Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko sijoituksesi ovat miinuksella?

Vierailija
15.10.2022 |

Oma sijoitusomaisuus on 70.000€ ja miinuksella nyt 8000€

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AOT plussalla 7K ja OST miinuksella 4K. Ei naurata mutta siellä lepäävät.

Vierailija
42/67 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näiden palstasijoittajien salkut ovat aina reilusti plussalla.

Koska miinuksia ei lasketa.

Sä et näköjään sijoita 😂

Muuten tietäisit, että siellä salkussa näkyy prosentti plussaa tai miinusta, eikä se pankin tietokone siellä valikoi yhtään mitään, kyllä kaikki lasketaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet fiksu ja aloittanut sijoittamisen aikaisin, on hyvin epätodennäköistä että nyt olisit miinuksilla.  Olen sijoittanut osakkeisiin jo yli 20 vuotta joten laskua saa tulla vielä reilusti ennen kuin miinuksille mennään. Ja jos vielä laskee sen mukaan että suurin osa pääomasta on itseasiassa tuottojen uudelleensijoittamisia, ei palkasta tehtyjä sijoituksia.

Sijoittaminen on normaalille ihmiselle ainoa tapa vaurastua. 

Ongelmana tässä on se, että rahaa alkaa aika monella jäämään yli vasta yli 30-vuotiaana, joillakin 40-vuotiaana. SIjoittaminen pitäisi aloittaa 20-vuotiaana tai mieluiten vieläkin nuorempana jos meinaat tehdä sitä pitkäjänteisesti ja aiot nauttia tuotoista ennenkuin olet huonokuntoinen eläkeläinen. Kultalusikkakerhollehan tämä on selviö mutta duunareille ei niinkään.

Vierailija
44/67 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AOT plussalla 7K ja OST miinuksella 4K. Ei naurata mutta siellä lepäävät.

Minua naurattaa. Tuollainen 4k:han on ihan normaalia päivävaihtelua.

Vierailija
45/67 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun osakkeet on koronan vuoksi alhaalla, sijoitin n 30k osakkeisiin ja 20k rahastoihin, nousivat hurjasti, oli jo kokonaisuudessaan +30% ja osingot päälle. Mietin että eihän tuon sijoitusasunnon pitämisessä ole mitään järkeä (tasainen 7% po tuotto), että pitää laittaa kyllä kaikki osakkeisiin. Osakkeista ostin lisää parin kk välein. Oletin että Ukrainan tilanne olisi ohi 6kk ajalla- ja sen jälkeen uusi nousu. Inflaatiota ja sen tulevia seurauksia en miettinyt. Nyt kokonaisuus on +2% tällä hetkellä. Päätin että en sijoita lisää, enkä myy mitään. Nämä on eläkesäästöjä- katson 20 vuoden päästä. ( saisipa mahdollisuuden että en olisi nettiseurantaa, vaan niinkuin vanhoina aikoina, paperinen osake piirongin laatikossa, jonka sitten 20v päästä kävisi pankissa kysymässä arvoa ;) ) 

Vierailija
46/67 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään.

Osakkeet ja rahastot n. 7% plussalla.

Sijoitusasunnossa kassavirta on edelleen positiivinen.

Vierailija
47/67 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet fiksu ja aloittanut sijoittamisen aikaisin, on hyvin epätodennäköistä että nyt olisit miinuksilla.  Olen sijoittanut osakkeisiin jo yli 20 vuotta joten laskua saa tulla vielä reilusti ennen kuin miinuksille mennään. Ja jos vielä laskee sen mukaan että suurin osa pääomasta on itseasiassa tuottojen uudelleensijoittamisia, ei palkasta tehtyjä sijoituksia.

Ongelmana tässä on se, että rahaa alkaa aika monella jäämään yli vasta yli 30-vuotiaana, joillakin 40-vuotiaana. SIjoittaminen pitäisi aloittaa 20-vuotiaana tai mieluiten vieläkin nuorempana jos meinaat tehdä sitä pitkäjänteisesti ja aiot nauttia tuotoista ennenkuin olet huonokuntoinen eläkeläinen. Kultalusikkakerhollehan tämä on selviö mutta duunareille ei niinkään.

Rahaa Ei jää yli koska se menee johonkin turhuuksiin. Siksi AINA kannattaa muistaa sääntö "Maksa ENSIN itsellesi". Eli aina kun saat rahaa, ENSIN laitat siitä siivun sijoituksiin. Sen jälkeen maksat laskut. Mitä jää jäljelle niin sillä eletään seuraavaan rahantulopäivään.

