Seuraatko ostoksiasi jollain sovelluksella esim. S-bonus tai muu vastaava?
Mihin sulla tai perheessäsi menee yllättävän paljon rahaa? Minä hämmästyin kun näin kuinka paljon meillä ostetaan sipsejä! Ja muita suolaisia snackseja. Kymppejä kuukaudessa. Huhhuh.
Kommentit (25)
Katson joitain kertoja vuodessa "kulutusympyrän"
Mulla menee liikaa rahaa juustoihin.
Mulla menee rahaa limsaan ja juomiin. Ostan usein tölkkejä, jotkut on kalliitakin.
Jos Alkon ostot olisi mukana, niin punaviinin osuus olisi varmaan iso. Kuukausittain pullo tai pari.
En yksin asuvana seraa mihin rahani menevät. En syö sipsejä en karkki.En mitään missä sokeria. Inhoan lihaa,kanaa,kalkkunaa.
Lihan osuutta ollaan yritetty vähentää. Broileria ja kalkkunaa tilalle. Pitäisi ennemmin korvata kasviksilla. Tulisi halvemmaksikin.
En seuraa, ei kiinnosta ollenkaan.
Silloin tällöin katson kotimaisuusastetta. Paljon on parannettavaa siinä. Muuten en seuraa kulutusta.
S-bonuksella seuraan, mutta eipä se ole kovin informatiivinen, kun yhtäältä siinä näkyvät myös miehelle ostetut ruoat ja toisaalta yli puolet ruokaostoksista tehdään toisen ketjun kaupasta, joten S-ryhmän sovelluksessa näkyy vain tietyt tuotteet, joita haetaan lähikaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Lihan osuutta ollaan yritetty vähentää. Broileria ja kalkkunaa tilalle. Pitäisi ennemmin korvata kasviksilla. Tulisi halvemmaksikin.
Broileri ja kalkkuna eivät ole lihaa?
Meillä lapset juo maitoa, sitä saa jatkuvasti kantaa kaupasta. Yksi purkki ei paljon maksa, mutta litroissa määrä on yli 100l kuukaudessa. Osa siitä on laktoositonta, eli kalliimpaa kuin tavallinen maito. Yli satanen menee kuussa rahaa pelkästään maitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Broileri ja kalkkuna eivät ole lihaa?
Punaisen lihan osuutta tarkoitin. Jonka sinäkin kyllä ymmärsit, mutta onhan se kiva nipottaa.
En seuraa, ja tiedän jo muutenkin, että ostan makeita herkkuja, lähinnä suklaata, varmaan enemmän kuin ihmiset yleensä. Ei kuitenkaan ole paino-ongelmia.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Seuraan silloin tällöin S-mobiilin kautta. Se on aika koukuttavaa luettavaa, kun pystyy erilaisten kaavioiden ja käppyröiden kautta näkemään vaikka millaisia tilastoja omasta ruokakauppalaskustaan. 😮 Unohdun selailemaan sitä joskus pitkäksi aikaa ja siunailen ääneen kuinka paljon esim. vuodessa menee just vaikka juustoihin.
Juustoja meilläkin syödään paljon. Suolaista, rasvaista, kallista. Leivän päällä, ruoassa, iltanaposteluna. Ei mikään terveysruoka sekään.
En seuraa. Ei ole tarvetta. Tiedän muutenkin, kun teen Citymarketin tilauksen, mitä mun pitää tilata joka viikko ja mitä harvemmin. Ostan ihan perusraaka-aineita, joista laitan ruokaa. Kissakin käyttää aika edullista kissanhiekkaa.
En seuraa sovelluksella, vaan kirjaan aina ostokset vihkoon ylös. Maksan yleensä käteisellä, joten en edes voisi seurata netissä.
Karkkiin menee ihan liikaa rahaa. Kertaostos on pieni mutta kun niitä parin euron ostoja tulee monta viikossa, niin äkkiä niistä kertyy.
En seuraa, mutta Fazerin suklaata meillä mussutetaan.