Miten joku jaksaa roikottaa tavaraa Torissa ylikalliilla hinnalla?
Näitä aina välillä näkee. Nytkin olen katsonut erästä yöpöytää, joka on ollut myynnissä varmaan yli neljä kuukautta. Myyjä on kerran laskenut hintaa 90 eurosta 85 euroon, mutta ei mene ja ymmärrän syyn. Pöytä on liian kallis edelleen. Ketuttaa kun voisin 50 euroa maksaa, mutta tiedän, ettei tuon tyyppinen myyjä sitä sillä myy, joka ei ole juuri tinkinyt hinnasta muutoinkaan kuukausien aikana.
Miksi joku ylipäätään jaksaa roikottaa toivotonta kohdetta loputtomiin laskematta hintaa? Jos ei aidosti halua myydä, niin ottakoot tuotteen pois myynnistä.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät ymmärrä vanhaa sääntöä. Käytetty= -50% ja siihen tikkaus. Itse myyn töissä halvalla. Haluan että tavara liikkuu ja tuotteen oma käyttöarvo ollut hyvä
Itse mietin samaa että mitä nämä ihmiset kuvittelevat
Kuka tuonkin keksinyt, että käytetyn oltava -50% + vielä tinkimiset?
Oikeasti tällainen alkaa lisätä halua viedä kaikki käytetty mökille poltettavaksi. :D
Siinähän olette pulassa, kun kirppiksiltä loppuisi myynnissä olevat tavarat.
Pitäisi ennemmin tulla sääntö/tapa, että käytettyjen tavaroiden ja vaatteiden hintoja nostettaisiin.
Mä olen tuollainen myyjä.
Eikä se ole mulle yhtään sen raskaampaa, jos tavara on myynnissä viikon tai kuukauden.
Toisekseen, jos en saa haluamaani hintaa, olen ennemmin myymättä.
Ja saahan siitä omanlaistaan tyydytystä kun on varaa hylätä näiden "tarjoan puolet" tarjouksia.
Pakko ei ole myydä, pakko ei ole ostaa.
Meidän kaupungissa avattiin uusi kirppis. Omistaja neuvoi hinnoittelussa loosien vuokraajia, että hyvä kirpputorihinta on 10-30% uuden tavaran hinnasta. Jos kalliimmaksi laittaa, niin luulee, että ihmiset maksavat juuri heidän myymästään tavarasta tunnelisää.
Itse laitan aina sikamaisen hinnan ja toivon jonkun rikkaan säälivän ja ostavan. Laitan myynti-ilmoitukseen elämäntilanteeni ja kerron rahapulasta. Kerran hyväntekijä osti taulujani yli 6000€.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupungissa avattiin uusi kirppis. Omistaja neuvoi hinnoittelussa loosien vuokraajia, että hyvä kirpputorihinta on 10-30% uuden tavaran hinnasta. Jos kalliimmaksi laittaa, niin luulee, että ihmiset maksavat juuri heidän myymästään tavarasta tunnelisää.
Onneksi kirpputorin pitäjällä ei ole neuvominen suhteen oma lehmä ojassa, vaan hän neuvoo täysin objektiivisesti.
Ostan toisinaan torilta tarvitsemani, enkä kysele sellaisia tuotteita, jotka ovat hinnoiteltu yläkanttiin. En liioin tinkaa, vaan maksan pyydetyn, jos arvioin hinnan olevan järkevä. Harmi vaan, että aina siihen saakka kun saa tuotteen, saa myös vähän jännittää oliko rehellinen myyjä. Yhden kerran olen haukannut suullisen, mutta siinä oli 80% omaa mokaa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama kuukausi sitten laitoin samantapaisen aloituksen ja mut lytättiin täysin. Joten onnea sulle matkaan tälläkertaa, että selviät vain vähäisillä kolhuilla.
Joo, olen jo valmistautunut niihin kliseisiin kommentteihin "Mitä se sinulle kuuluu" tai "Jokainen saa pyytää mitä haluaa". Mutta en anna noille miljoona kerta kuulluille kommenteille mitään arvoa. Yritän lähinnä päästä näiden ihmisten pään sisään, että miksi tehdä jotain, jonka lopputulos on varma nolla, eli tässä tapauksessa myydä loputtomiin ylihintaista huonekalua.
Ap
Ei se ole ylihintainen, jos sinä sitä kovasti hingut.
Mä taas haluaisin päästä sinunlaistesi pään sisään, kun kaikki pitäisi saada ilmaiseksi tai ylihalvalla ja mistään ei haluta maksaa, mutta silti halutaan se joku tietty.
Ota kuulosuojaimet mukaan, tyhjissä tiloissa voi kaikua ikävästi.
