Veroekspertit tänne
Kuinka kauan kestää päätöksen jälkeen, että ilmoitetaan oikaisuvaatimuksen tekijälle tulos? Tiedän jo mitä sieltä tulee (hyvä päätös), mutten tiedä miten kauan menee.
En reagoi v....iluun.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan aiheesta ja jonotilanteesta. Varmaan voisit kysyä sitä verottajalta. Minulla on tullut välillä aika nopeastikin, välillä kestää kauemmin. Olin esim. tosi onnellinen, kun sain viime keväänä erään oikaisupyynnön vasta alulle, joka vaikutti vuoden 2021 lopulliseen verotukseen (asuntokauppa ja perintöverotusarvon oikaisu). Niin ensin verottaja sanoi, että ei se ehdi ennen verotuksen valmistumista, jolloin mulle olis tullut noin 40 000e mätkyt.
Se onneksi ehtikin (ehkä koska soitin ja ystävällisesti ruikutin osaani) ja nyt mätky oli "vain" 13 000e!
Tämä ei liity mitenkään kysymykseeni??
"Päätöksen teon jälkeen", eikös se jos ilmoitetaan ole = päätöksen teko?
Se tulee omaveroon samantien kun on päätetty.
OIKAISUVAATIMUS EI OLE VEROHALLINNON KÄSITTELYSSÄ HALOO! V...ttu kun aina täytyy saa.....tana vängätä ja vängätä aivan kaikesta!!
OLEN SAANUT KOLMANNELTA TAHOLTA TIETOONI, ETTÄ RATKAISU ON TEHTY. TIEDÄN, ETTÄ SE ON TEHTY. USKOKAA NYT VIHDOIN!!!
Ei ole verohallinnon käsittelyssä? Kenen sitten?
Vai ei ole enää?
VEROHALLINTO EI KÄSITTELE OIKAISUVAATIMUKSIA HALOO!!!!
Toiselle kommentoijalle: ai rahojen tuleminen kestää kuukaudesta vuoteen, ai jumalauta 🤣🤣🤣🤣 Kyllä ne palautukset ihan tulevat viikon sisään 🤣🤣🤣
No en tiedä tätä, kuten ei näköjään moni muukaan, itse olen aina oikaissut verotuksen ihan verottajan kanssa. en oikaisulautakunnan. Ei varmaan kukaan muukaan täällä.
Miksi et kysäise verottajalta tai sieltä lautakunnalta?
5
Joo sori mutta olen saanut tosiaan vuosien mittaan yhteensä noin 16 000 € palautuksia, niin enköhän tiedä kuinka nopeasti ne tulevat :) kuka i....diootti kuvittelee, että palautukseen voi mennä jopa VUODEN VERRAN?!? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua kysymystä, jos on päätetty niin se näkyy omaverossa HETI tai sitten sitä EI OLE PÄÄTETTY. Ja mitä teet tuolla "lisätiedolla" jos kerran jo tiedät päätöksen. Rahojen tuleminen sitten kestää kuukaudesta vuoteen.
Ei aina kestä!!!! Mä sain muutosverokorttipäätöksen ja siitä ennakkoveroina maksetut rahat 3 päivän päästä tilille! 2700e vieläpä. Olin tosi ällistynyt.
5
Miksi v.....ssa ÄLLISTYIT siitä, että sait rahasi normaalissa aikataulussa??🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Mistä palautuksista on kyse?
5
Henkilöasiakkaan tulovero.
Ne sun rahat saatto tulla myös mun tilille, kun sinne oli ilmestynyt mulle kuulumatonta rahaa.
MUTTA MÄ PIDÄN NE
S A A T A N A N U R P O
IHANAA ILMAISTA RAHAA, JOKA ON JOLTAIN SPEDELTÄ POIS.
OIKEIN NAURATTAA
Vierailija kirjoitti:
Joo sori mutta olen saanut tosiaan vuosien mittaan yhteensä noin 16 000 € palautuksia, niin enköhän tiedä kuinka nopeasti ne tulevat :) kuka i....diootti kuvittelee, että palautukseen voi mennä jopa VUODEN VERRAN?!? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Kivaa, ilmeisesti paikalla on jokin toinenkin rikas :) Oletko yrittäjä vai perijä?
5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5
Ei siis pääomatulot? Palkkatulo?
5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivaa, ilmeisesti paikalla on jokin toinenkin rikas :) Oletko yrittäjä vai perijä?
5
Perijä. Se on näille joillekin kovin vaikea pala purtavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5
Ei siis pääomatulot? Palkkatulo?
5
Osakejuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua kysymystä, jos on päätetty niin se näkyy omaverossa HETI tai sitten sitä EI OLE PÄÄTETTY. Ja mitä teet tuolla "lisätiedolla" jos kerran jo tiedät päätöksen. Rahojen tuleminen sitten kestää kuukaudesta vuoteen.
Ei aina kestä!!!! Mä sain muutosverokorttipäätöksen ja siitä ennakkoveroina maksetut rahat 3 päivän päästä tilille! 2700e vieläpä. Olin tosi ällistynyt.
5
Miksi v.....ssa ÄLLISTYIT siitä, että sait rahasi normaalissa aikataulussa??🤣🤣🤣
Ensinnäkin virkailija, joka teki päätöksen ei osannut sanoa, milloin rahat palautetaan ja arveli siis loppuvuotta, vähintäänkin marraskuuta. Ja itsellänikin oli se käsitys, että verottaja ei omia virheitään (tässä siis "virhe" oli hidas verokortin uudelleen laskemisen käsittely, 2kk) oio mitenkään ripeästi. Vaikka verovelvolliselle saattaa lätkäistä maksut suht tiukallakin aikataululla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5
Mä oon kans. Tuttua. Jos on rahaa, ei sais olla siitä "murheita" :)
5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5
5
🤣🤣 Kateelliset pas.kat ovat niin säälittäviä. Täälläkään ei taas ainakaan yhdelle mennyt jakeluun mitä tarkoittaa "en reagoi vi......iluun."
Yhdelle kysyjälle: VEROHALLINTO ANTAA YMPÄRIPYÖREITÄ VASTAUKSIA TYYLIIN "TIETO TULEE MELKO PIAN." EI KAUHEASTI AUTA ASIAAN, kun haluaisin tietää tarkan ajankohdan 😑
Onks nää jotain listaamattoman yrityksen osakkeita, vai miten niissä vaadittiin oikaisua, ihjan uteliaisuudesta?
5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5
5
🤣🤣 Kateelliset pas.kat ovat niin säälittäviä. Täälläkään ei taas ainakaan yhdelle mennyt jakeluun mitä tarkoittaa "en reagoi vi......iluun."
Yhdelle kysyjälle: VEROHALLINTO ANTAA YMPÄRIPYÖREITÄ VASTAUKSIA TYYLIIN "TIETO TULEE MELKO PIAN." EI KAUHEASTI AUTA ASIAAN, kun haluaisin tietää tarkan ajankohdan 😑
Ruahoitu. Ihmiset eivät ole tässä ketjussa kateellisia. Monilla ei vain ole rautaista kokemusta monimutkaisista oikausuprosesseista. Se vasta kryptistä olikin, kun tein pääomatuloissa niin isoa tappiota, että sitä jäi yli verovuoden. Eli pääomatulon tappion ylijäämähyvitys tms. olin itsekin ihan pihalla! :D
Ja siis syynä oli sijoitusasunnon iso remontti.
5
Vierailija kirjoitti:
Onks nää jotain listaamattoman yrityksen osakkeita, vai miten niissä vaadittiin oikaisua, ihjan uteliaisuudesta?
5
Aiheettomat mätkyt. En ole jaksanut vielä perehtyä aiheeseen niin tarkasti, että osaisin oikaista ne itse. Joskus sitten kun ei ole tuhat muuta velvollisuutta odottelemassa, aion perehtyä hommaan kunnolla niin, että osaan korjata nuo itse eikä tarvitse tehdä oikaisuvaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5
Aiheettomat mätkyt. En ole jaksanut vielä perehtyä aiheeseen niin tarkasti, että osaisin oikaista ne itse. Joskus sitten kun ei ole tuhat muuta velvollisuutta odottelemassa, aion perehtyä hommaan kunnolla niin, että osaan korjata nuo itse eikä tarvitse tehdä oikaisuvaatimuksia.
Oliko osakkeiden hankinta-arvo sitten pielessä (jos ne saa perintönä, sehän käytännössä aina on)?
5
Yritän vastata tuohon yhteen viestiin, ei vain mene taas vaihteeksi läpi 😑😑😑😑😑
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5
Oliko osakkeiden hankinta-arvo sitten pielessä (jos ne saa perintönä, sehän käytännössä aina on)?
5
Ei tuo yksi viestin 💩 mene ikinä läpi, huoh!!!!
Juu nuo hankinta-arvot ovat olleet päin p.... aina, taisi olla nytkin. Täytyy katsoa sitten kun päätös tulee tiedoksi minullekin, eikä pelkälle kolmannelle taholle.
5