Vierailija
48/67 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta pitkäjänteinen säästäminen ei ole kannattavaa. Tämä nykyinen inflaatio todistaa sen.

Sijoittamista kannattaa tehdä yllättäviin kohteisiin ja aina eri kohteisiin. Osakkeisiin, metsään, kiinteistöihin, taiteeseen jne. Mitä milloinkin tulee vastaan. Tärkeintä on löytää sijoituskohde itse, niin että muut eivät ole havainneet sitä.

Pitkäjänteisessä sijoittamisessa voiton tekevät ne, jotka analysoivat, pohtivat ja joilla on tietoa. Muut saavat rippeet.

Tavan tallaajat saavat aina rippeet.

Näin olen pärjännyt ja aion vastakin toimia näin. Olen (oman elämäni) musta hevonen.

Vierailija
49/67 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta pitkäjänteinen säästäminen ei ole kannattavaa. Tämä nykyinen inflaatio todistaa sen.

Sijoittamista kannattaa tehdä yllättäviin kohteisiin ja aina eri kohteisiin. Osakkeisiin, metsään, kiinteistöihin, taiteeseen jne. Mitä milloinkin tulee vastaan. Tärkeintä on löytää sijoituskohde itse, niin että muut eivät ole havainneet sitä.

Pitkäjänteisessä sijoittamisessa voiton tekevät ne, jotka analysoivat, pohtivat ja joilla on tietoa. Muut saavat rippeet.

Näin olen pärjännyt ja aion vastakin toimia näin. Olen (oman elämäni) musta hevonen.

Todella hyviä sijoituksiani ovat olleet asunto (jota kukaan muu ei halunnut ostaa) ja mökki nyt esimerkiksi.

Vierailija
50/67 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kiinteässä kiinni. Akka on tosin liian kallis

Vierailija
51/67 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna miinuksella n. 50 000 euroa eli yli 5 vuoden säästämisen verran. Jatkan kuitenkin joka kuukausi - taas ne pörssit nousee kuten satoja vuosia ennenkin. Rahoja en tarvitse vielä 20 vuoteen.

Vierailija
52/67 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt kukakin pitää rippeitä, esimerkiksi maailman suurin osakeindeksi on reaalisesti tuottanut keskimäärin noin 8% vuodessa viimeiset 200 vuotta. Minusta tuo on varsin hyvä tuotto, minkä on kuka vain saanut täysin ajattelematta tai pohtimatta ostamalla yksinkertaist indeksirahastoa vaikka kuukausittain.

Eri mieltä myös sijoitushorisontista. Eivät kaikki aio edes tuhlata niitä rahoja. Minä sijoitan ja luovutan lopulta suuren omaisuuden lapsille. Jos he jatkavat työtäni, ei parin sukupolven päästä tarvitse mitään työtä suvun lasten enää edes miettiä.

Vierailija
53/67 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksän vuotta sitten aloitetut sijoitukset nyt 28000 euroa plussalla. Toki tämä vuosi on 23000 miinuksella. Juuri nyt ei siis kannata ottaa rahoja ulos. Eikä ole tarvettakaan.

Vierailija
54/67 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuiltaa. Olipa hyvä päivä. Päivällä nok shortit otettu sisään ja näyttäis päivän ostotkin jo vihertävän. Erittäin rahakaspäivä. Kiitos nokia.

mies54v

Vierailija
55/67 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuiltaa. Olipa hyvä päivä. Päivällä nok shortit otettu sisään ja näyttäis päivän ostotkin jo vihertävän. Erittäin rahakaspäivä. Kiitos nokia.

mies54v

Nokia osaa pettääkin.

Vierailija
56/67 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään käsitystä. Meillä on lapsella salkku, jota mies hoitaa. Olen käskenyt hänen sijoittaa selluun ja sähköön. 

Vierailija
57/67 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies54v

Nokia osaa pettääkin.

Osaahan se..pitää ymmärtää heittää salkku oikeaan suuntaan ajoissa.

mies54v

Vierailija
58/67 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisataa tonttua näytti olevan pakkasella, parasta olla hötkyilemättä nyt.

Vierailija
59/67 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velattomalla sijoitusasunnolla toistaiseksi tasainen plussa kun ei yhtiövastike ole noussut. Muita varsinaisia sijoituksia en ole edes seurannut kun vähäisiä.

Vierailija
60/67 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

FTX Crypto Regulations: Here's What You NEED To Know!!