Minkälaisesta radiosta kuuntelet radiota?
Mitä kanavaa kuuntelet?
Minulla on ihan perusmallin Grundig-matkaradio. Kuuntelen pääosin Ylen kanavia ja joskus Järviradiota.
Kommentit (62)
Minulla on keittiössä Tivoli Music System, tykkää siitä ihan hirveän paljon. Kuuntelen Radio Suomea, kun siinä ei ole mainoksia ja viikonloppuisin tulee hyviä musiikkiohjelmia. Välillä kuuntelen Novaa ja Helmeä, Groovesta tykkäsin, mutta ei kuulu enää.
Kotona kuuntelen Sony-transistoriradiosta Yleltä Muistojen Bulevardin ja autoradio on aina ajaessani päällä paikalliskonavalla Radio Suomen kohdalla! Samat kanavat kaikuvat mökillä Sonyn stereoista.
Autossa autoradiosta Hitmixiä, Helmeä, Aito iskelmää ym. Vaihdan kanavaa aina kun mainokset alkavat. Kotona on radio/kasettisoitin n. vuodelta 1993 (sain joululahjaksi yläasteella, toimii ilokseni edelleen) ja siitä kuuntelen yleensä Radio Suomea kun kotona en jaksa poukkoilla koko ajan kanavalta toiselle. Mainoksia en kestä ollenkaan. Poikkeuksena Hitmixin Retroradio jota tulee usein kuunneltua perjantaisin. Mutta silloinkin yleensä makailen sängyllä, radio ihan siinä vieressä, ja säädän volyymin minimiin kun mainokset alkavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olen mökillä ja täällä kuuntelen Yle Vegaa/Österbottenia, jonka kuuntelu lähti jo vuosia sitten ihan pelkästä vitsistä. Soittimena on paristoradio, joka kulkee tuvan, saunan ja puuliiterin väliä ihan hommien ja mielialan mukaan.
Kaupunkikodissa radio kuuluu vintage-stereoiden kautta - itse virittimenä on Optonica st 1515. Kanavana on Yle Suomi. Mainoskanavia ja nuorisomusiikkia en voi sietää.
M 47
Minäkin kuuntelen välillä ruotsinkielistä radiota (X3M tai Vega, en ole varma) enkä ymmärrä aina ihan kaikkea, mutta suurimman osan. Se on vähän kuin lomalla olisi kun kuuntelee vierasta kieltä, kääntyy aivot eri asentoon 🙂
Muistankin olet se joka kertoi että, kuuntelet myös venäläisiä radiokanavia. Ja Virossa käydessä olit suuttunut kun jotkut retkueesti pilasi herkän venäläisen hetken suomea puhumalla. Kerroit sanoneesi, ettei siellä mitään tyhmää suomea puhuta vaan pitäisi olla kuin ymmärtäisi joka sanan vaikka ei ymmärtäisikään.
70-luvun Saba, vanhempi kuin minä itse. En tykkää nykyajan muovisista räpellyksistä.
aamukahveella matkaradiosta keittiön nurkassa, iltapäivällä reteoista ja illalla kuulokkeilla
Telkkariin haettu sovellus, Radioplayer. Makkarissa kelloradio, jonka laitan nukkumaan mennessä soimaan noin tunniksi hiljaiselle. Kelloradiossa Nova haettu enkä viitsi paljon veivailla, nettiradiossa vaihtelen Novan, Radio Rockin, Nostalgian ja Suomi Rockin välillä. Ai niin, kuuntelen myös työpuhelimesta ihan radiota kuulokkeilla, niin vanha malli, että siinä se vielä on ilman että tarvitsee mitään nettisovellusta.
Kasetti-CD-soittimesta radio Suomea.
Häiritsee, kun Helsingissä on todella kapea taajuus radio Suomella. Mulla on siis veivattava kanavahaku, ja aina vähän joko särisee tai sitten yrittää molemmilta puolilta joku toinen kanava päälle.
En löydä enää Ylen radioiden ohjelmalistoja Ylen sovelluksesta. Ärsyttävää.
