Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luottotiedoton puoliso

Vierailija
18.10.2022 |

Ajatuksia ?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallinnassa pahoja ongelmia.

Vierailija
22/38 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä taas TÄYDELLISET ihmiset ovat pätemässä! Yksikin hävitty oikeusistunto voi viedä köyhältä luottotiedot koska ei sellaisia summia pysty maksamaan ja se on ehkä sen ex joka on ne maksut aiheuttanut.

Kuten kävi Jaanalle:

https://kaksplus.fi/perhe/tyo-ja-raha/perheenaiti-jaanalle-jai-eron-jal…

Heillä oli yhteensä seitsemästä kahdeksaan eri luottokorttia.

Halusin olla se, joka ilahduttaa toista ja tekee hänet onnelliseksi.

Huutonaurua🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämänhallinnassa pahoja ongelmia.

Naisilla varsinkin.

Vierailija
24/38 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä taas TÄYDELLISET ihmiset ovat pätemässä! Yksikin hävitty oikeusistunto voi viedä köyhältä luottotiedot koska ei sellaisia summia pysty maksamaan ja se on ehkä sen ex joka on ne maksut aiheuttanut.

Ei tarvitse hermostua. En tuomitse ketään, ja toki on monia syitä, miksi voi saada maksuhäiriömerkinnän ja velkaantua. Minä en vain henkilökohtaisesti halua ryhtyä parisuhteeseen sellaisen henkilön kanssa, jolla on jotain sotkuja elämässään. Pyrin välttelemään ca

vaikeuksia. Tämä koskee myös vaikkapa hankalia exiä ja riitaisia huoltajuuskuvioita. Pysyttelen mieluummin näistä erossa, kun kerran voin.

Vierailija
25/38 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Red flag. Samalla tavalla kuin vaikka rikostuomio, ei luottotietojen menetys ole minusta tavanomaista nuoruuden ajattelemattomuutta vaan merkki taipumuksesta riskikäyttäytymiseen ja ongelmista itsesäätelykyvyssä. Poikkeuksia varmasti on, mutta ihan tilastollisesti ajatellen tällaiset ominaisuudet ovat yleensä pysyviä.

Suurin osa sun kirjoituksestasi on täyttä paskaa.

Haluat varmaan antaa itsestäsi fiksun vaikutelman. No, epäonnistuit.

Mulla on ollut luottotiedot pois ja toi sun sslityksesi ei todellakaan istu m inuun.

En usko, että olisimme muutenkaan sopivat kumppanit toisillemme, kielenkäytöstäsi ja hyökkäävästä asenteestasi päätellen. Ei siis tarvitse ottaa minun henkilökohtaisesta mielipiteestäni itseensä. Ketjussa kysyttiin mielipidettä, ja minä kerroin omani. Eiköhän jokaisella ole ne omat toiveet ja turn offit kumppania etsiessä. Jos joku vaikka sanoo, ettei halua kumppania, jolla on koira, tyydyn siihen, enkä ala väittää vastaan, että minun koirani on kyllä ihan erilainen kuin muut koirat ja käsityksesi koirista on väärä ja jos vain annat niille mahdollisuuden, huomaat olleesi väärässä.

Vierailija
26/38 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh heh, keppi kalahti ja koira älähti 😂🏼

Vierailija
27/38 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex?! Raha-asioissa ei pidä luottaa, kuin itseensä.

Vierailija
28/38 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän pääse velkaantumaan enää. 

Vierailija
29/38 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksuhäiriömerkintä poistuu vasta 2 vuoden päästä siitä, kun ulosmitatut velat on hoidettu. Vain suppeassa ulosotossa merkintä poistuu heti, kun on maksanut kaiken.

Vierailija
30/38 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rakastu kenenkään luottotietoihin, pankkitilin saldoon, velkamäärään tai muuhun maalliseen törkyyn.

Vierailija
31/38 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EN OLISI USKONUT, ELLEN OLISI SAANUT ITSE KOKEA ASIAA.

Tiedän aivan satavarmasti, että ne mätkyt eivät todellakaan ole aiheellisia. En voi kontrolloida asiaa sen enempää. En osaa vielä korjata osakeasioita verotukseen, jotain kyllä ymmärrän mutten ihan kaikkea. Muuten olisin korjauksen tehnyt.

No mene verovirastoon tai soita sinne, tai lähetä kysymys sinne!  Käyttäydy asiallisesti, älä syytä äläkä huuda tai kiroile. He tekevät työtään sen tiedon pohjalta, jota sinä heille annoit.   -   Jos nyt tarvitset apua, pane kaikki tärkeät asiat paperille, jottet unohda mitään ja jos menet, ota kaikki tärkeät paperit mukaan.

Verotoimisto kyllä neuvoo.

Vierailija
32/38 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on luottotiedoton mies. Syynä konkurssi.

Ei tässä ihmeelkistä. Kaikki on vain minun nimissäni.

Vierailija
33/38 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin selvittänyt taustoja ensin ja vasta sitten mennyt naimisiin.

Vierailija
34/38 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En rakastu kenenkään luottotietoihin, pankkitilin saldoon, velkamäärään tai muuhun maalliseen törkyyn.

No, voihan sitä rakastua. Siitähän tässä ei ollutkaan kysymys.  

Sen sijaan jos olet päätynyt semmoisen kanssa naimisiin tai uhkaat päätyä, niin ihan parasta kyllä katsoa, niin ei tarvitse katuen kitua.

Vierailija
35/38 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipähän pääse velkaantumaan enää. 

Saahan sitä yksityishenkilöiltäkin lainoja.

Vierailija
36/38 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtahan laki muuttuu niin, että maksuhäiriömerkintä poistuu heti kun saa velkansa maksettua. Eli yhä vähemmällä on niitä tulevaisuudessa kunhan nuoruuden hölmöilyistä otetaan opiksi.

Vierailija
37/38 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, kaikesta pystyy neuvottelemaan. Ihan oma moka jos on ollut passiivisena tilanteen vietävissä.

Itse olin ilmeisesti hyvinkin passiivisena tilanteen vietävissä kun mies sairastui peliongelmaan, pimitti yhteisen kauan sitten otetun lainan maksukirjeet, päätökset yms. Siinä vaiheessa kun saat tiedon koko asiasta vasta haastemiehen ottaessa yhteyttä, maksuaikaa oli kaksi viikkoa.

Vierailija
38/38 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin luottotiedoton, kun tapasin nykyisen puolisoni. Taustalla yrittäjyys, joka päättyi masennuksen aiheuttamaan toimintakyvyn alenemiseen, sen enempää en tällä palstalla asiaa avaa. Hänelle se ei ollut ongelma eikä se (luottotietojen puute ja ulosotto) millään tavalla vaikuttanut yhdessä olemiseemme. Jotkut lentoyhtiöt eivät hyväksy Visa Electronia ja silloin maksoimme lennot hänen kortillaan (ja minä maksoin oman osuuteni hänelle saman tien), muuten luottotiedottomuus ei näkynyt missään.

Nyt on ulosotto maksettu ja luottotiedot olleet jo nelisen vuotta taas kunnossa, omalla puskuritilillä reilut 30 000 euroa säästössä.