Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terolut ja aurallinen migreeni

Vierailija
18.10.2022 |

Aloitimme 2kk sitten poikaystäväni kanssa vauvan teon. Kävin gynellä sen takia terveystarkastuksessa, että kaikki on hyvin vauvan tekoon.
Minulla on aina ollut todella epäsäännöllinen kierto, noin 28-47 päivää. Ja 2 kertaa kierto on ollut yli 50 päivää.
Gyne määräsi minulle reseptin terolutiin, että saisin kierron säännöllistettyä ja olemaan alle 31 päivää. Kerroin gynelle aurallisesta migreenistäni myös.

Aloin kotona miettimään kun paketissa lukee, että lääkkeen otto pitää lopettaa ja ottaa yhteyttä lääkäriin, jos tulee migreeni missä on näköhäiriöitä. Ja minulla on migreenissä näköhäiriöitä tyyliin aina. Että uskallakohan alkaa ottaa tätä lääkettä? Tosin minulla on migreeneitä onneksi aika harvoin, mutta jos on ne ovat usein hormonaalisia ja aurallisia ja kuukautisten yhteydessä

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä voit ottaa jos kerran kerroit lääkärille aurallisesta migreenistä. Hän on arvioinut riskisi sen verran pieneksi että voit käyttää.

Vierailija
2/4 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi käyttää. Se on niin kuin ohje sanoo. Ja osalle tulee muitakin haittoja jos käyttää jotain hormonia tms. Katsoin netistä myös tietoja tuosta valmisteesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä voit ottaa jos kerran kerroit lääkärille aurallisesta migreenistä. Hän on arvioinut riskisi sen verran pieneksi että voit käyttää.

Tuo ei ole totta. Osalla erikoislääkäreistä ei ole riittävää koulutusta arvioimaan tai heillä on väärä tieto. Riskit valmisteissa ovat sitä luokkaa ja haitat, että ei voi suositella. Vaikka ihmisillä olisikin hiukan eroa miten kroppa reagoi, aurallinen migreeni voi pahentua tai tulla jokin muu ongelma.

Vierailija
4/4 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja iso plussa tässä siis lääkkeestä olisi, että varmasti nopeuttaisi ja helpottaisi raskaaksi tuloani. Kun tällä hetkellä kieroni on niin pitkä ja epäsäännöllinen, että milloin ovulaatio on vaihtelee ja pitää odottaa tosi pitkään ovulaatiota. Minulla on koko ikäni ollut tosi epäsäännöllinen kierto. Siinä mielessä olen innoissaan tästä lääkkeestä. Mutta tuo aurallinen migreeni juttu huolestuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä