Kummi, olisiko tällainen muistaminen kummilapsen perheeltä ok?
Halutaan muistaa kummeja jouluna. On ajateltu, että laitettaisiin kummeille teetetty valokuva (10 cm x 15 cm), jossa on kummi ja kummilapsi kuluneen vuoden aikana. Lisäksi kerättäisiin pakettiin sekoitus erilaisia käärellisiä konvehteja allergiat huomioiden. Olisiko tällainen muistaminen sinusta ok, jos olisit kummi?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Olis aivan ihana lahja. Varsinkin kun aina oletetaan, että kummit kantaa selkä vääränä kummilapselle paketteja ja se kiitoskin on saattanut unohtua sanoa. Mä ainakin ilahtuisin valtavasti.
Kun se kiitos tai edes alkeellisinkaan joulumuistaminen, esim. parin euron kynttilä, jää pois, suositan kummin lopettavan lahjojen kyöräämistä. Etenkin kun lapsi jo siinä iässä että kykenee itsekin kiittämään. Nenä kiinni kännykässä 24/7 mutta edes sitä jouluntoivotusviestiä ei saada lähetettyä vaikka kummi toi satasen lahjat.
Niin tällainen kummi pyörtyisi onnesta ja hämmästyksestä jos saisi ap:n kuvaaman muistamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihana! Emme ole saaneet kummitytöltämme muuta kuin pari koulukuvaa ja muutamana jouluna konvehtirasian. No, tapoja on monia, mutta kun itse miettii synttäreiksi ja jouluksi aina päälle viidenkympin arvoisia lahjoja... Muistan kun itse teimme muksuna kummeillemme aina joululahjoja: tyynyliinoja, mehiläisvahakynttilöitä yms ihan pientä. Eivät olleet kalliita, mutta lapsena se oli kiva antaa lahjat kummeille ja näin aikuisena ajatellen, juuri tuollaisia pikkujuttuja olisi ihan kiva saada itsekin. En moiti kummilasta tai hänen vanhempiaan, heillä ei vaan ole tapana muistella kummeja.
Onko teiltä oletettu tulevan yli viidenkympin lahja joka kissanristiäisissä? Itse olen sanonut lapsen kummeille, että mitään lahjaa ei tarvitse koskaan antaa ja jos se hirveästi ahdistaa, tikkari riittää. Mekin annamme kummeille vakiolahjana suklaata ja koulukuvan. Minun vanhempani eivät tietääkseni antaneet minun kummeilleni koskaan mitään.
Kummitytön veljellä on rikkaat kummit ja poika saa heiltä aina isoja ja kalliita lahjoja (yli satasen maksavia, joskus monen sadan euron lahjoja). Yritämme keksiä tytölle kohtuullisempia mutta yhtä kivalta tuntuvia lahjoja, ettei hänelle tule vaikka juuri jouluisin pahaa fiilistä veljen lahjoista. Ja yleensä se budjetti sitten menee päälle viidenkympin, että saa hankittua sitä mitä haluamme hänelle antaa.
Älä nyt tollaseen kummikisaan mukaan lähde. Pyydä vaikka kummityttö joskus teille ja paista sille lättyjä.
Kuulostaa hyvältä idealta.
Minkä ikäiset lapset muuten? Itse aloin muistamaan kummitätiäni itse viimeistään teini-iässä esim. itsetehdyillä lapasilla (tosin olemme vähän käsityöihmisiä molemmat, jos lapset ja kummi ei ole, niin sitten ei ehkä itse tehtyjä lahjoja). Nätti kortti nyt ainakin
On ihana idea. Voisin tehdä itsekin tällaiset nyt.
Viime vuonna tehtiin lapsen kanssa sellaiset kortit, että painettiin ruskealla sormivärillä lapsen jalka pahviin ja koristeltiin poroksi .
Laitoin kummeille myös Muumi rakkauslusikat pakettiin. (Tiedän, että keräävät muumi astioita) oli niin söpöt, halaavat Muumit siinä
Meillä taas runsaasti valokuvia esillä ja kaikkien viiden kummilapsen kuvat myös!