Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

--MARRASMURUJEN PERJANTAI--

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei n' ht' v' sti kone oikeen toimi niin kuin pit' isi....

no joka tapauksessa supistuksien kesto jo sen minuutin mit' k' tt' ri vaatii.. soitan sinne kohta viel' uudestaan ja l' hdet' ' n ainakin n' ytille. nyt miest' her' ttelem' ' n..

jos mua ei aamulla n' y ni sit saatan olla nyytti' saamassa.

en tii' onko nyt ihan oikeesti synnytys k' ynniss' vai ei mut alkaa jo vaivaa kun t' ss' on viimeset 20 tuntia supistellut..

tuun kirjottaa kun p' ' sen takas. vauvan kaa tai yksin.

ootellaan 40/0

Vierailija
2/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei supistukset riittänyt.. liian vaimeita. kanavaa 2 cm jälellä ja sormelle auki =S en tiiä mitä näitten kipujen kaa pitä miettiä.. pelottaa neoikeat. on jo nyt kovia!!

unta..

ootellaan 40+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootellaan:tsemppiä sulle, koita pysyä liikkeessä ettei supistukset lopu niin pääset synnyttämään! kovasti voimia sulle!

kumiorava tais miettiä sitä, että voiko kahden terveen lapsen jälkeen saada enää kolmatta... tää oli mun suurin huoli koko easkausajan, synnyttämäänkin lähtiessä mietin vain, että ei voi olla niin onnekas että kahden ihanan ja terveen lapsen jälkeen kaikki menee vielä kolmannellakin kerralla hyvin. mutta hyvin kaikki onneksi meni!

nyt kun syntyneitä marrasmuruja alkaa olemaan jo enemmänkin, niin missä me pinoudutaan?

voimia kaikille odottaville!

onna

Vierailija
4/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsemppiä ootellaan,voin vain kuvitella miltä tuntuu...

Yöllä oli kymmenkunta toisi kivuliasta supistusta ja mitä ne oikeat sitten ovat. Jännä juttu kun tämä on jo kolmas enkä tiedä miltä supistukset tuntuvat.Esikoiselta meni vedet ja supistukset olivat vain lieviä selkäpuolella ja kuopus leikattiin..toivotaan ettei kolmas kerta ole pahin.

Flunssa iski päälle ja kurkku on tosi kipeä,nyt en kyllä haluaisi olla synnyttämässä räkäisenä :(

Onko kukaan ennemmin teistä synnyttänyt kuumeisena ja miten meni?

Nyt juomaan kuppi kuumaa mehua ja hakemaan " nessuja"

-kisupikkukuu 38+3-

Vierailija
5/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista sulle ootellaan, toivottavasti saat nyt nukuttua ja levättyä!

Onnittelut uusille vauvan saaneille!!

Kävin eilen sielä neuvolassa ja jee, oli paikat kypsyneet, et tiistaina voi polille mennä sillä asenteella et käynnistykseen jäädään (vauvan ison koon takia, oli nelikilonen viime käynnillä jo) Vauvakin oli pysynyt oikeinpäin, aika ylhäällä vielä, mut kyllä se pää sieltä tuntu sisätutkimuksen aikana, vaikkei sillai tulollaan ollut vielä.

Muutenkin kaikki ok, painoa kertyi tän odotuksen aikana just ja just se kymmenen kiloo, nyt oli tullut niin vähä et tuskin täs ny paljoo enää tulee parisataa grammaa sinne tänne ei merkkaa mitään :)

Vitsit et oon niin ilonen tosta neuvolakäynnistä, et ei tosikaan.

Eilen ostelin rintapumpun, rintakumit, maidonkerääjän ym pikku sälää toki yhen vai kaks asiaa unohin vielä mut kyllähän täs nyt kaupassa viel käydään...

Viikonloppuna vois vauvan patjan ottaa paketista ja tuulettaa ja vaikka sit maanantaina pedata sänky valmiiks, en oo aikasemmin viittinyt sitä tohon pölyyntymään pedata.

Nyt valmistautuun viemään poika eskariin, tuola onki nyt kylmä, melki -15 hrrrr

Tuuli rv 39+3

Vierailija
6/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Taysiin olen menossa minäkin ja voihan olla, että satutaan samoihin aikoihin paikoille ainakin lasketun perusteella. Mut varmaan tunnistaa siitä että huudan heti sisälle päästyä" äkkiä anestesialääkäri paikalle!" En halua toista synnytystä pelkällä hapella..

Esikoinen syntyi laskettuna päivänä ja ei tämäkään ihan kohta synny, kun tiistain lääkärineuvolassa ei ollu kohdunkaulassa tapahtunut mitään muutoksia, vaikka kipeitäkin suppareita tulee.

Hyvän vinkin sain täältä pakata sairaalakassiin luumuja. En muista nyt kuka kirjoitteli, mutta kiitti vinkistä! Mulle oli ainakin kauhun paikka pelkkä ajatus kakalle menosta välilihan ompeleitten yms.kanssa ja noi luumut voiskin auttaa mukavasti asiaa.

Vauvakassi on pakattuna valmiiksi, kun en luota mieheen, että osaisi oikeanlaiset vaatteet pakkailla mukaan. Olishan se tietty mielenkiintoista nähdä mitä mies sinne pakkais :)

Mutta nyt valmistelemaan poikaa päiväkotiin. Mukavaa viikonlopun alkua kaikille marrasmuruille ja paljon voimia suppareista kärsiville ja niitä odottaville!

tiituvaavi rv37+2

Vierailija
7/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ootellaan, onpa ikävää kun noin sinulta voimia viedään... toivottavasti saisit pian ytyä lisää niihin suppareihin, niin tekisivät sitten tarpeeksi tekosiaan kanavassa.

Nyyttejä oli siis syntynyt lisää! Onnea!

Eilinen oli kyllä ihmeen hyvä päivä... ja yökin sujui mukavasti. Tänään olisi vaan sellanen päivä, ettei vauvan kannattais ennen ilta kahdeksaa syntyä... meillä kun ei ole esikoiselle lapsenvahtia.

Tulipas mieleen, että pitää maanantaina neuvolassa kysyä, miten se vauvan ensimmäinen neuvolakäynti sitten menee. Edellisellä paikkakunnalla tulivat käymään yhesti kotona... eikös se ole kuitenkin aika yleistä? Vai miten teillä muilla?

Sarafan rv 38+1

Vierailija
8/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista ootellaan:lle. Varmasti on rankkaa. Toivottavasti saisit levättyä ennen kun lähtee vauva tosissaan syntymään.

Mulla ei supistuksista tietoakaan. ja eipä haittaa. Alle viikko enään! Onko kellään sovittuja käynnistyksiä tai sektioita tiedossa?

Tuuli81: Sullahan on iso vauva tulossa! :)

Lumen tulon jälkeen on pyörinyt joulukin mielessa ja joulujärjestelyt.. En ole saanut nyt äitiyslomalla niin paljon aikaiseksi mitä toivoin, mutta ehtisihän tässä vielä noita joululaatikoita tehä pakkaseen..

t.V&V 38+2

Vierailija
9/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee neuvolatäti kotiin katsomaan vauvaa n. viikon iässä. (samalla ottaa multa omepeleet masusta) Meillä Kouvolassa ainakin on eka käynti ollut kotikäynti.

Vierailija
10/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootellaan: Onpas sinulla rankkaa :-( Itselläni ei ole kokemusta synnytyksen lopahtamisesta, mutta voin kuvitella, miten suuri pettymys se on. Olit illalla vielä melkoisen kivuliaan oloinen...No, vielä ei sitten ollut aika. Pääasia on, että vauvalla on kaikki hyvin.