Toisilla on liikaa tilaa säilyttää niitä tavaroita. Tyhmä paikka muutenkin myydä mitään. Tuote on pilkka hinnalla. Kolme tinkijää haluaa vaihtaa tuotteen johonkin. Joku ilmoittaa maksavansa tuotteesta puolet kotiin tuotuna. Kolme muuta ilmoittaa tuotetta myytävän muualla halvemmalla. Katsot ne ja kunto on yleensä huono. Vehkeestä josta saat puolet alan keräilijälle myytynä tarjotaan pilkkahintaa vedoten paikallisen marketin myyvän kiinankopiota 20 eurolla. Sitten on kiire maksaa oikea hinta kun ilmoittaa ekan kyselijän olevan jo tulossa katsomaan. Myöhäistä sanon minä.
Mikä on vaikeaa maksaa ihan oikeasti järkevä hinta? Myin Reiman kenkiä 15e, vain muutamasti jalassa olleet yhden syksyn aikana. Eli todella hyväkuntoiset ja ovh oli 70e. Eli menkööt sitten kauppaan hakemaan, jos ei viitsi edes 15e niistä maksaa. Mielummin annan hyvää hvyyttäni ne lapsen serkulle ilmaiseksi kun jollekin tinkijälle pilkkahintaan 5e..
Nosto, koska tää on niin mehevä aihe seurata. :D
Ne, jotka tinkaa ja haluaa ostaa pilkkahinnalla ja saavat lopulta minä minä -tahtonsa läpi ja ostavat ne yhdellä olleet alunperin satasen maksaneet lasten kengät kympillä, myyvät ne ite eteenpäin 15 tai 20 eurolla. Härskejä olette, sanon minä.
Ostakaa pyydetyllä hinnalla, jättäkää tai ostakaa myös sillä satasella kaupasta!
On siinä sellaista harhaakin että kuvitellaan että joku maksaa jostakin takista lähes saman kuin on itse maksanut. Tietty jos tuote on ihan uusi, niin se on asia erikseen.
Joo. Myisivät vain kalliilla eikä ylikalliilla niin kaikki menisi kaupaksi.
Laatu kohtuulliseen hintaan on eri asia kuin yrittää myydä tusinatuotetta melkein samaan hintaan kuin kaupasta saa. Torin käyttämisessä on kuitenkin aina oma säätönsä hakujen ja maksujen kanssa.
Itse löysin joskus kivan kattolampun Torista, mutta hinta oli suolainen senhetkiseen rahatilanteeseen nähden (90 e) ja se olisi pitänyt hakea autolla jostain Vantaan perukoilta. Tarjosin 60 e, ja myyjä loukkaantui silminnähden.
Jos myyjät hinnoittelevat tuotteita omista lähtökohdistaan, niin samoin myös ostajat tekevät tarjouksia. Ei sitä kannata ottaa henkilökohtaisena loukkauksena.
Jos tavara ei mene kaupaksi, niin se on ylihintainen. Laske hintaa tai anna ilmaiseksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät ymmärrä vanhaa sääntöä. Käytetty= -50% ja siihen tikkaus. Itse myyn töissä halvalla. Haluan että tavara liikkuu ja tuotteen oma käyttöarvo ollut hyvä
Itse mietin samaa että mitä nämä ihmiset kuvittelevat
Minä sanoisin, että käytetty -70% jos on hyvässä kunnossa, mutta jos esim pöytä, jossa on käytönjälkiä, niin -90%.
Näin munkin mielestä. Eri asia tietty, jos on jotain harvinaista tai arvokasta, kysyttyä antiikkia, mutta niitä tuskin jossain torissa näkee.
Mä itse lahjoitan kirkon kirpparille kaiken tarpeettoman. Sieltä myyvät edullisesti ja kirpparin voitto menee hyväntekeväisyyteen, mm kodittomille. Mulle riittää, että se minulle tarpeeton menee jollekin tarpeeseen ja samalla lahjoitan hyväntekeväisyyteen.
Sama homma kirppareilla. Siellä on oikeasti sellaista romua jota kukaan ei taatusti huoli ilmaiseksikaan. Monen esineen kohdalla ihmettelen mitä myyjän päässä liikkuu.
Siitähän on tehty tutkimuksiakin, että jos ihminen omistaa jonkun tavaran, vaikka vain vähänkin aikaan, niin hänen mielessään siitä tulee todella arvokas jälleenmyyntitilanteessa :) Sitä liian korkeaa hintaa sitten perustellaan esim. että on hyvin vähänkäytetty (esim. kengät vain yhden syksyn) tai on "retroa" (eli kulahtanutta ja kiristävää 70-luvun kamaa) hyvälaatuinen (kaikesta voi sanoa näin) jne. Oikeasti liian korkea hinta on seurausta siitä, että on itse omistanut tuotteen.
Miksi myisin puoli-ilmaiseksi?