Selittäkää idiootille Eazybreak-lounasetu
Miten työntekijä hyötyy Eazybreakin lounasedusta, jos käytetty summa vähennetään seuraavan kuun palkasta? Maksan ruuasta vaikka Subwayssa tai lähikiinalaisessa 11,30e + mahdollinen ylimenevä osuus, ja sitten marraskuun palkasta vähennetään tuo 11.30e, eli missä se etu on, ja eikö olisi silloin ihan sama maksaa omasta pussista heti se 11,30e? Mitä en tässä nyt ymmärrä
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Onko Easybreak erilainen kuin lounasseteli
Sama systeemi, mutta se on kuin luottokortti. Sitä käytetään kassalla kuin mitä tahansa korttia. Hyöty on sama kuin lounassetelissä.
Vierailija kirjoitti:
Lounasedun arvo on muutaman euron enemmän kuin summa, joka sinulta siitä veloitetaan. Säästöä siis huimat pari euroa.
200 työpäivää kertaa 3,50 € / työpäivä = 700 euroa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Halvempaa on syödä omia eväitä.
Halvempaa on olla syömättä mitään. Mutta jos ei vihaa itseään, kannattaa syödä oikeaa ruokaa lounaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Oooh.. ei kai.... siis miksi kukaan muu ei ole tätä ymmärtänyt??
Lounasetu menee kylläkin niin, että maksat vain oman veroprosentin mukaan. Saat työnantajalta lounasedun esim. 10e. Maksat siitä oman veroprosentin mukaan esim. 25% eli maksat 2,50e. Omassa työssä koulussa aterian hinta on 4,80e maksan siitä verotusarvon eli n. 1e.
Vierailija kirjoitti:
Lounasetu menee kylläkin niin, että maksat vain oman veroprosentin mukaan. Saat työnantajalta lounasedun esim. 10e. Maksat siitä oman veroprosentin mukaan esim. 25% eli maksat 2,50e. Omassa työssä koulussa aterian hinta on 4,80e maksan siitä verotusarvon eli n. 1e.
Niin varmasti teillä kunnan ja valtion loputtomiin hyysätyillä työntekijöillä. Me muut olemme ihan eri asemassa niin tässä asiassa kuin lomissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse asiassa ei ole kaikki ymmärtäneet. Yksi työkaveri kysyi ihmetellen, onko oikeasti halvempaa tuoda omat eväät. Aikuinen perheellinen ihminen 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse asiassa ei ole kaikki ymmärtäneet. Yksi työkaveri kysyi ihmetellen, onko oikeasti halvempaa tuoda omat eväät. Aikuinen perheellinen ihminen 😄
Sehän riippuu ihan eväistä. Ostapa vaikka keskikokoinen rasia sushia, niin ei riitä lounasarvo. Monet eineksetkin ovat nykyisin ihan törkyhintaisia, joten menen itse mieluummin lounasravintolan, jos ei ole itse tehtyä ruokaa mukana. Pelkkä eineskeitto kun tarkoittaa nälkää parin tunnin päästä, ravintolalounaalla selviän iltaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ollut sarkasmia, kun sinä yritit päteä itsestäänselvyyksillä?
No meillä ainakin toimii niin että jos lounas maksaa leikisti vaikkapa kympin niin minun palkasta otetaan 8 ja työnantaja maksaa 2. Jos palkkani olisi 2000, se etu vähennetään tuosta eli 1992 ja maksan veroa vasta tästä summasta veroprosenttini mukaan. Maksaan siis vähemmän veroa myös.
Vierailija kirjoitti:
No meillä ainakin toimii niin että jos lounas maksaa leikisti vaikkapa kympin niin minun palkasta otetaan 8 ja työnantaja maksaa 2. Jos palkkani olisi 2000, se etu vähennetään tuosta eli 1992 ja maksan veroa vasta tästä summasta veroprosenttini mukaan. Maksaan siis vähemmän veroa myös.
Oletkos nyt ihan varma?
Lounasedun arvo on muutaman euron enemmän kuin summa, joka sinulta siitä veloitetaan. Säästöä siis huimat pari euroa.