Amazon paketti, pitääkö kuitata? Ja soittaako ne?
Olen tilannut Amazon uk:sta. Tänään pitäisi tulla lähetys ennen 8 ja ei ole vielä näkynyt ja kuulunut. Mietin että voinko lähteä kotoa, voiko ne jättää pakettia ovelle vai tarviiko allekirjoituksen? Tietääkö joku soittavatko ne ensin tai jos ovelle ei tule ketään, vai lähteekö ne vaan pois?
Kommentit (31)
Siis ei se Amazon sitä pakettia tuo :) Riippuu ihan mikä toimitustapa ja kuljetusyhtiö on valittu. Mulla ainakin kaikki Amazon-tilaukset on ollu ihan postitoimituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä maksutapoja näit siellä? Oliko luottokortti ainoa tapa maksaa? Mikä valuutta, entä tullimaksut.
Taisi olla ainoa tapa, mutta en ole 100-varma. maksoin kortilla. Vaihdoin punnat euroiksi, tullimaksua tai ilmoitusta tullista ei ollut. Ap
Pitäisi tulla koska kun briteistä tilaa, sinun pitää tullata se.
Olen ennenkin tilannut ja ei tarvinnut tullata. Se riippuu kai että mitä tilaa ja mikä oli euromäärä, oliko se raja joku 140e
Ap
Nykyään pitää tulliselvittää kaikki ja parikymppiä on se raja, mistä menee maksu.
Pariltakin eri kuljetusfirmalta on tullut ilmoitus paketin saapumisesta. Toisessa tapauksessa seisoi tullissa, kun mistään ei ollut tullut ilmoitusta, että on sinne saapunut, kello 18 mennessä piti toimittaa, sitten muuttui tuon jälkeen, että toimitamme myöhemmin. Toinen oli matkalla kateissa Ruotsissa, se tuli EU-maasta, mistä noita tulliselvityksiä ei tarvinnut tehdä.
Joskus tuli uk-Amazonin paketteja ihan postin mukana postiluukustakin, mutta se oli aikaan ennen brexitiä ja tulliselvittelyitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä maksutapoja näit siellä? Oliko luottokortti ainoa tapa maksaa? Mikä valuutta, entä tullimaksut.
Taisi olla ainoa tapa, mutta en ole 100-varma. maksoin kortilla. Vaihdoin punnat euroiksi, tullimaksua tai ilmoitusta tullista ei ollut. Ap
Pitäisi tulla koska kun briteistä tilaa, sinun pitää tullata se.
Olen ennenkin tilannut ja ei tarvinnut tullata. Se riippuu kai että mitä tilaa ja mikä oli euromäärä, oliko se raja joku 140e
ApNykyään pitää tulliselvittää kaikki ja parikymppiä on se raja, mistä menee maksu.
Pariltakin eri kuljetusfirmalta on tullut ilmoitus paketin saapumisesta. Toisessa tapauksessa seisoi tullissa, kun mistään ei ollut tullut ilmoitusta, että on sinne saapunut, kello 18 mennessä piti toimittaa, sitten muuttui tuon jälkeen, että toimitamme myöhemmin. Toinen oli matkalla kateissa Ruotsissa, se tuli EU-maasta, mistä noita tulliselvityksiä ei tarvinnut tehdä.
Joskus tuli uk-Amazonin paketteja ihan postin mukana postiluukustakin, mutta se oli aikaan ennen brexitiä ja tulliselvittelyitä.
Onko se ihan hiljattain sitten muuttunut? Viimeksi vuosi sitten taisin amazonilta tilata
Ap
Joskus paketit katoavat, joskus tulevat viikkojen ja jopa kuukausien päästä. Isommista ostoksista reklamoin reklamointiajan puitteissa, mutta pienempien kohdalla olen oppinut odottamaan. Useimmiten ne tulevat lopulta perille. Joskus olen vaatinut ja saanut rahat takaisin Amazonilta tai Ebayltä, ja sitten paketti tulee seuraavana päivänä tai 2-3 kuukauden kuluttua.
Aivan sama tuleeko vai jääkö tulematta. Mä meen saunaan. Sähkösaunaan ja otan oluen.
Käytän itse https://www.ordertracker.com/couriers/amazon Amazon-seurantaan.
Toivottavasti se auttaa
Aivan sama mistä päin maailmaa Amazonin paketti tulee, kaikki tarvittavat maksut maksetaan jo checkoutissa hinnan lisäksi.
Mulle on ainakin niin Amazon us kuin uk kuin ge toimitukset tulleet ihan Suomen Postin toimittamina. Eli käytännössä on tarvinnut se paketti hakea lähimmästä asiamiespostista.
Ja ap, joo kyllä nuo Britannian tullausrajat on muuttuneet, koska brexitin jälkeen oli vielä siirtymäaika, jona kohdeltiin kuin olisi eu-maa kuluttajaostoksissa. Nyt ei enää ole.
No riippuu paikasta, posti meillä tuo kaiken. Eivät soita, viimeksi saksan amazonin paketti tuli kyllä ovelle. Upsilla lähti, mutta ei meillä täällä sellaisia toimi.
Tämä palvelu on paljon tarkempi ja antaa myös arvioidun toimituspäivän
https://www.ordertracker.com/
Ap