Onko täällä ketään osittaisella varhennetulla vanhuuseläkkeellä?
Itse pohdin kuumeisesti haenko ennen joulukuuta vai jatkanko ihan normaalisti, olisiko OIV:ssä jotain haittapuolia?
Kommentit (5)
Itse ajattelin kuitenkin jatkaa vielä työelämässä pari vuotta, teen kolmipäiväistä työviikkoa. Ap
Onhan se ihan mukava raha normipalkan päälle
Otin lokakuun alusta 50% eläkertymästä ja teen palkkatukityötä. Olen tyytyväinen että tämä mahdollisuus on olemassa. Palkkatukityö on aivan muuta mitä tein 20 - 55 vuotiaaksi. Minulle oli parasta ja elämänilaatu koheni.
Olen ollut jo kohta kaksi vuotta OVElla. Teen täyttä työpäivää silti koko ajan, vielä ainakin 2 vuotta.
Eihän siinä muita haittapuolia ole kuin että työeläke tulee olemaan pienempi. Laske eläkelaitoksen sivulla mitä se vaikuttaa lopulliseen eläkkeeseen. Itse ajattelin, kun ei näitä elinpäiviä tiedä, että paras ottaa kaikki heti mitä saa ja jatkan sitten vähän kauemmin töissä. Teen toimistotöitä ja pääosin etää niin ei tunnu vaikealta jatkaa vähän ylimääräisiä kuukausia töissä.
Oli ihanaa kun ei tarvinnut enää mennä siihen kusisispesään jota työpaikaksi kutsuttiin. Laskin plussat ja miinukset ja plussat voittivat. Olin puoli vuotta ennenkuin alkoi "oikea" eläkeikä".