Täällähän oli hyviä neuvolakuulumisia! On ihanan lohduttavaa saada kuulla pääsevänsä käynnistykseen tiettynä ajankohtana. Odotus saa ihan uuden käänteen, kun tietää, ettei se ainakaan jatku sinne viikolle 42 saakka :-)

Omat kuulumiset eivät juurikaan ole eilisestä muuttuneet. Huomenna on maagiset 38 viikkoa täynnä ja sitten voi jo todella odotella, että milloin jysähtää :-) Vauva on muuttunut oudon hiljaiseksi masussa. Yölläkään ei liikkunut yhtään. Nyt vasta aamupalan jälkeen sai aikaiseksi pari potkua ja pään liikettä. Kaipa hänellä silti kaikki ihan hyvin on. Eilisilta oli myös todella vaisu liikkeiden puolesta. Piti oikein jo kuulostella, että tuntuuko potkut vai ei. Ehkäpä vauva vain kerää energiaa tulevaa koitosta varten, toisin kuin äitinsä, joka tuntee olonsa tällä hetkellä oudon energiseksi. Vatsani ainakin on tipahtanut todella alas ja pitkästä aikaa on jopa helppoa hengittää.

Jos uskaltaisin, veisin matot ulos hankeen nyt kun vihdoin saatiin lunta :-) Ulkonakin on reippaat kuutisen astetta pakkasta ja ilmeisesti melkoinen tuulikin käy. Taitaa kuitenkin olla tämän äityliinin kunnolle vähän liikaa, varsinkin kun nuo meidän matot ovat sen verran painavia, että normitilassakin on vaikeaa kuljetella niitä ees sun takaisin.

Vauvalle kävin sitten vielä eilen ostamassa 56cm kokoiset potkarit ja bodyn laitokselta kotiutumista varten. Tänään pitää käydä vielä uudella reissulla kun tytölle ostamani talvihousut olivat ahtaat...no minulla on koko päivä aikaa päästä vauhtiin.

Ensi viikon keskiviikkona onkin sitten taas neuvola. Ihan kiva kun pääsee näin viikon välein käymään, muuten mielikuvitus saa aikaan kaikenlaista ikävää.

Nyt on lopeteltava ja mentävä suihkuun, jotta päivä lähtee käyntiin. Palaillaan asiaan iltapäivällä, kun on jotakin kommentoitavaakin ;-)

Kanelisokeri 37+6

Vierailija
11/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä enemmän tai vähemmän pirteänä herännyt äippä.... Kahden vuorokauden lumityösaldo vaatii hieman veronsa - yksitoista kertaa, eikä kertaakaan alle 15 sentin kerrosta lunta maassa... Eilen oli kyllä illalla sellainen tsombie-olo, et ei paremmasta väliä. Sohvalta ei tahtonut pois päästä... Mut edelleenkään ei supistelut " vaivaa" ;)

JOku kyseli neuvolan ensi käynnistä - meillä kävi esikoisen aikana kotona, mut toisen kohdalla sanoin, et voin tulla myös neuvolaan, kun asuttiin samassa paikassa ja meillä varmasti helpompi ajella kaupunkiin jne. Nyt ajattelin taas mennä kyllä neuvolaan, kun ei terkalla ole puntaria mukana, ja on kiva tietää kasvaako vauva hyvin...

Ensimmäisen kohdalla muutoinkin oli jotenkin hyvä, et tuli kotiin, koska terkku varmaan osaa nähdä ongelmakohtia kotona, jos niitä olis...

Ihanaa täällä näkyy sinistä taivasta!!!!! Voi jopa kävellä varmaankin suht normaalisti tuolla ulkona ilman, että naama on täynnä lunta ;)

Mut nyt varmaan lähdetään kaupoille, et isukki ehtii treeneihin puolen päivän aikoihin...

Näkyillään,

Mirpa

Vierailija
12/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti aamusta piti tulla katsomaan pääsikö ootellaan lähtemään, kurja juttu, toivottavasti saat vähän levättyä koska rankka yö ollut, ei muuta kun ootellaan : )

Onkohan täällä tänään muita mahdollisia lähtijöitä?

