Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iso kiitos ekaluokkalaisen Lucan äiti!

Vierailija
17.10.2022 |

Meillä oma ekaluokkalainen kotona mummin kanssa ja sinä olit lähettänyt Lucan aamupäivällä leikkimään meille. Koska satoi, mummi oli sitä mieltä, että toki voivat leikkiä sisällä. Kahdentoista maissa mummi ryhtyi kysymään, että pitäisikö sinun jo mennä kotiin, mutta Lucapa kertoi, että ei tarvitse, isällä ja äidillä on korona eikä ne tee ruokaa. Hän saa olla vaikka iltaan asti meillä.
Mummi ei ilahtunut. Hän kuuluu riskiryhmään, 4 rokotusta on otettu ja edelleen pientä varovaisuutta kaikissa toimissa. Tuntui aika kurjalta kuulla, että Lucan vanhempien mielestä on hyvä juttu olla luokkakaverin luona "hoidossa", vaikka miten mahdollisena tartuttajana, että he itse saavat levätä.
Olisit soittanut ensin, olisin kieltänyt. Nyt laitoit lapsen ovelle kyselemään kaveria eikä siihen osattu vastata EI, koska korona ei ollut tiedossa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks hoidat asiaa anonyymin nettipalstan kautta??

Vierailija
22/30 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan nyt parasta 👍🏻 Todella vastuutonta käytöstä Lucan vanhemmilta.

Ja miksiköhän alapeukku?!

Koska on niin vaNmaista hoitaa tällaista asiaa vauvapalstan kautta. Voi Luca ja Lucan vanhemmat sentään 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan nyt parasta 👍🏻 Todella vastuutonta käytöstä Lucan vanhemmilta.

Ja miksiköhän alapeukku?!

Koska on niin vaNmaista hoitaa tällaista asiaa vauvapalstan kautta. Voi Luca ja Lucan vanhemmat sentään 😂

Eihän asiaa hoideta tämän palstan kautta, vaan kerrotaan asiasta. Asiasta kirjoittamalla saa purettua esim. ahdistusta. Ja en siis ole ap.

Vierailija
24/30 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun ei enää joudu altistuneena karanteeniin, niin moni ajattelee että on ihan ok että ne perheenjäsenet joilla oireita ei ole, elävät ilman mitään rajoituksia. Ja niinhän se käytännössä ohjeiden mukaan menee. Kouluun ja töihin mennään, vaikka kotona olisi koronaa. Niin meilläkin, ja itse olen hoitoalalla. Nykyään on riskiryhmäläisten todella vaikea suojautua koronalta, kun yleinen ohje on, että vain oireiset on eristyksissä. Myös asenteet koko tautia kohtaan on muuttuneet. Niin moni on sairastanut taudin pienenä flunssana, osa useamman kerrankin, ettei enää itse pelkää sitä tavallista nuhakuumetta enempää. Sitten ei enää muisteta ajatella, että edelleen on paljon ihmisiä joille sairastuminen olisi todella vaarallista. Ajattelemattomuutta, mutta yhteiskunta kyllä tukee vahvasti tätä ajattelemattomuutta.

Vierailija
25/30 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä on, mutta onhan näitä oikeastikin. Tai kipeänä tullaan ihan pokkana kaverille tartuttamaan muut.

Ei ollut provo ja Lucan äitiin on yritetty ottaa yhteyttä, ei vastaa puhelimeen eikä vastaa viesteihin. Olen todella, todella vihainen, koska mummi on elänyt varovaisen järkevää elämää jo pitkään, toki käynyt meillä kylässä ja käynyt kaupassa jne., mutta pyrkinyt edelleen välttämään tilanteita, jossa koronan saaminen on enemmän kuin mahdollista. Nyt hän jää suosiolla varmuudeksi kotiinsa odottamaan, näyttääkö testi positiivista ja minä jään ekaluokkalaisen kanssa kotiin.

Hän on nyt altistuneen altistunut. Edes altistunut ei jää enää karanteeniin, ei ole jäänyt pitkään aikaan. Ihan turhanpäiväistä mussutusta, Luca tai hänen äitinsä ei tehnyt mitään väärää.

Vierailija
26/30 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele, että olet vihainen, olisin itse niin vihainen, että menisin oven taakse ja rimputtelisin ovikelloa tasan niin kauan, että avaisivat oven. Juu koronakoti, mutta ffp2 tai 3-maski naamalle niin riski on siinä ovella varsin olematon ja minähän siinä paasaisin eikä he jolloin ei mitään partikkeleja heidän lärpyköistään lentelisi.

Enkä usko, että jättäisin asiaa tuohonkaan.

Jumankekka kuinka kusipääsakkia sitä voikaan olla, välillä sitä jopa yllättyy joidenkin paska-aivoisuudesta ja nyt kävi niin.

Toivotaan ap, että tartuntaa ei teille tullut ja jos niin nyt olisi käynyt niin asia ei minulla todellakaan jäisi tuohon ovella käymiseen yms.

Miksi se mamma on hoitamassa lapsia jos hän pelkää koronaa? Silloin pysytään kotona. Ap ja hänen lapsensa saattavat olla täsmälleen samalla tavalla altistuneita kuin Luca.

Vierailija
27/30 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele, että olet vihainen, olisin itse niin vihainen, että menisin oven taakse ja rimputtelisin ovikelloa tasan niin kauan, että avaisivat oven. Juu koronakoti, mutta ffp2 tai 3-maski naamalle niin riski on siinä ovella varsin olematon ja minähän siinä paasaisin eikä he jolloin ei mitään partikkeleja heidän lärpyköistään lentelisi.

Jumankekka kuinka kusipääsakkia sitä voikaan olla, välillä sitä jopa yllättyy joidenkin paska-aivoisuudesta ja nyt kävi niin.

Toivotaan ap, että tartuntaa ei teille tullut ja jos niin nyt olisi käynyt niin asia ei minulla todellakaan jäisi tuohon ovella käymiseen yms.

Miksi se mamma on hoitamassa lapsia jos hän pelkää koronaa? Silloin pysytään kotona. Ap ja hänen lapsensa saattavat olla täsmälleen samalla tavalla altistuneita kuin Luca.

Tämä on kyllä totta. Joka työpaikalla ja koululuokassa voi olla altistuneita, koska ohje on jo pitkään ollut se, ett- altistuneena eletään ihan normaalia elämää eikä jäädä karanteeniin.

Vierailija
28/30 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka perheessä koronaa, niin oireettomat menevät ihan normaalisti töihin ja kouluun. Tietysti omaa järkeä käyttäen vapaa ajan menoihin. Lähtökohtana ollut jo pitkään se että oireeton altistunut ei tartuta.

Vierailija
29/30 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen satu tällä kertaa.

Vierailija
30/30 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Vai testaako ne oireettoman ekaluokkalaisen ja itsensä, joka kerta kun mamma on tulossa käymään? Vaikka tänään on nega, huomenna saattaa tauti vasta näkyä. Ja tänään se "nega" levitti jo eteenpäin. 

Ei mee jakeluun. Siltä ei nyt vaan voi välttyä, että altistuu väkisinkin. Ainoa keino on sulkeutua kotiin ihan kokonaan.