Miten ikänsä töissä käynyt ei omista mitään?
Keskipalkkaisessa työssä elämänsä käynyt, ei ole autoa, ei omaa asuntoa, ei rahaa? Kohtuullinen vuokra.
Kommentit (17)
Hassannut kaiken ohimeneviin huvituksiin.
Kaikki on mennyt kulutukseen, kuten kapitalismissa kuuluukin. Mitenkäs niinku?
Ei se minulle kuulu mutta ihmettelen kun mihinkään ei ole varaa. Ehkä ulosotto vie osansa.
-ap
Naapurin 65v mies tuhlannut kaiken kalliiseen viinaan, ruokaan ja tupakkaan. Käy myös thaihieronnassa.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin 65v mies tuhlannut kaiken kalliiseen viinaan, ruokaan ja tupakkaan. Käy myös thaihieronnassa.
Elää ja kuolee tyytyväisenä, oletan.
Tutulla paloi omakotitalo eikä vakuutus korvannut mitään
Saattaa tilillä olla miljoona. Valtio saa rahat, kun yleensä nuo on perheettömiä.
Vierailija kirjoitti:
Eli rahat on menneet viinaan, tupakkaan ja pil...uun. Loput rahansa äijä on ilmeisesti tuhlannut
Perustin perheen ensimäinen mies jätti kun en rytynny hänen uskontoon. Toisen miehen minä jätin kun tykkäsi kossu pullosta enemmän kuin minusta ja lapsista. Naisen palkalla maksoin vuokrat elämisen elätin 2 lasta. Viikon lput kotini oli alkoholisoitunt asunton veli ja aina sikon pedit lattialla viikonloput.Kun ystävät toi lapsensa ilmaishoton ja lähtivät pailaa. Joten sinä oli perustarpeet,mutta ei yhtään ylimäärästä rahaa.Raha meni syöttää mutkin.Ei ollut rahaa oma mökit,matkustaminen.Ei pesämunaa perintönä saadaksen esim velkaa ja pystyäkseen ostaa oma asunto.Kallistahan se vuokralla kun samalla sumalla olisi maksanut velkaa ja yhtiövastike kuukaudessa. Mitä vuokraan meni. Mut 2 lapsella on korkeakoulu tutkinnot. Ammatit hyvät liksat ja omistusasunnot. Toisella kesämökki ja toisella perikunnan mökki ainakin isänsä puolella. Mitän kadutavaa ei ole. Mitään en menettänyt.Sosun rahoilla ei koskaan eletty. Ihan tyytyväinen nytkin oon vuokralla,vaikka en omista mitään.Olen elänyt antosan hyvän elämän,on ollut iloja,murheita kasvatanut ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuommoinenko sinusta tekisi onnellisen? No eipä ole sinulla kovat tavoitteet.
Minua tuo oksettaa lähinnä.
Vierailija kirjoitti:
Perustin perheen ensimäinen mies jätti kun en rytynny hänen uskontoon. Toisen miehen minä jätin kun tykkäsi kossu pullosta enemmän kuin minusta ja lapsista. Naisen palkalla maksoin vuokrat elämisen elätin 2 lasta. Viikon lput kotini oli alkoholisoitunt asunton veli ja aina sikon pedit lattialla viikonloput.Kun ystävät toi lapsensa ilmaishoton ja lähtivät pailaa. Joten sinä oli perustarpeet,mutta ei yhtään ylimäärästä rahaa.Raha meni syöttää mutkin.Ei ollut rahaa oma mökit,matkustaminen.Ei pesämunaa perintönä saadaksen esim velkaa ja pystyäkseen ostaa oma asunto.Kallistahan se vuokralla kun samalla sumalla olisi maksanut velkaa ja yhtiövastike kuukaudessa. Mitä vuokraan meni. Mut 2 lapsella on korkeakoulu tutkinnot. Ammatit hyvät liksat ja omistusasunnot. Toisella kesämökki ja toisella perikunnan mökki ainakin isänsä puolella. Mitän kadutavaa ei ole. Mitään en menettänyt.Sosun rahoilla ei koskaan eletty. Ihan tyytyväinen nytkin oon vuokralla,vaikka en omista mitään.Olen elänyt antosan hyvän elämän,on ollut iloja,murheita kasvatanut ihmisenä.