Äitikki minulla taitaa olla la samoissa, rv nyt 36+5 ja naistenklinikalle menossa kunhan aika koittaa, tuntuu vaan että menee yli lasketun kumminkin.

Tyttöä esikouluun viemään tuonne kylmään, ainoa takki joka mahtuu päälleni on äidin vanha toppatakki, ei mikään nätti mutta parempi kun ei mitään. Eikä tässä nyt niin hehkeätä muutenkaan enää olla.

Vierailija
13/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitään uutta täällä suunnalla...joka toisaalta kai ihan hyväkin? Eipahan ole mitään vaivojakaan ilmaantunut uusia.

Mutta kyllä tässä aletaan ihan kypsää kauraa olla, aikaa vielä kuitenkin 3-5 viikkoa...

Ollaan muuten oltu miehen kanssa ihan älyttömän väsyneitä koko viikon. Kymmeneltä olemme jo sänkyyn joutaneet kun toinen torkkuu sohvalla ja toinen nojatuolissa :) Voisiko johtua näistä kellon siirroista vai tästä kylmästä..? Vai tästä odottamisesta...=)

Nyt alkoi (taas) toinen rintakin vuotaa, yöpuvun etumus on ihan märkä. Jospa tästä ponkaisisi päivän touhuihin...voisi sitten illalla taas seurustella miehen kanssa kun viikonloppukin alkaa. Ehkä jaksaisimme sen kunniaksi valvoa puoli yhteentoista...

Ja kovasti voimia vielä sinulle ootellaan! Ei varmasti ole kiva tuhlata kaikkia voimiaan ennen oikeaa koitosta =(

Koeta jaksaa, palkinto on ihana!

Voimia myös muille Muruille!

Remu 36+4

Vierailija
14/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hyvin nukuttu yö takana. Mies tuli eilen reissusta kotiin ja on nyt viemässä lapsia kerhoon.

Minäkin heti aamusta hyppäsin koneelle katsomaan, onko OOTELLAAN laittanut lähtöviestiä. Mulla esikoisesta supisteli kaksi iltaa/yötä (aina aamuyöstä sain nukuttua) ja sitten kolmantena lähti vasta vauhtiin. Tsemppiä!

Itsellä tosi kipeitä sukkapuikkopistoksia ihan koko ajan, mutta ei suppareita. 13.11 eka yliaikaispoli ja just miehelle nauroin, että käsiraudoilla vedän itseni paareihin kiinni, etteivät mua enää kotiin laita! Ensi viikolla neuvola jo sovittuna tiistaille ja sitten sovitaan perjantaille ja tällöin varataan tuo poli, siis JOS tuonne asti mennään. Yritän ajatella positiivisesti... Ei vaan meinaa aina onnistua. Eilen oli sellainen päivä, että itkin ihan koko ajan syystä tai toisesta = (.

Mutta nyt takaisin vällyjen väliin!

Effica ja Pyry 40+2

Vierailija
15/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaavaa, juu iso on tää tulokas (poika) vähän jännittää et minkä kokoiseksi arvioidaan tiistaina, mut on se niin iso jo et enköhän sille reissulle sit jää käynnistelyyn.

Täällä käydään kotona äitiysneuvolasta kaksi kertaa ja sit lastenneuvolasta kerran. Eka käynti tais olla kun vauvan kaa oltu pari pv kotona ja toinen sit viikonpäästä, kolmatta käyntiä en enää muista et koska se oli, aika pian siinä kuitenkin.

Tuuli

Vierailija
16/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli myös pakko tulla tsekkaamaan joko Ootellaan olisi päässyt kivuistaan ja nyyttiä hakemaan.. Ei muuta kuin isot tsempit! Toivottavasti kaikki menee hyvin.. :)

Jänskättää.. Paljon muruja jo putkahdellut maailmaan, mä olen todennäköisesti täällä vielä joulukuussakin roikkumassa linjoilla..

