Voisitko luottaa?
Olen alkanut tapailemaan ihmistä jolla on ollut huono äitisuhde heti lapsesta alkaen, ja isä on kuollut jo nuorena. Kaunis nainen, mutta on elänyt kauan sinkkuna koska on nyt ollut hyvin varauksellinen lähes kaikkia ihmisiä kohtaan. Entinen mies oli kuulema valehtelija, väkivaltainen ja alkoholisti. Perhetausta kuten yllä lukee.
Nyt kertoo minulle että hänellä on hyvä olo ja läheinen tunne minun kanssa, ja ilmeisesti on myös rakastunut minuun? Ei voi ainakaan yrityksen puutteesta moittia koska tekee paljon meidän yhteisen hyvän eteen.
Mutta, mitä mieltä olette, onko tällaisen ihmisen kanssa mahdollisuutta vakavaan ja pitkään parisuhteeseen? Onko vanhat traumat jättänyt liian syvät arvet, ja onko mahdollista enää saada täydellistä henkistä kontaktia parisuhteeseen? Vai onko tämä pelkkää hyväksymisen hakemista hänen puoleltaan?
Antakaapa rehellisiä mielipiteitä. Mielellään naisnäkökulmaa.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärtänyt ongelmaa, ellei AP sitten halua naisen uudeksi äidiksi.
Ilmeisesti huonosti kirjoitettu avaus. En minä etsi itselleni uutta äitiä. Mutta nyt olen huomannut että kumppanilla on aika voimakas läheisriippuvuus minua kohtaan, ja jopa liiaksi kontrolloivaa. Eli onko ne vanhat traumat syynä vai mikä? Jotenkin olen havainnut nyt hieman ylitse ampuvaa läheiskäytöstä hänen osalta. Niin sanotusti takertuu.
Tämä oli avauksen taka-ajatus.Ilmeisesti huonosti kirjoitettu kommentti. Ongelma olisi mielestäni ollut vain, jos AP haluaisi sen naisen äidiksi. Ei siis sitä naista äidikseen.
Huono äitisuhde ei tee kenestäkään automaattisesti äidiksi sopimatonta. Lupaavalta vaikuttaa, että ap:n naisystävä tiedostaa ettei kaikki ollut reilassa hänen äitinsä kanssa ja näin ollen todennäköisesti kykenee välttämään edellisen sukupolven toimintamallit. Lisäksi riippumatta vanhemmista, on hänelle saattanut olla lapsuudessaan aikuisia, jotka ovat olleet läsnä ja korvanneet vanhempien laiminlyöntejä ja isän poissaoloa.
Äitisuhde on äitisuhde ja toki jokaiselle toivoisi tasapainoista ja lämmintä lapsi-vanhempi suhdetta. Todellisuus on kuitenkin, ettei näin onnellisesti aina ole. Aikuisiällä perhesuhteiden merkitys, etenkin niiden katkenneiden vähenee. On ymmärrettävää, jos suhteen alussa esiintyy takertuvuutta, jos edellinen kumppani on ollut alkoholisti + kohdellut kaltoin. Keskustelemalla ja luottamusta rakentamalla, takertuvuus luultavimmin helpottaa, mutta esimerkiksi jatkuvaan sijainnin tarkistamiseen ja ripustautumiseen ei kannata suostua edes alussa. Positiivista on, että hän on nyt kiinnostunut jostakusta, joka ei omaa päihdeongelmaa tai kaipaa hoivaajaa ja kertoo tunteistaan avoimesti.
Näin minä olen myös tulkinnut asian. Itse olen rauhallinen, elintavat ynnä muutkin elämän taustat on hyvät, ja elämä kaikin puolin kunnossa. Antaako se sitten hänelle sen turvallisuuden tunteen? En tiedä.
Lähinnä arveluttaa se että olenko minä tässä kuviossa nyt jonkinlainen isähahmo, vai oikeasti se avopuoliso? Se on hieman epäselvää, siis minulle.
Meidän keskinäinen keskustelu on hyvin avointa, joten sitä pidän oikein hyvänä asiana. Ja myönnän toki että minulla on hyvin paljon positiivisia tunteita häntä kohtaan.
Ja molemmilla on sen verran ikää että yhteiset lapset eivät ole enää edes harkinnassa. Molemmilla on aikuiset lapset jotka asuvat jo omillaan, edellisestä avioliitosta.
Jotkut on nopeita liikkeissään. Kuulin entisen pomoni eronneen vaimostaan ja menneen uusiin naimisiin. Paitsi, että siinä vaiheessa, kun tämän kuulin, hän oli ehtinyt ottaa eron jo siitä uudestakin ja oli mennyt naimisiin jonkun toisen kanssa.