Pisteen jälkeen välilyönti. Nyt tuota ei viitsi kukaan lukea.
Voihan sitä rahaa olla, mutta ei halua käyttää sitä ja siksi sanoo, ettei ole. Ehkä on sellainen, joka ei halua lähteä huvittelemaan kavereiden kanssa. Tai sitten on peliongelma, netissä saa pelattua rahansa helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuommoinenko sinusta tekisi onnellisen? No eipä ole sinulla kovat tavoitteet.
Minua tuo oksettaa lähinnä.
Kuten myös, puhe oli sen äijän onnesta.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin 65v mies tuhlannut kaiken kalliiseen viinaan, ruokaan ja tupakkaan. Käy myös thaihieronnassa."
Naapurin 42v mies sai just hulppean osakkeensa maksetuksi elämällä säästäväisesti, juoksi kevyesti Bostonin maratonin ja sai fataalin sydärin kun oli hakemassa aamulehteään postilaatikostaan , nääkkäsi suorilta jaloilta kerrasta jalopuuterassilleen.
Pääkaupunkiseudulla kohtuuttoman korkeat vuokrat, palkasta 60 prosenttia menee asumiseen. Maksat yksin kaikki kulut, ei puolisoa jakamassa sähkö-, ruoka-, vakuutusmaksuja tms. Sairastumiset vie kukkaroa miinukselle, poliklinikkakäynnit, lääkkeet, hoidot. Vakava sairaus on pienituloiselle katastrofi.
Pienellä palkalla ei omistusasuntoja osteta ilman perintöä tai muuta pesämunaa. Pätkätyöt, vaikka työttömyyskaudet jäisivät kuinka tahansa lyhyiksi, tekee talouteen loven ja maksat laskuja pitkälle seuraavaan kuukauteen, kun palkka taas juoksee. Niin ihmeellistä on elämä.
Minun sukulaismies aina valitti, että koko ikänsä on töitä tehnyt ja nyt joutuu elämään kansaneläkkeellä. Ihmettelin tätä, sillä käsittääkseni mies oli koko ikänsä työelämässä. Vaimonsa kertoi, että mies on koko ikänsä tehnyt työt pimeästi, joten tietenkään ei ole saanut työeläkettä. Kuulemma on ollut töissä rakennuksilla, maatiloilla, metsurina jne. Rahat meni aina saman tien.
Minulla on myös eräs tuttu, joka piti kunnia-asianaan, ettei maksa mitään veroja eli teki pimeästi muurarin ja laatoittajan töitä pari vuosikymmentä. Siinä oli kyllä rehellinen, ettei myöskään hakenut yhteiskunnan tukia. Kaveri osti sitten säästöillään talon. Verottaja kiinnostui heti asiasta ja vaati selvitystä, millä rahoilla talo on ostettu, kun ei ole tuloja ollut koskaan eikä edes lainaa pankista tarvinnut. Kaveri myönsi, että on tehnyt "vähän" pimeästi muurarin töitä. Verottaja arvio hänen tulonsa muiden muurareiden tulojen mukaisesti pitkältä ajalta taaksepäin ja hän joutui maksamaan melkoisen summan veroja, eläkemaksuja ja sotumaksuja sekä tietysti korot päälle. Talo meni myyntiin ja vielä jäi velkaakin.
Pätkätyöt? Ei vakituista työsuhdetta?
Useampi lapsi? Varovainen, ei halukas riskinottoon? Avioero takana, ja pienipalkkainen työ Hesassa?