Mistä jutellaan, kun nuori tuo tyttö- tai poikaystävän ekaa kertaa näytille?
Miten tehdä tilanteesta vähemmän kuumottava nuorille? Haluaisin olla rento ja lämmin, helposti lähestyttävä anoppikokelas, mutta todennäköisesti päädyn vain olemaan jotenkin nolo ja vaivautunut.
Kommentit (49)
No joo, en ole koskaan ajatellut että tuoda näytille tarkoittaisi että tuodaan arvioitavaksi. Lähinnä ekaa kertaa esiteltäväksi. Samallahsn nuori esittelee vanhempansa seurustelukumppanilleen. Molemmille jännää.
Ja haluaisin välittää rentoa ja lämmintä vaikutelmaa, koska normaalisti olen sellainen.
Seksistä puhut ekana että käske ostamaan kortsuja sitten ennen kun alkavat panemaan. Sitten tietenkin alkoholista että sitä ei saa juoda ennen 18 vee.
Meillä vaan moikattiin ohimennen. Miksi pitää heti alkaa höpöttää jotain?
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaan moikattiin ohimennen. Miksi pitää heti alkaa höpöttää jotain?
Koska oon kiinnostunut nuorelle tärkeästä ihmisestä? On meillä käynyt noita ohimennen moikkaajiakin, mutta nyt on ilmeisesti vähän vakavammasta jutusta kyse.
Ole mahdollisimman normaalisti. Onko lapsesi kertonut kumppanista etukäteen jotain? Kaikki seksijutut kannattaa unohtaa, ainakin oma isäni harrasti niitä.
Politiikasta ja uskonnosta on hyvä keskustella.
Yritä myydä hänelle käytetty auto.
Siitä se lähtee. :)
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen mieheni vanhemmat alkoivat heti kättelyssä kysellä vamhemmistani kuten ammatti, sukujuuret, harrastukset, mökkitilanne. Pidin todella epäkohteliaana ja epäsopivana. Olisi pitänyt tajuta lopettaa deittailu siihen.
Tuo menee jo liiallisuuksiin, mutta yhtä törkeää on olla kysymättä mitään. Nykyinen mieheni, silloinen poikakaverini, oli kertonut etukäteen minulle, että olen ensimmäinen tyttö, jonka hän vie näytille, eikä äitinsä vaivautunut kyselemään minulta mitään. Hetken epäilin poikakaverini valehtelevan, koska äitinsä asenne tuntui huutavan: "Tuo on jo ainakin viidestoista nainen, viikon päästä tulee varmasti kuudestoista, joten turha tutustua."
Kenenkäs tyttöjä sitä ollaan ja mitä sun isäs tienaa? Et kai sää sitten mikään yksinhuoltajan lapsi oo?
An aalisek si pitää aloittaa varovasti
Katsellaan vanhoja valokuvia. Kerrotaan tarinoita.
Tesntataan tulokkaan yleissivistystä.
Näytetään lapsen noloja lapsikuvia
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin ruokaa samalla, kun jutustelin heille ja lisäks olin varannut nuorille semmoista hommaa missä pystyivät auttamaan, oli joulun alusaika ja valmistivat siinä jonkun joulu-uutuusjälkkärin samalla. Ei ollut pelkästään sellaista "istutaan pöydän ääressä, ja kuumotellaan toisiamme".
Siinä samalla sitten jutusteltiin niitä näitä.
Tämä on tosi hyvä tapa hoitaa tilanne. Pahin jännitys kaikilla osapuolilla raukeaa siinä keittiössä touhutessa ja jutellessa. Pöytään istuutuessa on jo helpompaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Ole mahdollisimman normaalisti. Onko lapsesi kertonut kumppanista etukäteen jotain? Kaikki seksijutut kannattaa unohtaa, ainakin oma isäni harrasti niitä.
Isäsi harrasti seksijuttuja. Uskon, et olisi siinä muuten puhumassa.
Isäni tivaa heti näkemyksiä uskonnosta, alkoholista ja avioliitosta. Suosittelen. Ei tarvi sen jälkeen paljon vävy- ja miniäehdokkaiden seuraa kestää.
Lyhyt moikkaaminen ja sen jälkeen luontevasti tilanteen mukaan. Mitään hyvin henkilökohtaista ei pidä udella, jotain voi kysäistä kuten oletko täältä päin kotoisin jne.ympäripyöreää.
Hyvä pointti tuo, että nuoria voi pyytää johonkin pieneen auttamishommaan.
Muutenkin yks hyvä joskus kuulemani neuvo on, että jos (mikä tahansa ja minkä ikäisten tahansa tilaisuus) istuessa alkaa tulla vaivautunut tms.tunnelma, kannattaa lähteä liikkeelle. Siis tekemään jotain, katselemaan paikkoja tai vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko sitä kairattu anaalia jo?
Tyttären isä voisi antaa liukkaria lahjaksi vastaisen varalle
-Hei, tulkaa peremmälle, tuon olohuoneeseen juomat, siellä onkin jo pikkupurtavaa (lautasille, pöydän ääressä)
-Kiva kun tulitte
-Poika on kehunut sinua kovasti
-Olet kuulemma innokas lenkkeilemään /maalaamaan /lukemaan /virkkaamaan (ei kannata mainita tankotanssia, burleskia tai twerkkausta)
-Mistäpäin olet alunperin kotoisin (juttelua paikkakunnista) tai tytön vanhemmista, sisarukset, jos haluaa
-Sää on ollut hyvä ja kauniit syksyn lehdet
-Onko lomaa tulossa, mitä lomasuunnitelmia on vai ihan rauhallisesti hetki kerrallaan. Ai olet ollut Kreikassa viimeksi, minkälaista siellä oli
-Jos haluatte pojan kanssa katsoa rauhassa valokuvia tai pelata, taidan mennä lepäämään, pääsette itse lähtemään. Nähdään toisella kertaa taas joskus
-Haluatteko mansikkakakkua, pizzaa, marjoja, limonadia? Ai et halua, liian makeaako, ei haittaa. Ne löytyvät keittiöstä jos tulee myöhemmin mieleen ottaa
-Jarkko voi esitellä sinulle meidän kirjastoa ja vierashuonetta, siellä on lautapelit, kirjat ja muut. Saunarakennus on pihassa
Minkä ikäinen on nuori? 16-vuotiaan kanssa tapaaminen on vähän eri juttu kun 20-vuotiaan...