Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä ollut työpaikkakiusaamista?

Vierailija
19.10.2022 |

Itse olen kokenut sitä. Mulle ei kerrottu asioita ja sitten piiloteltiin papereita (oli vielä paperiaika). Sitten huudettiin, oletko saanut viime yönä yms. Sinä et sitten ole mikään ruudinkeksijä. Aikuiset naiset asialla.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia. Ei ole korrektia saoa, että olet niin herkkä ja tuo on ihan normaalia puhetta. Ei ole normaalia, jos jollekin tulee paha mieli. Ei ole oikein kiusata herkkiä ihmisiä. Lisäksi eivät kiusaajat itsekään tykkää mistään pahan puhumisesta, mutta ovatkin olevinaan työpaikan kingejä, joilla on oikeus sanoa, mitä haluavat, mutta heistä ei saa sanoa mitään.

Vierailija
22/36 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen todennut, että jokaisessa työpaikassa, missä useampi nainen töissä, on ainakin seläntakana puhumista. Jos sellaista ei kahvitauoilla kuule, se tarkoittaa vaan ja ainoastaan sitä, että sinä olet se kenestä muut keskustelevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa firmassa tuo kiusaaminen on joka päiväistä! Monessa firmassa siitä vaietaan! Annetaan liian ruusuinen kuva,vaikka sisällä tapahtuu mätänemistä mielin määrin!

Vierailija
24/36 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kiusaamista, mutta ei ole enää, kun kiusaajat ovat jo jääneet eläkkeelle.

Vierailija
25/36 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks nykyään ei, mut koettu on. Aivan järkyttävän huonoa käytöstä aikuisilta naisilta. Onneksi joka iikka on löytänyt edestään.

Vierailija
26/36 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/4617562/tyoyhteisossa-tapahtuva-nokitte…

Täällä hyvä ketju jossa asiaa työpaikkakiusaamisesta.

Vierailija
27/36 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Päiväkodissa ollut sellaista tiuskimista ja merkitsevää katseidenvaihtoa.

Vierailija
28/36 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa firmassa tuo kiusaaminen on joka päiväistä! Monessa firmassa siitä vaietaan! Annetaan liian ruusuinen kuva,vaikka sisällä tapahtuu mätänemistä mielin määrin!

Joo työpaikkahaastattelussa kehutaan paikka maasta taivaaseen ja luvataan perehdytys. Sitten kun menet työpaikkaan, tapaat vastentahtoisia työkavereita, jotka eivät halua perehdyttää yms. Minäkin olin yhdessä Suomen suurimmista ja mukamas hienoista yrityksistä, mutta toimistossa oli aivan järkyttävää. Monet olivat tosiaan olleet siellä useita vuosia, jopa kymmeniä. No onneksi en itse jäänyt sinne ja tullut samanlaiseksi. Olivat ilmeisesti kyllästyneet elämäänsä. Palkkaa olivat onnistuneet nostamaan itselleen ihan hurjasti ja uudet saivat paljon pienempää palkkaa. Nämä vanhat pitivät omia töitään niin tärkeinä ja pimittivät uusilta asioita. Rauha heidän muistolleen, moni on jo eläkkeellä heistä. 

Vierailija
29/36 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti ole kiusattu mutta yrityksen keskijohdossa päällikkötasolla työskennellessäni kollega, joka tuli uutena samaan tiimiin otti jonkun ihmeellisen neuvojan roolin. Hänen käytös oli niin lapsellista kun jossain ylä asteella vaikka oltiin jo keski-ikäisiä. Hyvin ylimielistä, puhui päälle ja viimeisteli sanomisiani jollain itsestäänselvyydellä, kun pomomme kysyi minulta jotain hän saattoi alkaa kertomaan ko asiasta, siis vtf! Hän lyöttäytyi toisen kollegamme kylkeen niin, että olivat yleensä aina kahden, menivät kahden lounaalle ja kahville. Hän ikäänkuin varasi itselleen tämän kollegan jotta minä jään ulkopuoliseksi. Onneksi olen sen verran introvertti ja minulla on muitakin työtuttuja joten en siitä häiriintynyt.

En voi kun ihmetellä miten joku aikuinen on noin lapsellinen.

Onneksi päästiin hänestä seuraavassa organisaatiossa.

Vierailija
30/36 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti aikuiset ihmiset ovat yhtä lapsellisia näissä kiusaamistouhuissa kuin lapset.

Vierailija
31/36 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies valtaisella alalla noin 20v.Lähinnä henkistä väkivaltaa,aina läppimistä ymm.Eli seksuaallista,jota torjuin. Olin ainoana kanana kukkojen joukossa, Kun tajusin : Palkka ei ratkaise mitään, jos voin huonosti työpaikalla ja sanoin itseni irti. Elämäni paras teko!Vaihdoin alaa ja naisena sit palkka pienempi. Mutta hyvä työ yhteisö ydin. Vaihtakaa työpaikkaa, älkää jääkö töihin jossa kiusataan.

