Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita jotka ovat jättäneet alkoholin juomisen?

Vierailija
17.10.2022 |

Tarkoitan omasta tahdostaan ilman mitään sen kummempaa syytä ja on päättänyt että tyyliin kerran vuodessa voi ehkä halutessaan juoda jossain juhlissa alkujuoman?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin, mutta en ole kiinnostunut siitä yhdestäkään kerrasta vuodessa.

Nykyään ei tarvitse olla alkoholisti raitistuakseen.

Vierailija
2/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan tuolla ei kummempaa syyllä asialla, ettei ole taustalla alkoholismia, raskautta, uskontoa tms. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ei vaan ole maistunut koskaan hyvältä ja alle kolmekymppisenä lakkasi hiprakkakin kiinnostamasta.

Vierailija
4/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulle riitti ja jotenkin ei vaan enää nappaa alkoholin juominen. Ap

Vierailija
5/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Nytkin oon lomalla ja joskus vielä 10 vuotta sitten olisin todellakin ollut viinilasi kädessä nyt. Enää en juo mitään, ei tulis mieleenkään hakea nyt jotain alkoholipitoista juomaa kaapista.

En tarvitse alkoa enää yhtään mihinkään. Positiivista on se, että tosi moni muukin ajattelee alkosta nykyään samoin.

Vierailija
6/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten kun sosiaalinen juominen väheni koronan takia, en sitten yksin halunnut juoda ja tajusin juoneeni muiden mieliksi, "seuraksi". Lopetin.

Olen kokeillut pari kertaa, tuntuuko se hyvältä, mutta se jää 2 annokseen ja seuraavan kerran tekee mieli puolen vuoden päästä.

Vierailija
7/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli kutsu ekoihin pikkujouluihin. Tosi kivaa! Tiedossa hyviä ystäviä, juhlahumua ja tanssia myöhään yöhön. Pitääpä selvittää mihin siellä saa auton kätevästi parkkiin.

Vierailija
8/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoina oli muija tai viina. Viinan kanssa paljon rauhallisempaa kotona kahdestaan.

Vierailija
9/59 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ehkä sellainen puolikuiva. Juon tilaisuuksissa mielelläni kuohuviinimaljan (pikkujoulut, syntymäpäivät jne) mutta sen sitten muuta. Kerran vuodessa - Euroviisuja katsellessa - otan noin kolme-neljä lasillista kuohuviiniä, ja uutenavuotena usein kaksi lasillista.

Siinäpä ne.

Vierailija
10/59 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin alkoholin juomisen kaksi vuotta sitten juhannuksena. Aloin miettimään silloin, että eihän siinä ole mitään järkeä juoda itseään edes hiprakkaan. Näin itseni naama virneessä selittämässä jotain hölmöä lapsilleni ja kun otti vähän enemmän, niin kompastelin mökin pihalla ja hihittelin yksinäni. Se ei ollut kivaa oikeasti. Siinä ei ollut mitään järkeä ja se ei ollut yhtään minun tapaistani. Lopetin sen ja en usko juovani enää alkoholia. N48

Vierailija
11/59 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut ikinä kännissä kivaa, lähinnä ahdisti. Ja krapulat olivat aivan hirveitä, saattoivat kestää useamman päivän. Jätin juomisen alle 25-vuotiaana näistä syistä

Vierailija
12/59 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juominen on vähentynyt paljon. Päihteilyä en silti lopeta. Elämässä pitää olla nautintojakin.

Vierailija
13/59 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juominen on vähentynyt paljon. Päihteilyä en silti lopeta. Elämässä pitää olla nautintojakin.

Kun sä muutat sun ajattelumallia sä tajuat että nautintoja on muitakin kun vain viina tai päihteet ylipäätään. Mä inhoan tälläsii hölmöjä kommentteja.

Vierailija
14/59 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michael J. Fox sai Parkinsonin Viinanjuonnista. Parkinssoni vaatii perinnöllisen taipumuksen, mutta toksiset aineet kuten alkoholin tai huumeiden runsas käyttö, tai ympäristömyrkyt laukaisee taudin siihen taipuvaisilla.

Vierailija
15/59 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ennen vähän vain, nykyään ei yhtään. Ihmiset on aivopesty yhteen juomaan aika voimakkaasti. On muita vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia elämässä. Osa kai käyttää lääkkeenä pientä määrää, mutta sekin voi olla liikaa kun joillakin lääke. 

Vierailija
16/59 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä alkoholia menee ehkä 5 annosta vuodessa. Kaksi annosta glögiä jouluna, kuohuviinilasillinen juhlassa, juhannuksena yksi siideri...

Vierailija
17/59 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sä muutat sun ajattelumallia sä tajuat että nautintoja on muitakin kun vain viina tai päihteet ylipäätään. Mä inhoan tälläsii hölmöjä kommentteja.

Voihan sitä kieltäytyä kaikesta mistä saa mielihyvää ja nautintoa. Ripottelee vielä tuhkaa päällee ja hymisee omaa kuvitteellista paremmuuttaan. Minä inhoan sitä kun tullaan sanelemaan millä saisi päihtyä ja suomessa vaihtoehtona on vain alkoholi. Turhan rankka aina mulle jo hirveiden krapuloiden takia. En halua kärsiä nautinnon takia.

Vierailija
18/59 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ennen vähän vain, nykyään ei yhtään. Ihmiset on aivopesty yhteen juomaan aika voimakkaasti. On muita vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia elämässä. Osa kai käyttää lääkkeenä pientä määrää, mutta sekin voi olla liikaa kun joillakin lääke. 

Alkoholi on itseään myyvä tuote. Tietty media on täynnä miten se viinan juonti on hauskaa ja jättimäisiä baareja löytyy joka pitäjästä. Mutta eniten alkoholia ohjaa ostamaan se että siihen jää koukkuun. Monen on pakko juoda viinaa. Moni ei kykene olemaan juomatta.

Vierailija
19/59 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna juonut kaksi kertaa. Viime vuonna en kertaakaan. En usko että juon enää tämän vuoden puolella. Ei tee mieli ja alkoholi on pahaa. N33

Vierailija
20/59 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa alkoholista kovinkaan hyviä kiksejä ja nyt on mennyt 4 vuotta ilman lukuunottamatta pikku erää spesiaalioluita tietyllä humalalla maustettuna. Humaloitakin on useaa sorttia.