Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ensimmäistä kertaa vuosiin "selvinpäin" kun lopetin bentsot. Olo on alakuloinen ja töihin paluu ahdistaa

Vierailija
15.10.2022 |

Vieroitusoireet on fyysisesti epämiellyttäviä, mutta siedettäviä. Enemmän ahdistaa tämä harmaa olo, pää on nyt selvä ja masennus puskee sieltä alta esille. Käytin bentsoja lääkärin ohjeella vuodesta 2017, tänä syksynä lopetin omasta halustani, koska jäin töistä vuorotteluvapaalle ja ei ole velvollisuuksia. Lääkemäärät ei olleet mitään isoja, mutta käytin niitä jatkuvasti koska ahdistuneisuus haittasi merkittävästi työssä pärjäämistä. Olin sitten lääkkeissä viimeiset viisi vuotta.

Nyt se on sitten loppu, mutta tiedän kyllä että en tule pärjäämään töissä ilman bentsoja. Kotona tämä menee, kunhan tämä harmaa ja alakuloinen olo joskus hellittäisi. Joudun varmaan jättäytymään töistä pois, koska en vaan selviä siellä asiakaspalvelussa ilman rauhoittavia. Kotona pärjäisin, koska saisin olla omissa oloissani ja omilla ehdoillani. Mutta en tiedä miten se on taloudellisesti mahdollista.

Neuvot hyvät olisi kivoja!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla AP kävi toleranssien kanssa? Nousiko annokset jos käytit jatkuvasti?

Minulla ei nouse toleranssit, kun vuorottelen temestaa, xanoria ja diapamia. Rivatril myös.

Miten ja millä diagnoosilla sä olet saanut noin monta bentsoa päällekkäin?

Ei tietenkään päällekkäin vaan lomittain.

Vierailija
22/22 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla AP kävi toleranssien kanssa? Nousiko annokset jos käytit jatkuvasti?

Toleranssit ei jostakin syystä nousseet mitenkään merkittävästi. Minulla meni tarvittavana 1-3 tbl 15 mg Opamoxia, käytännössä söin n. 1,5 tbl päivässä. Joskus enemmän, harvoin vähemmän. 

ap

Mulla oli unilääkkeen käyttö suht samalla tasolla eli ei mitään suuria annoksia, mutta käyttö oli 3v liiallista ja aiheutti vieroitusoireita annosten välillä joten vierottauduin. Hätätilanteisiin on lääkettä vieläkin, sen sopivan käytön joutuu monesti oppimaan kantapään kautta. Mitä olen asiaa tutkinut niin vieroitusoireet vähenevät yleensä noin 2 viikon sykleissä joten uskon että 2-4 viikon päästä sulla on jo huomattavasti helpompaa. Tietysti tuo työasia pitäisi nyt vaan saada kuntoon, tai ahdistusta jotenkin lievemmäksi. Koita olla nyt myötätuntoinen ja lempeä itseäsi kohtaan, ja on oikeasti tosi hieno saavutus tuo vierottautuminen (vaikka se onkin vielä kesken.) Voimia sinne kovasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi