Ensitreffit alttarilla 2022 ASIALLINEN
Noniin jatketaan ohjelmasta keskustelua täällä, tapahtumista ja juonenkäänteistä. Jankkaamiset ja ulkonäön arvostelut voi jättää pois.
Kommentit (48)
Hei kiva. Jotenkin tosi laimea kausi. Ohjelman leikkaus on myös outo. Haettu jotain ihme dialogia ja kommentit tulevat melkein päällekkäin välillä.
Asiantuntijakommentit ovat jo todella laimeita. Miksei haastatella vaikka kadulta porukkaa aiheeseen liittyen ja laiteta niitä väliin?
Tähän mennessä laimea kausi, en usko että pidemmän päälle välttämättä ketkään jäävät yhteen. Laurilla ja Sallalla aidointa keskustelua, Assi ja Otto tuskin jatkavat.
Alkaa näyttää siltä että sen ohjelman naisille ei kelpaa mukava tavis mies. Hennikin taitaa haluta pelkkää kaveruutta.
Edelleen veikkaan, että vain Henni ja Miikka jatkavat yhdessä ohjelman jälkeen.
Hyvä! Lopetin alkuperäisen ketjun lukemisen ja siihen kirjoittamisen, kun meni oudon kiihkoisaksi metakeskusteluksi sen sijaan, että keskusteltaisiin ohjelmasta. Mutta tosiaankin tylsä kausi on nyt kyseessä, tuntuu, että kameroiden takana tapahtuu paljon sellaista, jota ei katsojalle näytetä. Vaikutelma on, että kameroille vaan jäykästi esitetään.
Oli asiallinen kommentti tai ei, oikeassa ketjussa tai ei, niin
Laurin käytöksessä on jotain häiritsevää minusta.
Liekö pienen miehen Napoleonsyndroomaa, vai mitä mutta ihme viisastelia ja hyvin herkästi näpäyttelee ja ohjeistaa kumppaniaan. En voisi sietää tommosta miestä koska tuo piirre tulee vaan lisääntymään kun ns "vieraskoreus" katoaa.
Minustakin tämä on ollut melko tylsä kausi. Lähtökohdat vaikuttivat tosi hyviltä, mutta sisältö on jäänyt harvinaisen ohueksi siihen nähden, mitä alkuasetelman pohjalta odotin. Toisaalta inhosin myös mm. sitä kautta jossa oli Heidi ja Oskari, koska touhu oli niin epärakentavaa ja lapsellista eikä siihen saatu asiantuntijoiden avullakaan tolkkua. Parhaita hetkiä ohjelmassa ovat ne, joissa joku pari osaa suhtautua ristiriitoihin ja heittelehtiviin tunteisiin kärsivällisesti, aikuismaisesti ja avarakatseisesti - niin omiin kuin kumppanin sellaisiin.
Viime kauden Lari ja Niina (vai Nina?) olivat myös kivaa seurattavaa kun kävi niin harvinaislaatuisesti että olivat molemmat heti täydellä tunteella mukana.
Ohjelman alkuaikoina palstalla oli mielestäni kiinnostavampaa keskustelua, vai olisiko aika kullannut muistot? Muistan kirjoittaneeni syväluotaavia huomioita ja saaneeni niihin pitkiä, paneutuvia vastauksia. Nykyään vastaukset ovat enemmän joko nopeaa tuomitsemista tai komppaamista. Kommenttien poistamisessa ei tunnu olevan logiikkaa ja ylipäätään palstalaisista suurempi osa tuntuu hakevan ohjelmasta ensisijaisesti kohteita joihin saisi purettua omaa pahaa oloa. En tiedä vaikuttaako asiaan se miten ohjelmaa nykyään tehdään, vai olisiko tilanne sama riippumatta ohjelman laadusta.
Ohjelman "loppuratkaisusta" en itse ole hirveän kiinnostunut, vaan kiinnostavampaa olisi ollut se prosessi millä siihen päädyttiin. Sitä ei nyt tällä kaudella saatu juurikaan katsojille välitettyä. Ehkäpä ensi kerralla parempi onni?
Vierailija kirjoitti:
Liekö pienen miehen Napoleonsyndroomaa, vai mitä mutta ihme viisastelia ja hyvin herkästi näpäyttelee ja ohjeistaa kumppaniaan. En voisi sietää tommosta miestä koska tuo piirre tulee vaan lisääntymään kun ns "vieraskoreus" katoaa.
Tykkään Laurista ja mielestäni tämä on riittävän asiallinen kommentti (en ole ketjun aloittaja mutta yksi niistä jotka toisessa ketjussa huomauttelevat asiattomuuksista).
Minua tuo lempeän sävyinen huomauttelu viehättää ja nykyinen tapailumieskin tekee samaa. Minusta on ihanaa saada nauraa omille (pienille) puutteille, kun samalla tiedän että toinen hyväksyy minut sellaisena kuin olen. Ymmärrän kuitenkin, että on paljon ihmisiä joista sama tuntuisi ikävältä näpäyttelyltä. Johtuu persoonallisuuseroista.
Omasta mielestäni se jonkin aiemman kauden Miinan Heikki oli sellainen ikävään ja kolkkoon sävyyn näpäyttelevä. Siitä olisi tullut vastenmielinen olo, varsinkin kun huomauttelun aiheetkin olivat aika seksistisiä, esim. Miinan pukeutuminen. Laurin kriittisiäkin kommentteja ymmärrän paremmin, koska mielestäni keittiössä olevasta sotkusta on aiheellista huomauttaa jos se häiritsee. Olisi kuitenkin kiva nähdä myös sellainen kohtaus, jossa näihin ristiriidan aiheuttajiin kehitettäisiin yhdessä ratkaisuja. Sellaisia ei ole toistaiseksi nähty, paitsi tilanteet joissa Lauri on tarttunut oma-aloitteisesti toimeen ja vaikkapa siivonnut Sallan luona.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas nauttisin juuri tuollaisesta siististä, sanavalmiista, positiivisesta ja fiksusta kumppanista täysin siemauksin. Tuo siisteys! Siis niin täydellistä 👌, eikä miehessä ole mielestäni muutenkaan mitään vikaa. Persoonallisuus on vain bonusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liekö pienen miehen Napoleonsyndroomaa, vai mitä mutta ihme viisastelia ja hyvin herkästi näpäyttelee ja ohjeistaa kumppaniaan. En voisi sietää tommosta miestä koska tuo piirre tulee vaan lisääntymään kun ns "vieraskoreus" katoaa.Itse taas nauttisin juuri tuollaisesta siististä, sanavalmiista, positiivisesta ja fiksusta kumppanista täysin siemauksin. Tuo siisteys! Siis niin täydellistä 👌, eikä miehessä ole mielestäni muutenkaan mitään vikaa. Persoonallisuus on vain bonusta.
Minäkin tykkäisin siististä ja energisestä kumppanista, koska minulla on terveydentilan johdosta aika samanlaista energiavajetta kuin Sallallakin. On paljon tavanomaista haastavampaa puuhailla kotona niin aktiivisesti, että joka paikka olisi jatkuvasti tip top. Jos kumppani voisi tätä puutettani kompensoida, kuormittamatta silti itseään liikaa, olisin tosi onnellinen! Ja tämä hyväksyvä, lämminhenkinen kuittailu aiheesta olisi pelkkää positiivista itselleni. Varautuneempi olisin siinä tilanteessa jos tiedossa olisi ettei mies tykkää epäsiisteydestä, mutta hän ei koskaan sanoisi asiasta mitään. Miettisin mikä hänen aito reaktionsa mahtaisi olla, jos hän antaisi sen näkyä, ja olisiko se kuinka kielteinen. Turvallisempi oli olisi tällaisen Laurin tyyppisen kanssa, joka näyttää reaktionsa.
Christiiina kirjoitti:
YKSI keskustelu riittää
Minusta tuon virallisen ketjun käpi kahlaaminen on niin epäkiitollista puuhaa että ilahduin valtavasti tämän nähdessäni. Luet ensin parikymmentä sivua solvauksia, onelinereita ja loukkaantunutta ohi aiheen menevää nokittelua ja sitten löytyy ehkä yksi järkevää sisältöä tarjoava kommentti.
Varmaan moni noita tykkää lukea ja kirjoittaa, kun kerran ketju on niin aktiivinen, mutta on meitäkin jotka haluaisivat vähemmän mutta asiallisempaa luettavaa.
Mun mielestä toi Laurin kuittailu on nalkutusta eikä mitään muuta. Lisäksi se lähtöaikataulukinastelu oli merkillinen, kun selvästikään ei ollut mitään tiettyä kellonaikaa, kun jossakin olisi pitänyt olla. Kyse oli vain Laurin itse päättämästä aikataulusta ja siitä Sallan pakkailusta sitten alkoi tolkuton jupina.
Henni ei syö suolakurkkua, mutta juoko Otto kahvinsa mustana? Siinäpä jännitettä päätösjaksoon.
Nyt on niin älytöntä Hennin haukkumista tuolla toisessa ketjussa, että ei vaan jaksa. Ihan kuin yläasteella olisi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä toi Laurin kuittailu on nalkutusta eikä mitään muuta. Lisäksi se lähtöaikataulukinastelu oli merkillinen, kun selvästikään ei ollut mitään tiettyä kellonaikaa, kun jossakin olisi pitänyt olla. Kyse oli vain Laurin itse päättämästä aikataulusta ja siitä Sallan pakkailusta sitten alkoi tolkuton jupina.
Sain kyllä sellaisen käsityksen, että lähtöaika oli aikaisemmin sovittu ja siitä myöhästyttiin. Eipä nyt ollut mitään huutamista eikä Salla näyttänyt pahastuvan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedämme että Lauri oli itse päättänyt aikataulun?
Samastun tässä Sallaan, koska minulla on aina ollut vaikeuksia pysyä aikatauluissa, erityisesti jos lähtemistä edeltää jokin monimutkainen fyysistä suoriutumista vaativa operaatio kuten pakkaaminen. Olen siis tuo jolla on myös terveyssyistä matala energia.
Nuorempana olin suhteessa aikataulufasistin kanssa, näin huumorimielessä sanottuna. Hänellä se johtui neuroottisista vanhemmista, joille ajoissa oleminen oli elämän ja kuoleman asia. Oli oppinut pelkäämään ja häpeämään myöhästymistä aivan tolkuttomasti. No, suhteen aikana minä opin uusia keinoja varmistaa että myöhästyisin ainakin mahdollisimman vähän, kun kumppanin suunnalta tuli siihen painetta. Kumppania puolestaan tuli siedätettyä kestämään sitä pelkoa ja häpeää, koska yrittämisestäni huolimatta myöhästyimme silti aina välillä vaikkapa kyläilyistä hänen vanhempiensa luona.
Välitimme toisistamme niin kovasti että sen välittämisen rinnalla nämä haasteet eivät tuntuneet liian vaikeilta kohdata. Olen vieläkin kiitollinen siitä suhteesta, vaikka se myöhemmin päätyikin eroon kun tulevaisuuden toiveemme eivät enää lainkaan kohdanneet.
Hei hienoa jos nyt pääsisi puhumaan itse ohjelmasta.