Onko kukaan nyt viettämässä Kreetalla kauan odotettua syyslomaa? Kivat kelit?
Kommentit (22)
Kivalta näyttää.
Yksi kuollut rankkasateiden seurauksena Kreetalla (iltalehti.fi)
En lähtisi Kreetalle enää lokakuussa jos haluan aurinkolomaa. Mutta tällaiset sateet ja tulvat eivät ole normaaleja Kreetalla syksylläkään. Ilmastonmuutos on totta. Kaunis saari ja ihania ihmisiä, toivottavasti toipuvat kun ovat koronan jälkeen päässeet jaloilleen.
Vierailija kirjoitti:
Onko Kreikassa maskipakko? Saksassa ilmeisesti on, ja Espanjassa sekä Italiassa?
Missään näistä ei ole.
Mikä on maskipakko? Suomessa sellaista ei ole ollut koskaan. Oli vain maskisuositus. Jos ei käyttänyt maskia, ei siinä mitään tapahtunut muuta kuin sai vähän vihaisia katseita. Minä olin Kreikassa kesällä 2021, jolloin siellä oli maskisuositus. Ei paikalliset sitä pahemmin käyttäneet. Kaupassa henkilökunta otti heti maskin pois, jos sisään tulevalla turistilla ei sitä ollut, samoin takseissa. Bussikuski laittoi maskin suun eteen siten, että nenä jäi paljaaksi, aina kun tuli ihmisiä bussiin. Ajaessaan piti maskia leuan alla.
Sama. Onko joku kreetalla just nyt. Laittakaa fiiliksii tänne
Tiktok käyttäjä Antti Sipola on nyt siellä
Jos nyt on viikon syysloma esim. pe-pe tai la-la niin voi hyvää päivää...eivät varmasti toista kertaa lähde kreetalle lokakuussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Kreikassa maskipakko? Saksassa ilmeisesti on, ja Espanjassa sekä Italiassa?
Missään näistä ei ole.
Italiassa on junissa maskipakko.
Ollaan juu Kreetalla. Ei ole kiva sää, mut ei asioita voi aina ennustaa etukäteen.
Missä AP itse vietät syyslomaasi?
Vierailija kirjoitti:
Ollaan juu Kreetalla. Ei ole kiva sää, mut ei asioita voi aina ennustaa etukäteen.
Mukavaa lomaa teille kuitenkin!
Sehän on kunnon lepoloma, kun pitelee sadetta hotellissa. Hyvä syy olla ramppaamatta itseään väsyksiin paikasta toiseen.
Kreetalla on aina ollut epävarma keli lokakuussa syyslomien aikoihin. Eli ei missään nimessä ole ollut mikään hyvä lomakohde ennenkään. Lisäksi iso osa kaupoista ja ravintoloista on silloin jo siellä kiinni. Näin oli siis jo ennen koronaa. Toki tälläiset rankkasateet eivät siellä normaaleja ole olleet..eli tämä on ilmastonmuutos.
Vierailija kirjoitti:
Missä AP itse vietät syyslomaasi?
APtä vituttaa kun ei itsellä ole ikinä ollut varaa lomailla upealla Kreetan saarella
Vierailija kirjoitti:
Kreetalla on aina ollut epävarma keli lokakuussa syyslomien aikoihin. Eli ei missään nimessä ole ollut mikään hyvä lomakohde ennenkään. Lisäksi iso osa kaupoista ja ravintoloista on silloin jo siellä kiinni. Näin oli siis jo ennen koronaa. Toki tälläiset rankkasateet eivät siellä normaaleja ole olleet..eli tämä on ilmastonmuutos.
On niitä poikkeavia sääilmiöitä ollut kautta aikain.....
Vierailija kirjoitti:
Just noin. Ei tuollaisia rankkasateita voi kukaan etukäteen ennustaa. Hyvää lomaa teille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä poikkeavia sääilmiöitä ollut kautta aikain.....
Totta , jäätiköiden alta paljastuu luolia joissa ollut asutusta.....
Olen käynyt lomalla Kreetalla, vieläpä hyvien kelien aikana. Valitettavasti siellä ei mielestäni tee mitään. Sopii mummoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään näistä ei ole.
Italiassa on junissa maskipakko.
Espanjassa julkisissa kulkuneuvoissa on maskipakko.
https://www.foreca.fi/Greece/Hania
No, torstaina on jo luvattu auringonpaistetta.