Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahjojen eri arvoisuus parisuhteessa

Vierailija
16.10.2022 |

Mitä mieltä olisitte, jos itse ostaisitte n. 50e lahjoja kumppanille parisuhteessa ja kumppanikin on aiemmin suurin piirtein saman hintaisia lahjoja ostanut mutta nyt yhtäkkiä ostaakin vain 20e lahjan ja kyse on siis syntymäpäivästä. Olen jotenkin tosi pettynyt, kun rahasta ei kuitenkaan kummallakaan ole pulaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt oikeasti edes tiedä, mitä ajatella aloituksesta.

Jotenkin voisi kuvitella ja luulla, että tämmöiset(kin) asiat olisi jo kumppanin kans läpikeskusteltuja. Varsinkin jos/kun se lahja ja sen arvo on tärkeää. Että heti olisi yhdessä määritelty, että jos ylipäätään muistamme toisiamme synttäripäivänä, niin sitten kummatkin summalla x. Ettei tarttis sitten vetää palkokasvipuskaa urakalla sieraimista takaraivoon.

Mutta sitten taas toisaalta. Jos ollaan oikeesti aikuisia, niin eihän sillä lahjaan sijoitetulla rahalla ole merkitystä. Vaan sillä lahjalla ja varsinkin sen antajalla. Huomaavaisuudella ja ajatuksella. Mutta näin me vain ollaan erilaisia. Toiselle ei kelpaa niin mikään, vaikka olisi läjäpäin euroja sijoitettu lahjaan. Toiselle riittää jo se, että synttäripäivänä saa kuulla onnentoivotukset.

Vierailija
22/26 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aikuisten ihmisten pitäisi ostaa toisilleen lahjoja?

Miksi ei? Mun mielestä kummallista, että vain lapsille saisi ostaa lahjoja.

Siksi kun aikuisilla yleensä on itselläkin rahaa jolla voi ostaa mitä tarvitsee tai haluaa. Nykyään kun pyritään ajattelemaan myös ympäristöasioita en ymmärrä tuollaista turhan krääsän tyrkyttämistä. -eri

Lahjan tarkoitus on ilahduttaa sen saajaa ja sillä muistetaan toista esim. syntymäpäivänä. Lahja ei tarkoita sitä, että se olisi turhaa krääsää. Kummallinen ajattelutapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun rakkaimpien lahjojeni joukossa on kuopukseltani saama n. 15 cm korkea akryyliporo. Olimme markkinoilla ja annoin ekaluokkalaiselle 10 mk rahaa. Hetken kuluttua hän tuli onnellisena luokseni kantaen pientä pussia hyvin varoen. Autossa utelin, mitä hän oli ostanut. Oletin ostoksen olevan traktori tai robotti. Kotona hän avasi pussin ja näytti poroa sanoen: Kerrankin, minä saatoin ostaa jotakin kaunista sinulle. Nyt se on sohvapöydällä kristallimaljakon ja -tuikkukupin kanssa. 

Kyllä itselleni tärkeintä on ajatus lahjassa, ei sen markka- tai euromääräinen arvo.

Vierailija
24/26 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun aikuisilla yleensä on itselläkin rahaa jolla voi ostaa mitä tarvitsee tai haluaa. Nykyään kun pyritään ajattelemaan myös ympäristöasioita en ymmärrä tuollaista turhan krääsän tyrkyttämistä. -eri

Vihoviimeinen asia mitä lahjaksi ostetaan on krääsä. Aikuisten lahjat on huolella mietittyjä ja valittuja asioita, usein perustuu toisen kanssa puhutusta poimittuihin haaveisiin tai tarpeisiin. Hyvä lahja voi olla myös lahjakortti tai erikoiskahvi, kumpikaan ei ole turhaa krääsää.

Vierailija
25/26 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjan tarkoitus on ilahduttaa sen saajaa ja sillä muistetaan toista esim. syntymäpäivänä. Lahja ei tarkoita sitä, että se olisi turhaa krääsää. Kummallinen ajattelutapa.

Mitä muuta kuin turhuuksia voi ostaa lahjaksi ihmiselle, joka pystyy ihan omillakin rahoillaan hankkimaan kaiken tarvitsemansa?

Vierailija
26/26 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihoviimeinen asia mitä lahjaksi ostetaan on krääsä. Aikuisten lahjat on huolella mietittyjä ja valittuja asioita, usein perustuu toisen kanssa puhutusta poimittuihin haaveisiin tai tarpeisiin. Hyvä lahja voi olla myös lahjakortti tai erikoiskahvi, kumpikaan ei ole turhaa krääsää.

Tykkään ihan tavallisesta kahvista enemmän ja lahjakortit jää usein käyttämättä. Eli hyviä esimerkkejä siitä turhasta krääsästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän