Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, miten noloa! Ostin viiniä kavereiden illanviettoon ja Alkon myyjä tiedusteli, että ei kai se tule kaikki itselleni

Vierailija
15.10.2022 |

Meille siis tulossa tänään illanistujaisiin noin 15 kaveria, joten kävin Alkossa ostamassa päivällä kaksi pulloa valkoviiniä. Mies totesi sitten kotona, että voi olla vähän niukkaa jos vieraat eivät tuo mitään mukanaan paitsi kukkia. Menin sitten ostamaan vielä toiset kaksi pulloa valkoviiniä, ja Alkon myyjä ryhtyi tiedustelemaan, että eivät kai ne kaikki tule itselleni ja että en kai ole nauttinut tänään vielä mitään.

Ihan meganoloa! Selitin kyllä että ei, että useampi henkilö tulossa joille tarjoilu ruoan kanssa.

Mutta niin nolottaa.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee valitus siitä myyjästä. Sille ei kuulu hevon humppaa, vaikka olisit ostanut 600 pulloa.

Vierailija
22/103 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei punkkua?

Koska alkuruoka on simpukoita ja pääruoka kalaa, joten valkoviini sopii paremmin.

Vois silti yksi pullo olla. Käväse Alkossa vielä kerran.

Ja osta samalla kossua. Mehua tai limua lisäksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että näin Porvoossa. Käsittääkseni on ihan tavanomaista, että yksi ihminen käy hakemassa juhlajuomat.

Vierailija
24/103 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan varmasti ei kysynyt. Enää ei olla 80-luvun kulttuurissa Alkoissa.

No kyllä vain kysyi.

Ensin kysyi, että "tulevatko nämä kaikki sinulle", johon vastasin, että ei, vaan meillä on juhlat illalla.

Jonka jälkeen vielä varmisti, että "eli et ole nauttinut tänään mitään" (oletti varmaan että olin vetänyt ne kaksi aiemmin ostettua valkkaripulloa jo huiviin). 

Joo, ihan varmasti uskomme.

Vierailija
25/103 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti teillä on muutakin juomaa kuin 4ploa valkkaria 15hlölle

Lasilllinen kullekin.

Vierailija
26/103 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt useamman kerran samassa alkossa samana päivänä ja ei kyllä ole mitään kyselty.

Vierailija
27/103 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joisin kyllä mieluummin punaviiniä, mutta onneksi minua ei ole kutsuttu.

Vierailija
28/103 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun Sinä aloitat Apua. En vaivaudu en edes lukemaan, sinun keksityt jutut kulloinkin.

Vierailija
29/103 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen monesti ostanut kerralla monta pulloa viiniä ihan omaan käyttöön, niin että kotoa löytyy viiniä, kun tekee mieli ruoan kanssa ottaa lasillinen. Ei ole kyselty mitään.

Vierailija
30/103 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa voi ostaa alkoholia itsepalvelukassalla, myyjä kuittaa ikärajasysteemin etänä pois, panet viinakset kassiin eikä jukaan moralisoi kuinka monta pulloa sitä on ostettu ja mihin ne menee. Ihanaa.

Vierailija
31/103 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mene läpi. Olen ostanut useita kertoja töihin juomia illanviettoihin eikä kukaan alkossa kysy juonko itse ne 7-30 pulloa vaan tyytyväisenä auttavat nostelemaan pullot, kun saavat hyvin myyntiä.

Vierailija
32/103 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jäin vain miettimään, että näytänkö jotenkin alkikselta. Ihan normaali töissäkäyvä ihminen kyllä olen. Tosiaan tuli mieleen tarinat siitä, kun joskus 60-luvulla oli jotkut kortit Alkossa käyntiin.

En nyt kyllä enää uskalla tuossa lähi-Alkossa käydä. Tämä kun ei ollut eka kerta tuolta myyjältä. On siis pieni Alko ja siellä vain kourallinen myyjiä, yksi aina vain vuorossa kerrallaan. Ihan samoin joskus keväällä kysyi kun ostin kaksi pullollista viiniä kun oli myös silloin tulossa vieraita (tosin silloin vain yksi pariskunta itseni ja miehen lisäksi), että "tulevatko nämä kummatkin sinulle?". Ja silloinkin sopertelin yllätettynä ja nolona, että ei, vaan neljälle henkilölle.

-ap

Vierailija
33/103 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä pulloa viiniä = 24 annosta alkoholia (1 pullo = 6 annosta). Jännä juttu, ettei itseltä koskaan kysytä mitään, vaikka ostan usein kerralla yhden laatikon valkkaria (miehelle), yhden punaista (itselle) ja siihen päälle saatan ostaa jotain likööriä. Yhteensä yli 50 annosta alkoholia.

Toinen vakio-ostokseni on kaksi litraa brandya tai jaloviinaa kerralla. En jaksa laskea, paljonko se on annoksina.

Uutuusarvosta 0,5 pistettä asteikolla 0-5.

Vierailija
34/103 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön talkoiden ollessa tulossa, asukasisännöitsijä kävi Prismassa ostamassa olutta ja siideriä talkooväelle. Sitä oli aika runsaasti ostoskärryissä. Kaupassa oli myös terveysjuomien esittelijä, joka pysäytti asukasisännöitsijän ja oli alkamassa esittelemään tuotteitaan. Hän vilkaisi kärryihin ja totesi: "Ette varmaankaan tarvitse näitä minun tuotteitani"

Vierailija
35/103 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mene läpi. Olen ostanut useita kertoja töihin juomia illanviettoihin eikä kukaan alkossa kysy juonko itse ne 7-30 pulloa vaan tyytyväisenä auttavat nostelemaan pullot, kun saavat hyvin myyntiä.

Totta tämä nyt vain on.

- ap

Vierailija
36/103 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virossa voi ostaa alkoholia itsepalvelukassalla, myyjä kuittaa ikärajasysteemin etänä pois, panet viinakset kassiin eikä jukaan moralisoi kuinka monta pulloa sitä on ostettu ja mihin ne menee. Ihanaa.

Ostin juuri 70 hanapakkausta Saksasta kotiinkuljetettuna. Ihanaa.

Vierailija
37/103 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei punkkua?

Koska alkuruoka on simpukoita ja pääruoka kalaa, joten valkoviini sopii paremmin.

Älä pelkää, ei tosta pääruualle riitä viiniä. En usko että olet tosissasi, ei noin pihiä voi olla..

No pakko nyt vain olla pihiä, kun en ainakaan itse enää uskalla tuonne Alkoon mennä.

Vierailija
38/103 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei mitään noloa. Kerran ostin kolmen litran tölkit valkkaria ja punkkua, lisäksi väkeviä. Kassamyyjä vaan naureskeli; " Teillä on varmaan isot bileet", vastasin, että on.

Vierailija
39/103 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpön, höpö, höpöä koko aloitus.

Vierailija
40/103 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei moralisoi Suomessakaan, et kai sinä oikeasti usko avausta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän