Tavarat synnytyssairaalaan?
Mitä tavaroita teillä oli mukana sairaalassa? ( vauvalle sekä itellenne )
Kommentit (3)
tuo kapalo olisi ollut kyllä todella hyvä ottaa jo sairaalaan mukaan, neiti nimittäin kotona nukkui siinä "kuin vauva", 2kk--> yöt läpeensä. Kaikista tärkeimmäksi sairaalassa itselle muodostui huippuhyväntuoksuinen shampoo ja hoitoaine, sitä alkoi tuntua inhimmillisemmältä kun oli käynyt niiden kanssa suihkussa...:) Ei kuitenkaan kamalan voimakkaita hajusteita kannata mukaan raahata, koska vauvan pitää tuntea äitin oma tuoksu, ei Chanel vitosta...
Jos joskus vielä niissä merkeissä laitokselle pääsen, mukaan lähtee iso läjä omia pikkareita, näen edelleen painajaisia niistä verkkoviritelmistä... Tietenkin riippuu jälkivuodon määrästä, mutta itse lähdin normaali Always housuissa kotiin.
Valentine ja pikkuneiti 6kk
Itse taas koin ne sairaalan verkkopikkuhousut oikein hyviksi, ne pitivät jättisiteet hyvin paikallaan. Ja jättisiteitä tarvittiin kuitenkin monta päivää.
En ottanut mitään omia vaatteita mukaan, viihdyin hyvin sairaalan omissa vaatteissa, kun niihin saa hikoilla, liruttaa maitoa ja puklua ja verta ja kaikkea ihan vapaasti. Vauvallakin oli sairaalan vetimet.
Kannattaa ottaa mukaan omat hygieniavälineet, meikit (jos jaksat laittaa, itse en laittanut, vaikka olen yleensä tarkka ulkonäöstäni, mielestäni näytin oikein hyvältä ilman, varmaan jotain tuoreen äidin hehkua), jotain mukavaa purtavaa (esim. suklaata), musiikkia, imetysliivit. Otin meidän pojalle myös oman lelun, vaikka se ei siitä mitään ymmärtänyt tietenkään.
Tosiaan, lahjoja saattaa tulla ja kukkia tulee ihan varmasti. Me otettiin pari puskaa mukaan kotiin, kun olivat niin nättejä, käärittiin muovipusseihin.
Otin mukaan luettavaa, mutta en avannutkaan yhtään lehteä.
Kaikkein tärkeintä on ottaa mukaan kamera, kännykkä, dödö ja hammasharja, loput miehesi voi tuoda myöhemminkin.
Tsemppiä koetokseen!
Vauvalle oli kotiinlähtövaatteet ja ruskovilla silkkimyssy. Se meillä oli käytössä jo sairaalassa. Ja oli meillä oma kapalokin, niin ja turvakaukalo.
Itselle mulla oli mukana vaihtovaatteet, ipod, karkkipussi, pari naistenlehteä (lukematta jäi) ja peseytymis- ja meikkausvälineet. Sairaalan kamoissa olin, samoin vauva. Ipod mulla oli käytössä synnytyksen aikana. Kamera oli kanssa.
Samaan aikaan oli joku äiti, jonka vauvalla oli aina omat vaatteet päällä ja se sairaalan vauvasänkykin oli tuunattu leluilla sun muilla. Ei siinä mitään pahaa, mutta mun mielestä oli kiva vaan, että sai ottaa puhtaat vaatteet vaan kaapista eikä kotiin ollut tuomisena pyykkikassia.
Kantsii ottaa vähän isompi kassi, meille tuli sairaalaan jo lahjojakin.