Voiko psykologilla ohittaa aiheita / valehdella?
Jos on menossa psykologille tietystä syystä, voiko ohittaa aihealueita, joista EI halua keskustella? Tai valehdella tarvittaessa, jotta niitä ei tulisi käsittelyyn? Onko kukaan toiminut näin? Onko se ok vai seuraako siitä tungettelua psykologilta tms?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellähän pitää keskustella ne asiat jotka ovat vaikeita . Valheiden verkko - sinne voi sotkea itsensä.
Kyse on siitä, että en missään nimessä halua keskustella kaikista asioista. Ap
Miksi et? Miksi menet psykologille? Minä ajattelisin niin, että jos psykologi ei kysy asiasta, ei välttämättä tarvitse itse ottaa esille. Jos kysyy, silloin se on oleellinen sen asian kannalta, jonka vuoksi sinne menet, ja silloin kannattaa vastata. Eikä ainakaan valehdella.
-eri
Menen ollakseni mieliksi, en siksi että itse haluaisin. Ap
Kenelle haluat olla mieliksi, outoa. Älä mene, sillä selvä.
Yksityisasia. En ole mikään peliongelmainen, päihteilijä tai mikään sellainen. En vain halua puhua kaikista asioista, joista en halua puhua. Ap
Miksi menet? Jos et halua
Joku muu haluaa. Ap
Miksi suostut tuolle haluajalle? Oletko alaikäinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellähän pitää keskustella ne asiat jotka ovat vaikeita . Valheiden verkko - sinne voi sotkea itsensä.
Kyse on siitä, että en missään nimessä halua keskustella kaikista asioista. Ap
Miksi et? Miksi menet psykologille? Minä ajattelisin niin, että jos psykologi ei kysy asiasta, ei välttämättä tarvitse itse ottaa esille. Jos kysyy, silloin se on oleellinen sen asian kannalta, jonka vuoksi sinne menet, ja silloin kannattaa vastata. Eikä ainakaan valehdella.
-eri
Menen ollakseni mieliksi, en siksi että itse haluaisin. Ap
Kenelle haluat olla mieliksi, outoa. Älä mene, sillä selvä.
Yksityisasia. En ole mikään peliongelmainen, päihteilijä tai mikään sellainen. En vain halua puhua kaikista asioista, joista en halua puhua. Ap
Miksi menet? Jos et halua
Joku muu haluaa. Ap
Miksi suostut tuolle haluajalle? Oletko alaikäinen?
Yksityisasia, kuten totesin jo aiemmin. Kiitos, tuli selväksi. Eli voin ohittaa kaiken, minkä haluan ja asioita ei tarvitse tuoda itse esille. Ap
Ohittamisesi saatetaan kirjata ylös ja tällä voi olla vaikutusta hoitoosi myös negatiivisesti. Jos seuraukset ok niin miksi et valehtelisi jne.?
Jos valehtelet vaikka tiettyjen lääkkeiden sopivan sinulle vaikket edes käytä niitä, näillä valheilla moni jää vajavaisen hoidon varaan tai saattaapi vaikka kuollakin. Ei toki sinun ongelmasi, mutta valehtelijat vaikuttavat joskus myös välillisesti. Niistä saa helppoja lentäviä lauseita, joilla on voitu sekin hiljattain itsemurhaan kuollut opiskelija käännyttää syömään lääkkeitä. Kalevassa ollut juttua tapauksesta, mutta onhan näitä satoja muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Ohittamisesi saatetaan kirjata ylös ja tällä voi olla vaikutusta hoitoosi myös negatiivisesti. Jos seuraukset ok niin miksi et valehtelisi jne.?
Jos valehtelet vaikka tiettyjen lääkkeiden sopivan sinulle vaikket edes käytä niitä, näillä valheilla moni jää vajavaisen hoidon varaan tai saattaapi vaikka kuollakin. Ei toki sinun ongelmasi, mutta valehtelijat vaikuttavat joskus myös välillisesti. Niistä saa helppoja lentäviä lauseita, joilla on voitu sekin hiljattain itsemurhaan kuollut opiskelija käännyttää syömään lääkkeitä. Kalevassa ollut juttua tapauksesta, mutta onhan näitä satoja muitakin.
Nyt en kyllä ihan ymmärtänyt tätä viestiä. Siis jos en halua puhua jostain, se voi vaikuttaa negatiivisesti?
"Tästä asiasta en halua puhua," on ihan toimiva lause tässäkin kontekstissa.
Olen todennut joistakin asioista, että en halua/koe olevani valmis vielä näitä asioita yksityiskohtaisesti käymään läpi, se on ihan ok.