Hei Mensan jäsen!
Pystytkö olemaan kertomatta, että olet Mensan jäsen?
Väheneekö uskottavuutesi, jos muut eivät tiedä jäsenyydestäsi?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mensalaisena naisena huomaan, että aika moni mies vetää herneet nenään, kun nainen onkin älykkäämpi.
Yleensä en kerro kellekään tuntemattomalle, mutta vedän kyllä tuon mensakortin pöytään siinä vaiheessa, kun joku mies alkaa urpoilla kunnolla naisten älykkyydestä esim. kännissä jossain juhlissa. Siinä kohtaa voi todeta, että minun tietääkseni tässä pöydässä on yksi mensan jäsen, mutta jos joku muukin teistä kuuluu, niin mennäänkö kimppakyydillä seuraavaan kokoukseen. En ole löytänyt vielä kimppakyytiläisiä.
Minä en ole kertonut jäsenyydestäni kellekään ulkopuoliselle, vaikka kuinka olisi provosoitu. On vain minusta jotenkin turhaa, kun ei älykkyyteni muille kuulu enkä pidä ilkeilystä. Mukavampaa ja rennompaa, kun pidetään keskivertona.
M42
Sinulla on jotain älykkyytesi lisäksi. Vaikutat hienolta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
No, pystyykö sitä big fivea käyttämään kohdissa, joissa siitä olemassaolemattomasta tunneälystä on hyötyä? Jos pystyy, pitäisikö käyttää?
Persoonallisuutta on vaihea muuttaa? Jotkut ovat kilttejä ja toiset laukoo mitä sattuu, mutta molemmissa etunsa yksilön kannalta? Kiltti ei "tunneälykkämpi", joskus kiltti on huono.
Persoonallisuuseroista johtuen naiset mm. saavat vähemmän palkkaa kuin miehet.
joitain syitä
Näissä asioissa miehet yleisemmin eroavat naisista. Yleisemmin ei aina, tämä tekee eroa palkkoihin:
Useammat miehet työskentelee yötäpäivää pitämättä lomia noustakseen palkkahierarkiassa (saadakseen naisten huomiota menestyksestä)
Miehet eivät jousta, heille ei keplaa pieni palkka (naiset usein joustavampia persoonaltaan)
Miehet hakevat töihin joihin heillä ei kaikkea osaamista (miehet keskimäärin agressiivisemppia)
Naiset hakeutuvat mielummin ihmiskeskeisille aloille kuin taas miehet haluavat työskenellä tekniikan kanssa, STEM, (näillä korkeampi palkka koska yritys voi tienata miljardeja keksinnöillä, hoitoala on vain menoja tai ei ainakaan miljarivoittoja yhden ihmisen panoksella), mutta miehet eivät hae palkan takia, ihmiset eivät kiinnosta heitä niin paljon kuin tekniikka. Ihmiset eivät kiinnosta miehiä niin paljon kuin keskimäärin naisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mensan testit eivät kerro oikeasta älykkyydestä oikeastaan mitään
Kyllä kertoo
T. Psykologian tieteenala
Mä vetelen huipputuloksia niissä, mut tunnen paljon viisaampia ihmisiä kuin minä. Älykkyys ei oo pelkkää logiikkaa ja matematiikkaa
Viisaus onkin täysin eri asia kuin älykkyys. Aiheesta löytyy lisätietoa mm mensan nettisivuilta. Ja älykkyys on muutakin kuin pelkkää matematiikkaa, siinä olen samaa mieltä kanssasi. En vähättelisi Mensan testaamaa älykkyyttä kuitenkaan vain koska et itse arvosta loogista päättelykykyä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yhdessä päiväkodissa töissä ja henkilökunnasta suurin osa kuuluu mensaan. Taidan olla siivoojan kanssa ainoat kuulumattomat. Ärsyttää, kun joudun silti neuvomaan muita esim. vasujen, koulutusten ja kopiokoneen kanssa.
Hassua, tunnen vain pari mensalaista päikyntätiä.
Mensan jäsen 15v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yhdessä päiväkodissa töissä ja henkilökunnasta suurin osa kuuluu mensaan. Taidan olla siivoojan kanssa ainoat kuulumattomat. Ärsyttää, kun joudun silti neuvomaan muita esim. vasujen, koulutusten ja kopiokoneen kanssa.
Hassua, tunnen vain pari mensalaista päikyntätiä.
Mensan jäsen 15v
Mensa oli suomalainen, Hämeenlinnassa toiminut elintarviketehdas, joka oli 1960–1984 osa Huhtamäki-yhtymää ja vuodesta 1984 Saarioisten omistuksessa. Mensa-tuotemerkillä valmistettiin makkaroita ja muita lihajalosteita, einesruokia ja säilykkeitä, mutta en tiedä onko se älykkyystesti Mensa samaa alkuperää.
Vierailija kirjoitti:
Onko Mensassa jokin jäsenkortti tms. jolla voi todistaa jäsenyytensä?
On. Se on sähköinen. Tosin harva jaksaa sitä latailla. Mullakin kuvana jossain. Aina jos sitä jossain tarvitsee, pitää erikseen etsiä. Aiemmin oli muovikortit, mutta ne oli aina määräajan voimassa. Uusiminen ja postitus tuli liian kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mensalaisena naisena huomaan, että aika moni mies vetää herneet nenään, kun nainen onkin älykkäämpi.
Yleensä en kerro kellekään tuntemattomalle, mutta vedän kyllä tuon mensakortin pöytään siinä vaiheessa, kun joku mies alkaa urpoilla kunnolla naisten älykkyydestä esim. kännissä jossain juhlissa. Siinä kohtaa voi todeta, että minun tietääkseni tässä pöydässä on yksi mensan jäsen, mutta jos joku muukin teistä kuuluu, niin mennäänkö kimppakyydillä seuraavaan kokoukseen. En ole löytänyt vielä kimppakyytiläisiä.
Ehkä minunkin pitäisi liittyä, että pääsisin laittamaan luun kurkkuun vänkääjille, väärässä olijoille ja perusteettomia valheita levittäville. Ei toki ole varmaa, että pääsisin sisään, mutta olen tehnyt jonkun pitkän testin ja sen tulokseksi sain äo 150.
Vierailija kirjoitti:
Onko Mensassa jokin jäsenkortti tms. jolla voi todistaa jäsenyytensä?
On, mun kortti on vuosien takaa, enkä ole enää jäsen, en ole koskaan esitellyt kellekään. Lähipiiri, eli omat vanhemmat ja aviomies tietää että joskus olin jäsen.
Moukkamaista kehuskella jollain kyvyllä, joka on kuitenkin vain ominaisuus. Sama kuin kehuskelisi laulutaidolla. Kantaako sellainen henkilö mukanaan musiikkiopiston todistusta?
Pystyisin.
Tarpeeksi älykkään ei tarvitse mennä sinne testiin.
Sitä tunnistaa kykynsä ja samalla rajoituksensa.
Ja muiden myös...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä minunkin pitäisi liittyä, että pääsisin laittamaan luun kurkkuun vänkääjille, väärässä olijoille ja perusteettomia valheita levittäville. Ei toki ole varmaa, että pääsisin sisään, mutta olen tehnyt jonkun pitkän testin ja sen tulokseksi sain äo 150.
Jos oikea testi, eikä netin höpöhöpöä, niin olehan testituloksen kanssa yhteydessä toimistoon ja sitä kautta meidän vastaavaan psykologiin. Päässet sisään ilman uusintaa, jos tuo testi on psykologin mukaan validi.
Ehkä pitääkin