Minkä takia joku eronnut ei ole ok sen kanssa, että oman exän kanssa alkaisi olla tuttavapariskunnan eronnut osapuoli?
Kun tällaista jo ihan asetelmana paheksutaan. Jos esim. on tunnettu hyvin löyhästi, lähinnä jonkun toisen pariskunnan kautta. Ja jos erossa ei ole *jätettyä* osapuolta, vaan vain kasvu erilleen.
En siis tuollaisessa tilanteessa onneksi ole, mutta minusta se ex asettuu siinä täysin ulkopuolisen onnen tielle.
Kommentit (74)
Minkälainen on tuttavapariskunnan ei-eronnut osapuoli? Vain toinen on eronnut?
Vierailija kirjoitti:
Samaa sukupuolta sen ensin mainitun eronneen kanssa. Harvemmin on tällaista kolmen kimppaa.
ap
Siis tarkoitatko nyt sitä, että jotkut eivät hyväksy sitä, että erotessa ne entiset yhteiset ystävät valitsevatkin puolensa, eli tässä tapauksessa sen toisen?
Vierailija kirjoitti:
He eivät MOLEMMAT yleensä halua sitä samaa ihmistä.
ap
Onpa aivan harvinaisen sekava aloitus. Piti pitkään miettiä, mitä sillä tarkoitetaan enkä kuitenkaan ole ihan varma ymmärsinkö.
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitatko nyt sitä, että jotkut eivät hyväksy sitä, että erotessa ne entiset yhteiset ystävät valitsevatkin puolensa, eli tässä tapauksessa sen toisen?
Ei, vaan sitä, että exän uusi kumppani oli myös molempien ystävä ts ainakin ystävällinen tuttava.
ap
Mitä ihmettä, voiko yhtään sekavampaa juttua olla?
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Tätä minäkin olin tulossa kirjoittamaan!
Siis selkiytettynä:
Miksei ole ok, ryhtyä suhteeseen molempien tunteman kaverin kanssa?
Vai onko?
Eli on vaikkapa 4 pariskuntaa, jotka tuntevat yhden pariskunnan kautta toisensa. Yksi pari eroaa, jäävät (tai ainakin toinen, sanotaan nainen) sinkuiksi. Toinen pari eroaa ja näistä miehen ja sen aiemman sinkun välille syntyy uusi suhde. Sitä tarkoitin.
Niin käsittääkseni näin *ei saa toimia*, vaikka kyseessähän ovat eronneet ihmiset.
ap
En saa yhtään selvää yhdestäkään ap:n kirjoituksesta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan sitä, että exän uusi kumppani oli myös molempien ystävä ts ainakin ystävällinen tuttava.
ap
...aivan. Olen pahoillani, mutta en taida oikein vieläkään ymmärtää, mitä ajat takaat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, voiko yhtään sekavampaa juttua olla?
Kyllähän tuo asetelma on otsikossa täysin yksiselitteisesti.
ap
Yleensä ongelma on siinä, että pariskunnat tietävät toisistaan ja toistensa historiasta paljon hirveän intiimejä asioita. Ne väistämättä sisältävät aikaisempien parisuhteiden asioita, j ane taas väistämättä ovat myös minun asioitani, vaikka en enää ole tuossa suhteessa mukana. Voivat olla parisuhteeseen liittyviä, tunteisiin, seksiin, työhön, epåvarmuuksiin, terveyteen yms liittyviä tai ihan arkipäiväisiä asioita, mutta kuitenkin sellaisia, joista en puhu oman perheen ulkopuolelle. Ne eivät kuulu exäni uuteen suhteeseen mitta kyllä ne kuitenkin jossain välissä voivat puheeksi ohimennen tulla. Esim kuinka paljon vapaampi on nyt uuden naisen kanssa kun ei tarvi miettiä, miten kylmäsäilytettävät lääkkeet saa matkalle mukaan. Tai että se exä (minä) ei voi hakea lapsia paikasta y koska se ei puuttuvan varpaan takia pääse kävelemään sinne. Tai se exä (minå) käyttäytyy tietyllä tavalla, koska sen työnantaja vaatii ja se on liian pelkuri ollakseen välittämättä.
Ei ole kiva ajatella, että uuden pariutumisen myötä joku muu tietää minun intiimejä asioitani ja vielä hirveämpää on se, että se joku on joku tuttu!
Vierailija kirjoitti:
En saa yhtään selvää yhdestäkään ap:n kirjoituksesta :D
Okei, mitä
tarkoittaa: on 4 pariskuntaa, jotka tuntevat yhden pariskunnan kautta toisensa*?
Entä: *Yksi pari eroaa, jäävät (tai ainakin toinen, sanotaan nainen) sinkuiksi.*?
Tajuatko tähän saakka?
ap
Jos on varmaa ettei ole ollut sutinaa jo ennen eroja niin ei ongelmaa. Jos suhteeseen lähdetään esim 1 kk eron jälkeen niin vaikuttaa että on vain odotettu tilaisuutta. Jos huomataan vuoden päästä että synkkaakin ihan uudella tavalla niin mikäs siinä.
Ps. Luulen että sun on silti vaikea selittää tilannetta eksille, ihan vaan tuon ulosannin mutkikkuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ongelma on siinä, että pariskunnat tietävät toisistaan ja toistensa historiasta paljon hirveän intiimejä asioita. Ne väistämättä sisältävät aikaisempien parisuhteiden asioita, j ane taas väistämättä ovat myös minun asioitani, vaikka en enää ole tuossa suhteessa mukana. Voivat olla parisuhteeseen liittyviä, tunteisiin, seksiin, työhön, epåvarmuuksiin, terveyteen yms liittyviä tai ihan arkipäiväisiä asioita, mutta kuitenkin sellaisia, joista en puhu oman perheen ulkopuolelle. Ne eivät kuulu exäni uuteen suhteeseen mitta kyllä ne kuitenkin jossain välissä voivat puheeksi ohimennen tulla. Esim kuinka paljon vapaampi on nyt uuden naisen kanssa kun ei tarvi miettiä, miten kylmäsäilytettävät lääkkeet saa matkalle mukaan. Tai että se exä (minä) ei voi hakea lapsia paikasta y koska se ei puuttuvan varpaan takia pääse kävelemään sinne. Tai se exä (minå) käyttäytyy tietyllä tavalla, koska sen työnantaja vaatii ja se on liian pelkuri ollakseen välittämättä.
Ei ole kiva ajatella, että uuden pariutumisen myötä joku muu tietää minun intiimejä asioitani ja vielä hirveämpää on se, että se joku on joku tuttu!
Kiitos, no tämä avasi asiaa toki hyvin. Itse en koe, että minulla on sellaisia asioita, joita ei joku saisi tietää, mutta joo, ymmärrän sen, että muilla voi olla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Eli on vaikkapa 4 pariskuntaa, jotka tuntevat yhden pariskunnan kautta toisensa. Yksi pari eroaa, jäävät (tai ainakin toinen, sanotaan nainen) sinkuiksi. Toinen pari eroaa ja näistä miehen ja sen aiemman sinkun välille syntyy uusi suhde. Sitä tarkoitin.
Niin käsittääkseni näin *ei saa toimia*, vaikka kyseessähän ovat eronneet ihmiset.
ap
Olisiko sinulla linkkiä lakitekstiin, missä tuo toiminta on kielletty, niin pääsisi vähän kärryille.
Ihan vapaasti vaan, mutta koska exästä on eroon haluttu, häntä ei välttämättä halua saada edes tuttavana enää ympärilleen.
Täh?