mikä teitä viehättää kissoissa?
Otsikossa kysymys. Mikä saa ihmiset hullaantumaan kissoihin?
Kommentit (41)
No siinäpä se juuri onkin. Ku ei sitä pysty oikein sanoin selittämään.
Vierailija kirjoitti:
Kauniita, pehmeitä, hurmaavia, hassuja, älykkäitä, rakastavia <3
Ja se kun eivät edes itse tajua olevansa kaikkea tätä.
Aistikkuus? Kissat on sellaisia mustanhuumorin ystäviä.
Ne on niin maagisen ihania olentoja.
Niissä vaan on sitä jotain. Tavallaan itsenäisiä, mutta kuitenkin tykkäävät olla ihmisten kanssa. Itsekkäitä, eikä niitä saa tekemään mitään mitä eivät itse halua. Älykkäitä eläimiä.
Petoeläimiä pienessä paketissa. On vähän kuin omistaisi pikku demonin, mutta löytääkin yhteyden ja rakkauden. Ne pikku demonit osaavat olla jotkut yksilöt hyvinkin empaattisia ja rakastavia, vaikka heillä onkin petoeläimen vietit välillä voimakkaana.
Esteetikkona pidän kissoista. Ne ovat kauniskasvoisia, siroja eläimiä, jotka lisäksi liikkuvat vaivattoman sulokkaasti kuin tanssijat. Niiden kasvoissa on samoja piirteitä kuin ihmislapsilla. Kissa on lisäksi liian pieni satuttamaan ihmistä, joten tapaamme pitää niitä söpöinä.
Tähän kun yhdistetään kissojen arkkityyppiset luonteenpiirteet, kuten itsenäisyys ja arvokkuus, niin paketti on aika täydellinen :)
Kauniita, älykkäitä eläimiä, joissa on myös persoonaa.
Perheen pienin 6 kg exodus poika mutta perheen tärkein 😻
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun kissa nuolee peräaukkonsa puhtaaksi ja tulee sitten pusuttelemaan
Niinhän koirasikin tekee.
Kauniita, pehmeitä ja helliä. Ei tarvitse viedä sateessa ulos kuten koiria.
Onko oikea syy ottaa kissa, jos ei sen enempää välitä haluaa vain eläimen, jota helliä. Haluaisi ennemmin koiran mut pelkään etten jaksa lenkittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun kissa nuolee peräaukkonsa puhtaaksi ja tulee sitten pusuttelemaan
Niinhän koirasikin tekee.
Ei jos ehdin ensin
naiset tykkää kissoista koska ne muistuttaa "jännämiehiä"!!!. Kissat on itsekkäitä eivätkä tottele eikä kuuntele ja eivätkä suostu kontrolloitavaksi. uskolliset ja kiltit koirat taas muistuttaa...kyllä te tiedätte.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä vastauksia, mutta eikö teitä pelota kissojen arvaamattomuus? Eikös ne voi yhtäkkiä hypätä naamalle tai alkaa kynsiä/purra jos sattuu olemaan huono päivä?
Ei, kun opettelee tuntemaan oman kissansa ja sen käyttäytymisen.
Oma kissa ei ole koskaan hyökännyt arvaamattomasti tai kynsinyt. Kyllä se on yleisemmin niin, että omistaja itse on ärsyttänyt kissaa niin, että tämä hyökkää
Miten kissan älykkyys ilmenee arjessa kotona?
Vierailija kirjoitti:
Petoeläimiä pienessä paketissa. On vähän kuin omistaisi pikku demonin, mutta löytääkin yhteyden ja rakkauden. Ne pikku demonit osaavat olla jotkut yksilöt hyvinkin empaattisia ja rakastavia, vaikka heillä onkin petoeläimen vietit välillä voimakkaana.[/quote
Totta ja kaikilla näillä pikku demoneilla on ihan oma persoonansa.
Minulla on ollut koko aikuisikäni kissoja, joskus montakin yhtäaikaa. Jokainen niistä on vienyt sydämmeni omalla laillaan. Minulle koti ei olisi koti ilman kissaa.
Kauniita, pehmeitä, hurmaavia, hassuja, älykkäitä, rakastavia <3