Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Flunssa kun edellisestä parantumisesta kaksi viikkoa

Taas kipeä
16.10.2022 |

Ei voi olla todellista. Juuri parisen viikkoa sitten parannuin edellisestä flunssasta ja torstaina iski taas flunssa! Olen taas ihan tukossa ja hengästyn helposti. Mulla on astma niin ei todellakaan ole helppoja tällaiset flunssat.

Mutta siis hitto vieköön miten mä voin taas olla kipeä! En mä yleensä näin usein kipeänä ole.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että sairastelu menee usein kausittain. Itse olin syksyllä 2019 flunssassa joka toinen viikko sitten, että olin välissä viikon terveenä ja sitten taas viikon flunssassa. Nyt minulla ei ole tuon jälkeen, eli kolmeen vuoteen ollut mitään tautia. Ennen tuon sairastelukierteen alkua oli myös muutama täysin terve vuosi. En ole keksinyt mikä on syynä, elämäntavat, elämäntilanne ja asuinpaikka olleet koko ajan samat.

Vierailija
2/15 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun nyt on lähtenyt yhtä aikaa villiintymään niin flunssa, influenssat kuin koronat. Siihen päälle vielä enterorokkoa ja muita hengitystieongelmia aiheuttavia tarttuvia tauteja. Saat yhden, heikentää immuunipuolustusta ja saat sitten heti toisen. Minulla myös koronan jälkeen iski kahden viikon päästä joku toinen virustauti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun nyt on lähtenyt yhtä aikaa villiintymään niin flunssa, influenssat kuin koronat. Siihen päälle vielä enterorokkoa ja muita hengitystieongelmia aiheuttavia tarttuvia tauteja. Saat yhden, heikentää immuunipuolustusta ja saat sitten heti toisen. Minulla myös koronan jälkeen iski kahden viikon päästä joku toinen virustauti.

Korona mulla oli kesällä ja oli melko helppo sairaus. Toki hengästyin helposti, mutta ei siis ollut vaikea muoto.

Viimeksi kun olin pari viikkoa sitten kipeä, niin kotitestit näytti negaa. Perjantaina tein nyt testin ja näytti negaa. Jos tekisi tänään uuden kun päivytyksen hoitaja, niin suositteli kun soittelin sairaslomatoditusta eilen. Olen siis ollut vapaalla to ja pe, eilen ja tänään olisi ollut töitä. Ei vain pysty fyysisesti raskaaseen työhön kun ei saa kunnolla hengitettyä ja töissä pitäisi käyttää maskia. 

Vierailija
4/15 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät pysy enää sairaana kotona. Olen just laivalla: täynnä porukkaa ja hirveä niistäminen ja köhiminen. Itsellä maski, kun olen toipumassa flunssasta. Ajattelin olla muille reilu. Eipä kaikkia kiinnosta.

Vierailija
5/15 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän joku on alapeukuttanut tätä mun aloitusta. :D 

Vierailija
6/15 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kipeä kirjoitti:

Koska kukaan ei jaksa idioottimaista rokotteet vie immuniteetin jankkaamista.

Vierailija
7/15 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas kipeä kirjoitti:

Koska kukaan ei jaksa idioottimaista rokotteet vie immuniteetin jankkaamista.

Häh? En mä ole kyllä mitään sellaista kirjoittanut. Minkäs mä mahdan sille, että olen kipeä. En mä mitään jankkaa enkä ole kirjoittanut sanaakaan rokotteista.

Vierailija
8/15 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee ehkä kuraa niskaan, mutta suosittelen lämpimästi ffp tason maskeja esim julkisessa liikenteessä ja kaupoissa. Itse olen käyttänyt koko ajan ja ei yhtäkään Koronaa/flunssaa.

T. N 50+ Helsinki

Vierailija
9/15 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koronaa sairastin 4 flunssaa sopivasti. Sen jälkeen olenkin sitten saanut olla koko ajan terveenä, lukuunottamatta muutamaa päivää koronaa.

Vierailija
10/15 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on vaikka mitä liikkeellä, ja ihmiset eivät pysy enää sairaana kotona. Palkinnoksi saadaan kaikki sairastaa koronan aikana väliin jääneet taudit.

Vierailija
11/15 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on välillä ollut kausia, jolloin tuntui että olin koko ajan jossain flunssassa. Erityisesti tuntuu, että niinä vuosina, jolloin jouduin ottamaan usein antibiootti- ja kortisonitablettikuureja vastustuskyky laski (astma paheni ja sain sitkeitä keuhkoputken ja poskionteloiden tulehduksia). Muita tekijöitä ovat voineet olla stressi ja unettomuus. Aina olen syönyt monipuolisesti ja käyttänyt niin sinkkiä kuin D-vitamiinia muka estämään virusten tarttumista. Enkä tietenkään tupakoi.

Vierailija
12/15 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin poikki. Olen edelleen sairauslomalla. Hengitykseen ottaa ja olen välillä niin tukossa. Yöt menee huonosti tukkoisuuden, yskimisen ja rohimisen vuoksi. Voi kun paranisin jo!

Vierailija
13/15 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt maksetaan korkoja siitä, kun ei pariin vuoteen ole sairastettu niitä perusflunssia.

Vierailija
14/15 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt maksetaan korkoja siitä, kun ei pariin vuoteen ole sairastettu niitä perusflunssia.

No kyllä mulla on parin vuoden aikana ollut perusflunssa pariin kertaan, mutta ei näin peräkkäin. 

Vierailija
15/15 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 3 ja 5v olivat pienessä flunssassa, pari päivää olivat jo ok ja sit alkoi enterorokko. Lapset parani muutaman päivän päästä jolloin ite sain myös enteron,sairastin viikon verran kovana kurkkukipuiluna yms. Tästä pari viikkoa ja lapset taas kovahkossa flunssassa, ja molemmilla äityi korvatulehdukseksi. Muutama päivä ni tulin ite kipeeks, mies myös. Minul todettiin angiina lauantaina. Töissä oli muutama päivä aiemmin ollut korona positiivinen ja ajattelin varmuuden vuoksi tehä torstaina koronatestin koska viikonloppuna oli tiedossa lapsen juhlat. Koronatesti olikin positiivinen. Eli angiina ja korona samaan aikaan, oikein jackpot. Sunnuntaina myös pienemmällä lapsella pos korona ja korkea kuumeilu. Itellä yskä, tukkonen, korvassa humisee,ääni käheänä yms yms. Nyt siis ite 1,5viikkoa sairastellut ja alkaa kyllä riittää. Eniten huolettaa lasten puolesta, pienemmällä nousee helposti korkea kuume,eilen esim 39,8. Onneks laskee hyvin lääkkeillä.

Toivottavasti näiden sairastelujen jälkee alkais riittää. Tsemppiä kohtalotovereille, rankka syksy , mut josko tää alkais pikkuhiljaa helpottaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi