Seuraatko ostoksiasi jollain sovelluksella esim. S-bonus tai muu vastaava?
Mihin sulla tai perheessäsi menee yllättävän paljon rahaa? Minä hämmästyin kun näin kuinka paljon meillä ostetaan sipsejä! Ja muita suolaisia snackseja. Kymppejä kuukaudessa. Huhhuh.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En seuraa sovelluksella, vaan kirjaan aina ostokset vihkoon ylös. Maksan yleensä käteisellä, joten en edes voisi seurata netissä.
Liimaatko siis kuitin vihkoon vai miten teet? Mitä asioita seuraat vihkosta?
-Ap
Kirjaan aina ylös eri kaupoista ostetut ostokset hintoineen. Ei tule heräteostoksia, kun ostaa vain pääasiassa sen mitä etukäteen aikoi ja laskee, paljonko jokaiseen kauppareissuun saa enimmillään mennä rahaa. Tykkään kirjata ylös myös eri kotiruokien hintoja, eli paljonko itse tehty ruoka tulee maksamaan raaka-aineineen, jotta tulisi syötyä mahdollisimman edullisesti mutta kuitenkin hyvin.
Seuraan bonustasoja, tässä kuussa jo mukava 3,5% bonus vaikka olen yksinasuva. Menee S-rahastoon johon 6 vuodessa kertynyt yli 800e summa.
S-bonuksen seuraaminen olisi tosiaan mielenkiintoista, jos kaikki ostokset keskittyisivät sinne. Nyt se on vain väljästi suuntaa antavaa. Näytän viimeisten 12 kk aikana ostaneen yhden muovikassin ja yhden biohajoavan kassin. Ruokaan on mennyt 1873 euroa, lemmikkiin 112 euroa, kotiin 103 euroa ja pukeutumiseen 43 euroa (sukkia? alusvaatteita?). Kotimaisuusaste näyttää olevan 67 %.
Mutta koska yli puolet ruoasta ostetaan muista kaupoista, niin tämä ei tosiaan kerro kovin paljon.
LibreOfficen Calcilla (suunnilleen Excel)
Liimaatko siis kuitin vihkoon vai miten teet? Mitä asioita seuraat vihkosta?
-Ap