Nyt alan henkisesti valmistautuu sinne äippäpolikäynnille.. Mitäs jos.. Joo, yritän etten ajattele yhtään jos-alkuista lausetta ennen kuin ollaan siellä käyty. Tulen myöhemmin " ruikuttaan" miten kävi..

Näyttäis tulevan kaunis päivä, aurinko paistaa ja on pikku pakkanen. Ihanaa.. ;)

Mekku ja pieni Beebe 37+2

Vierailija
17/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitoskipu vaivaa, eikä ollenkaan helpottanut että lapset juoksuttivat minua pitkin yötä.Muutenkin oli vaikea saada unta kello kolmen jälkeen..

H*****in peräpukama, äsken oikein säihkähdin kun kävin vessassa ja housuissa oli verta.Onneksi sentään oli pukamasta.

Tänään pitäisi ostaa hiusväriä ja piristää olemusta,on sitten kunnossa kun neiti malttaa syntyä :)

Onnea matkaan kaikille viikonloppuna synnyttämään lähteville!!

t.Jas ja pikkuneiti 39+0

Vierailija
18/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia OOTELLAANille, taatusti alkaa voimat jo loppua! Toivottavasti supistuksiin tulee lisää potkua ja pääset hakemaan nyyttiäsi pian!

Mulla on ollut oikein kunnon kiukkuilupäivä eilen ja näyttää, että tästä päivästä tulee ihan samanlainen... :/ Eilen alkoi kunnolla kiukuttamaan, olin todella väsynyt ja kipuinen ja esikoinen oli huonolla tuulella. :/ En voinut kunnolla kävellä, joten puistoilu ei tullut kysymykseenkään (saan kyllä syyttää itseäni kivuistani, olen siivoillut liikaa...). Lapsukaiseni oli siis aivan villinä, kun ei päässyt ulos ja kun en pystynyt kunnolla häntä viihdyttämään. Olin ihan puhki! Mieheni sitten ilmoitti jäävänsä ylitöihin, joten hän ei ehdi kauppaan. Noh, minä kun olen jonninsortin liikkumiskiellossa, niin en päässyt kauppaan, joka on reilun kilometrin päässä ja olisi pitänyt jalkaisin mennä... Oli siinä päivällisessä taikominen, kun ei meinannut mitään keksiä itselle ja tenavalle syömiseksi! Tänään tulevat vasta internetistä tilatut ruokakauppaostokset...

Mua alkoi ottamaan NIIIIIIIIIN aivosta!! Mieheni osallistuu kyllä ihan kiitettävästi kotitöihin jne, mutta välillä tuntuu siltä, että pidän tätä hemmetin huushollia yksin pystyssä ilman apuvoimia. :/ Ja olen niin väsynyt. En tiiä mitä pitäis tehdä, että minun väsymys otettaisiin vakavasti?? Kun vauva syntyy, on työmaata vain lisää. Isukkia nähdään sitten pari tuntia ennen nukkumaanmenoa.

Niin tosiaan, olisi ihanaa, jos olisi edes jonkinlainen turvaverkko ympärillä. Vaan ei ole, asutaan täällä Ranskassa ja mulla ei ole yhtään ketään täällä. Siis ei ketään, ei ainoatakaan ystävää tai perheenjäsentä. Oma pesue on tietenkin kaikki kaikessa, mutta välillä alkaa napsumaan ja paukkumaan, kun ei ole yhtään ketään lähellä. Ei saa ystävältä tai siskolta halausta, kun sitä tarvitsisi. Haluan Suomeen omieni luokse... :' (

Tulipa vain valitusta! :/ Pakko saada vain jonnekin purkautua... Tänään olisi lääkäriaika kahdelta, saas nähdä mitä ne siellä sanovat. Toivottavasti edes vähän edistystä on tapahtunut tuolla kohdunkaulalla, että pääsisi pian hommiin.

Voimia kaikille murusille!

CC 36+6. Huomenna 37, jeejee...

Vierailija
19/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia,

Tulipa eilen illalla sitten käytyä TAYSissa. Oltiin menossa saunaan ja kävin pytyllä ennen. Kun pyyhin, tuli kirkasta verta. Ja eikun koko porukka autoon ja TAYSiin. Sattuikin tuonne kohdunsuulle, supistellut ei kuitenkaan. No, ottihan ne mut käyrille, mutta mitään kiirettä eivät kyllä pitäneet, koska en vuotanut solkenaan. Lääkäri teki sisätarkastuksen ja tulkitsi veren värin ihan erilailla kun minä : ruskeaa tuhrua. Paikat oli kuitenkin 2 senttiä auki ja kanavaa 1.5 senttiä jäljellä. Ja eikun kotiin. Ei oikein meinanut uni tulla, kun oodttelin, että josko sitten yöllä lähdetään. No, täällä keikutaan. Välillä supistelee, ei mitenkään eri paljon, mutta vähän. Verenvuotokin on rauhoittunut, nyt se oikeasti sitä ruskeaa tuhrua jo minunkin mielestä. Olis kyllä kiva jo saada vaavi tälle puolelle. Lääkäri ultrasikin illalla ja painoarvioksa antoi 3.1 kg. Joten aika pieni kaveri on. Esikoinen oli 3.7 kg, joten jos tuo arvio pitää paikkansa niin on melkoisen paljon pienempi kuin esikoinen.

Tää vauva on muuten alkanut täristää. Välillä on sellainen muutaman sekunnin tärinäsessio. Mitähän se meinaa? Kokemuksia?

Voi kun alkaisi oikein kunnolla supistella. Ollaan kohta lähdössä esikoisen kanssa puistoon, joten josko tuo liikkuminen vaikka aiheuttaisi jotain.

Hyvää perjantaita kaikille.

Odotellessa..

Viljonkka74, 38+3

Vierailija
20/40 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kyllä se varmaan lähipäivinä on syntymässä. Minulle kuopuksen kanssa 39+5 viikolla oli illalla tuntitolkulla säännöllisiä, 5 min välein tulevia supistuksia. Niissä ei kuitenkaan ollut ihan sitä terävintä napakkuutta mukana, mutta koska jatkuivat säännöllisinä ja esikoinenkin oli syntynyt suht nopeasti ei uskallettu jäädä katselemaan vaan lähdettiin naistenklinikalla näytille, ja siellähän ne supparit lopahtivat. 1.5 vrk myöhemmin alkoivat uudestaan, ja silloin niissä oli mukana se " terä" että tiesin että oli tosi kyseessä. Ja ei mennyt montakaan tuntia, niin kuopus oli syntynyt.

Vauvan neuvolakäynneistä: Mielestäni ohjelehtisissä ym mitä neuvolasta jaetaan sanotaan että ensimmäinen käynti olisi kotikäynti, mutta ei se meillä ole koskaan toteutunut. Poikien syntyessä asuttiin Espoossa, ja ei siellä kotikäyntejä tehty, vaan me menimme vauvan kanssa neuvolaan n. viikon iässä ensimmäisen kerran. Nyt viime äitiysneuvolakäynnillä oli puhetta asiasta, ja täällä nykyisessä asuinkunnassa Kirkkonummella sama juttu, ei kotikäyntejä vaan viedään vauva äitiysneuvolaan n. viikon iässä, sitten parin viikon iässä viedään lastenneuvolaan. Jos neuvolassa on kiirettä tai resurssipulaa niin kuluttaahan se kotikäynti paljon enemmän terveydenhoitajan aikaa... Toisaalta jos tarkoitus on bongata potentiaaliset ongelmaperheet niin varmaan se onnistuu paremmin kotikäynnillä (ja ehkä varhainen interventio johtaisi terveydenhuoltomenojen säästöön pitkällä tähtäimellä...)

Mari 39+0