Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teistä esim. Samu Haber hullu kun on kertonut avoimesti mielenterveysongelmistaan?

Vierailija
16.10.2022 |

Monet ihmiset tuomitsevat mielialalääkkeitä käyttävät ja/tai terapiassa käyvät ihmiset hulluina, vaikka monesti ovat kyllä ihan "normaaleja" ihmisiä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tää ole sitä "jauhojengiä"?

Vierailija
2/14 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon "normaali" eroaa normaalista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään lääkitsevät ja terapiassa käyvät eivät ole niitä ongelma tapauksia, vaan ne jotka joilla on ongelmia mutta eivät sitä itse tajua tai itselleen myönnä. 

Vierailija
4/14 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiassa voi joutua käymään monenlaisista syistä, asioista joihin ei ole voinut itse vaikuttaa.

Vierailija
5/14 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä Marinin kaveriporukkaa, mutta jostain hallussapidossa oli kuulusteltavana sen Makkaran jutussa. 

Mt-ongelmia puolestaan on jonkinasteisena joka viidennellä suomalaisella. Hyvä, että niistä puhutaan.

Vierailija
6/14 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin sitaatteihin sen takia kun normaalia on mahdoton määritellä, mutta jotkut ihmiset jostain syystä pitävät joitakin ominaisuuksia epänormaaleina.

Ap

Vierailija
7/14 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan on hyvä että mielenterveydestä puhutaan nykyään avoimesti. Jos aivot ovat vähän jotenkin sekaisin ei se eroa yhtään siitä että vaikka niveliä särkee tai on insuliiniongelmia. Aivot ovat vain yksi elimistä ja sidoksissa muuhun kehossa.

Vierailija
8/14 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hullu vaan rohkea, kun puhuu avoimesti mielenterveys ongelmistaan. Valtaosa suomalaisista käyttää mielialalääkkeitä, joten ihan kunnioitettavaa on, että mielenterveysongelmista puhutaan.

Vierailija
9/14 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin sitaatteihin sen takia kun normaalia on mahdoton määritellä, mutta jotkut ihmiset jostain syystä pitävät joitakin ominaisuuksia epänormaaleina.

Ap

Normaali = yleinen/tavanomainen, jollain tavalla hyödyllinen ja ennen kaikkea *_harmiton_* asia.

Esim. väkivalta on yleistä, mutta se ei ole harmitonta. Se ei siis ole normaalia.

Näin minä sen määrittelen.

Vierailija
10/14 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmainen ei välttämättä ole hullu, mutta hullulla on aina joku mielenterveysongelma,.

Vierailija
11/14 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Eikä olisi tarvinnut kertoa edes mt-ongelmistaan. 

Vierailija
12/14 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tuomitsijat eivät yleensä ole terävimmästä päästä, en välittäisi heidän vääristä ja ymmärtämättömistä mielipiteistään.

Vierailija
13/14 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen samaistunut Samu Haberiin. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢

Ap

Vierailija
14/14 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos lyhythiuksiselle miehelle kommentista.