari hedelmäsäilykepurkkia, ja huomasin vasta kassalla, että ne oli melkein 4e/kpl.

Ja jonneille tiedoksi: Eihän tämä tarkoita sitä, että minulla ei olisi varaa ostaa neljän euron hedelmäsäilykkeitä, vaan sitä, että seuraan asioiden kehittymistä, jotta voin paremmin varautua siihen, mikä on tulossa.

Ostin Tokmannilta 2 mangosäilykepurkkia ja 2 hedelmäcocktail purkkia yhteensä 5 euroa, ja 7 ananaspurkkia yht 5 euroa.

Mun ongelma on, että en ole voinut ostaa Tokmannilta yhtään mitään sen jälkeen, kun kerran kuuntelin K. Kakkosen kertovan arvomaailmastaan. Ei vaan pysty. Olen kyseistä herraa muutaman vuoden vanhempi arvoliberaalimummo.

Repesin tuolle arvoliberaalimummolle:D

Vierailija
455/537 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorms kirjoitti:

Minä kypsennän keittämällä monipaperia ja jauhenlihaa. Huuhdeltu jauhenliha on terveellistä ja monipaperista saan kuidut eikä kakan jälkeen tarvitse pyyhkiä!

Monipaperijauhenlihakääryleet, nam!

Lasagnen tapaista vuokaruokaa voi myös tehdä näistä.

Vierailija
456/537 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole säilytystilaa jos asuu kerrostalossa, eikä kaikilla muutenkaan ole kellareita missä säilyttää.

Vierailija
457/537 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Repesin tuolle arvoliberaalimummolle:D

Nuoremmat saavat nauttia  libelaarivallassa. 

Vierailija
458/537 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän Sveitsin ruokalaskuun, Tanskan hinnat samoissa tuotteissa, käännetty kurssilla 7,4381.

Halppisruokakaupan hintoja, kaikki samasta kaupasta.

Kurkku (1 kpl) 1,30 - DK 1 kpl kotimainen 1,25

Tomaatti (700 g) 1,00 - DK 700 g kotimainen 6,05

Sipuli (500 g) 1,05 - DK 500g kotimainen 0,60

Rummo spaghetti (1 pss) 2,95 - DK 1kg ulkomaalainen ei-luomua 1,48

Mozzarella (luomu) 2,20 - DK ulkomailta luomu 125g 2,56

Kahvipavut (1 kg) 10,00 - DK 1kg tarjouksessa 17,35 ihan tavallista ulkomaalaista kahvia papuina

Peruna (1 kg) 0,80 - DK 1kg ei-luomua kotimaista 1,61

Siivutettu gouda 9,80/kg - DK halvin ei-kotimainen minkä näin 13,31/kg

Tomaattimurska (1 tlk) 1,00 - DK 140g ulkomaalainen tölkki 0,40

Pullovesi (6x1,5 l) 1,80 - DK 3x 2 litraa ulkomaalainen, halvin merkki 2,02

Vierailija
459/537 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissäkin on hinnat nousseet tolkuttomasti.Päättäjät nyt ruoalle joku hintakatto.Vaikka ei kai niin kauan kuin ITSELLÄ on varaa syödä.Ja teillä hän( kansan rahoilla) ON. T.Aamupala - Sanna

Vierailija
460/537 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole Cittaria lähimaillakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi