Oletteko miettineet koskaan miten pitkään vietätte aikaa esim juhlissa
Mietin tässä, että jos menisin juhliin klo 18 ja olisin mukana neljään asti kunnes tulee pilkku, olisin juhlimassa näiden ihmisten kanssa 10 tuntia. Se on aivan älyttömän pitkä aika. Silloin kun join alkoholia, tämä oli aivan normaalia.
Jos käyn KAHVILLA jonkun luona, neljä tuntia on tosi paljon. Pari tuntia on minusta ihan riittävä. Mutta jos menen JUHLIIN klo 18 ja tekisin lähtöä kymmeneltä, tuntuu kuin lähtisin kesken pois. Mutta neljä tuntia selvinpäin juhlissa kuluttaa sosiaalisia pattereita tosi paljon. Olin kerran kuusi tuntia ja olin seuraavan päivän kuin krapulassa.
Miten pitkään te yleensä vietätte aikaa juhlissa?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Pari tuntia menee helposti, jos on kivat juhlat. Edustuspippaloissa tuon jälkeen alkaa tehdä lähtöä, mukavassa seurassa voi mennä se nelisen tuntia. Näin siis kotona järjestetyissä juhlissa, missä ei ole mitään erityistä ohjelmaa tai siirrytä mihinkään. Alkoholia en käytä, niin sillä ei ole osuutta asiaan.
Onko nelisen tuntia enemmän oma mukavuusraja vai koetko, että ihmiset esim humaltuu siinä vaiheessa niin ettei jaksa enää minglata?
Itse tässä opettelen alkoholitonta juhlimista ja olen kiitollinen vastauksista! Ap
Emme.
Miksi pitäis käyttää aikaa noin turhan asian pohtimiseen.
Mukana niin kauan kuin viinaa riittää. Sen jälkeen jatkoille.
Vierailija kirjoitti:
Emme.
Miksi pitäis käyttää aikaa noin turhan asian pohtimiseen.
Sen kyllä huomaa, että joidenkin mielestä itsereflektointi on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari tuntia menee helposti, jos on kivat juhlat. Edustuspippaloissa tuon jälkeen alkaa tehdä lähtöä, mukavassa seurassa voi mennä se nelisen tuntia. Näin siis kotona järjestetyissä juhlissa, missä ei ole mitään erityistä ohjelmaa tai siirrytä mihinkään. Alkoholia en käytä, niin sillä ei ole osuutta asiaan.
Onko nelisen tuntia enemmän oma mukavuusraja vai koetko, että ihmiset esim humaltuu siinä vaiheessa niin ettei jaksa enää minglata?
Itse tässä opettelen alkoholitonta juhlimista ja olen kiitollinen vastauksista! Ap
Kaveripiirissä kukaan ei käytä alkoholia, joten siinä tulee lähinnä yleinen väsähdys/lasten ruokailu tms syyksi.
Työpaikan pippaloissa lähden silleen, että pääsen ajoissa nukkumaan. Siinä vaiheessa innokkaimmat alkaa olla jo aika sooseissa, mutta selväpäistäkin porukkaa löytyy vielä juttuseuraksi.
Jos on alkoholilliset juhlat ja todella hyvä hauska seura, niin tuntuu joskus, että bileet loppuu kesken, vaikka olisikin 18-04 juhlimassa. Kakkukahvit on se perus parituntia noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveripiirissä kukaan ei käytä alkoholia, joten siinä tulee lähinnä yleinen väsähdys/lasten ruokailu tms syyksi.
Työpaikan pippaloissa lähden silleen, että pääsen ajoissa nukkumaan. Siinä vaiheessa innokkaimmat alkaa olla jo aika sooseissa, mutta selväpäistäkin porukkaa löytyy vielä juttuseuraksi.
Itse nykyään en enää viihdy juhlissa joista tiedän että 99% porukasta juo humalahakuisesti. Kohtelias kääntyminen, joku vieminen isäntäväelle ja lähtö siitä kotiin vaikka pitserian kautta saunomaan, katsomaan leffaa ja nukkumaan hyvin.
Mutta sellaisissa juhlissa jossa ihmiset juovat pääosin kohtuudella jos ollenkaan, jaksaa viihtyä pidempään.