Vierailija
32/36 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies valtaisella alalla noin 20v.Lähinnä henkistä väkivaltaa,aina läppimistä ymm.Eli seksuaallista,jota torjuin. Olin ainoana kanana kukkojen joukossa, Kun tajusin : Palkka ei ratkaise mitään, jos voin huonosti työpaikalla ja sanoin itseni irti. Elämäni paras teko!Vaihdoin alaa ja naisena sit palkka pienempi. Mutta hyvä työ yhteisö ydin. Vaihtakaa työpaikkaa, älkää jääkö töihin jossa kiusataan.

No joskus on pakko olla samassa paikassa jonkin aikaa ennen kuin saa uuden paikan. Mäkin jouduin olemaan jonkun vuoden lama-aikana samassa työpaikassa, missä oli kauheasti katkeria naisia, jotka eivät olleet edenneet urallaan, vaikka palkkaa heille maksettiin tosi paljon ihan yksinkertaisesta työstä, mutta se ei auttnut, vaan olivat tosi ilkeitä. Siellä he sitten olivat koko työikänsä, ehkä eläkettä karttui, mutta työ ei varmaan ollut kovinkaan mielekästä. Osa on jo eläkkeellä. Minä en ole enää kymmeniin vuosiin ollut siellä.

Vierailija
33/36 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikassa melkein kaikki uudet saivat pian lähteä, kun vanhat työntekijät eivät hyväksyneet ketään uutta, koska heidän töitään ei mukamas kukaan pystynyt tekemään hyvin. Monet joutuivat lähtemään koeaikana pois. Heidän tiimiinsä ei kelpuutettu oikein ketään.

Vierailija
34/36 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhessä hoitolaitoksessa töissä 3kk ja se riitti. Varmasti esimies tiesi tämän yhden akan kun teki työsopimuksenkin niin lyhyeksi. Kävin esimiehelle sanomassa monta kertaa ja joskus tämä kiusaaja-akka oli sairaslomalla(liekkö määrätty sellaiselle). Olin minäkin sairaslomalla parisen viikkoa. Sietämätön reuhaaja oli tämä eukko ja hänellä oli hännystelijöitä. Tein tärkeää työtä, ja koska heillä oli joukossaan sellainen, joka hääti kaikki hyvät työntekijät, joutuivat itse tekemään paskahommat. Kyllä niitä varmaan ketutti. Mutta iteppähän olivat puolensa valinneet perseennuolijat. Kuulin sitten myöhemmin että minun jälkeeni tämä kyseinen emakko oli ajanut kolme pois, eli homma jatkui varmaan niin kauan että kiusantekijä jäi eläkkeelle. On se kumma että yks mätä hedelmä pilaa koko korin. Myöhemmin löysin hyvän työpaikan.

Vierailija
35/36 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työpaikassa melkein kaikki uudet saivat pian lähteä, kun vanhat työntekijät eivät hyväksyneet ketään uutta, koska heidän töitään ei mukamas kukaan pystynyt tekemään hyvin. Monet joutuivat lähtemään koeaikana pois. Heidän tiimiinsä ei kelpuutettu oikein ketään.

Olin sellaisessa paikassa, jossa perehdyttäjäni käyttäytyi törkeästi ja yritti saada juoruilemalla muita mukaansa minua vastaan. Tulin kuitenkin toimeen muiden kanssa oikein hyvin ja tämä sai käytöksen ja tilanteen vielä pahemmaksi.

Irtisanouduin ja ajoitus oli sellainen, että tämä henkilö oli lievästi sanottuna liemessä työasioiden kanssa kun lähdin. Oli oikein kiva tunne.

Vierailija
36/36 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vasta irtisanoutunut tuollaisesta paikasta. Pari vuotta jaksoin sinnitellä uutena työtekijänä, mutta sitten oli vain pakko luovuttaa.

Uusia työntekijöitä kohdeltiin tosi huonosti, arvosteltiin päin naamaa ja selän takana, teit miten tahansa, aina meni väärin. Aina joku vänkäämässä tekemistäni päätöksistä, jatkuvaa vähättelyä, teetätetään omia töitä uusilla ja silti arvostellaan.

Uuvuin, aloin epäilemään omaa ammattitaitoani, pelkäsin töihin menemistä.

Lopulta vain irtisanouduin ilman uutta työpaikkaa. En ehkä olisi uskaltanut, mutta ihana mieheni rohkaisi minua tähän. En ollut enää kotonakaan oma itseni, vaan itkeskelin, valvoin öisin, pinnani oli tosi tiukalla.

En tiedä mikä työpaikassa on mennyt pieleen. Keskustelu esimiehen kanssa ei auttanut, päin vastoin. En myöskään ole ensimmäinen irtisanoutuja, vaan ovi on käynyt koko sen pari vuotta mitä itse kestin.

Voimia kaikille saman kokeneille ja etenkin niille, jotka sinnittelevät vielä kiusattuina. Voisinpa halata teitä kaikkia!