Autoradiota. Vaihdan koko ajan kanavaa, jotta löydän musiikkia. En jaksa sitä puhetta. Kerran ehdin ajaa kotoa työpaikalle 15 min, kun jaajo ja joku vain puhuivat koko matkan.
Klikkailen koko ajan suomipopin ja aallon/menaiset välillä. Jos molemmissa puhutaa, niin sitten metro. Jos sielläkin, niin nova.
Ja rundi alkaa sit alusta.
Työkoneen radiosta tai Peltorin radiokuulosuojaimista.
YLE 1 on suosikkikanava, satunnaisesti Radio City tai Rock.
Kotona kuuntelen yleensä vain AM- lähetyksiä mm. BBC Radio Scotland.
Tähän Neuvostoliittolaisvalmisteinen matkaradio tai 50- luvulla valmistettu liikennevastaanotin sekä puihin viritetty lanka-antenni.
Kotimaisia ei ole AM:llä kuin n. kerran kuussa lähettävä Scandinavian Weekend Radio.
Vierailija kirjoitti:
Autoradiota. Vaihdan koko ajan kanavaa, jotta löydän musiikkia. En jaksa sitä puhetta. Kerran ehdin ajaa kotoa työpaikalle 15 min, kun jaajo ja joku vain puhuivat koko matkan.
Klikkailen koko ajan suomipopin ja aallon/menaiset välillä. Jos molemmissa puhutaa, niin sitten metro. Jos sielläkin, niin nova.
Ja rundi alkaa sit alusta.
Puheohjelman pitää olla asiaa, kuten YLE ykkösellä.
Nova- tyylistä tyhjäpäistä lätinää ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Häiritsee, kun Helsingissä on todella kapea taajuus radio Suomella. Mulla on siis veivattava kanavahaku, ja aina vähän joko särisee tai sitten yrittää molemmilta puolilta joku toinen kanava päälle.
Taajuus ei ole kapea, vaan juurikin nuo viereiset kanavat häiritsevät.
Joskus YLE:n kanavien kenttä voi olla yllättävän heikko.
Jos siinä lähellä on joku viereisellä taajuudella lähettävä asema ja sitten itse on hieman katveessa YLE:n lähetyksen suhteen.
Asiaan auttaa laadukas vastaanotin ja asianmukainen antenni.
En nyt tiedä mikä nykyään olisi hyvä FM- vastaanotin, mm. Grundig on ollut laadukas.
Antenniasiaankaan on vaikea vaikuttaa muuten kuin omakotitalossa.
Minulla on Tivoli Audio ja useimmiten soi Radio Suomi.
Netistä kuuntelen Israelin hepreankielisiä radiokanavia.
Autossa kuuntelen lyhyillä matkoilla kun en jaksa ottaa tablettia mukaan missä omat soittolistat.
Radiosta tulee jumalatonta hapatusta. Luen vain lehteä lehdestä.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taajuus ei ole kapea, vaan juurikin nuo viereiset kanavat häiritsevät.
Joskus YLE:n kanavien kenttä voi olla yllättävän heikko.
Jos siinä lähellä on joku viereisellä taajuudella lähettävä asema ja sitten itse on hieman katveessa YLE:n lähetyksen suhteen.
Asiaan auttaa laadukas vastaanotin ja asianmukainen antenni.
En nyt tiedä mikä nykyään olisi hyvä FM- vastaanotin, mm. Grundig on ollut laadukas.
Antenniasiaankaan on vaikea vaikuttaa muuten kuin omakotitalossa.
Helsingin Radio Suomi on näköjään taajuudella 94.0MHz, lähimmät kanavat NRJ 93.5 Porvoo ja FinestFM 94.4MHz Hyvinkää ja molemmat huomattavasti pienemmällä teholla.
Vai kuunteleeko kirjoittaja jotain alilähetintä? Pernaja tjvst.
FM-antenniasiat saa edes kohtuulliselle tilalle vaikka kerrostalossa jos parveke tai ikkuna on oikeaan suuntaan
Minäkin kuuntelen välillä ruotsinkielistä radiota (X3M tai Vega, en ole varma) enkä ymmärrä aina ihan kaikkea, mutta suurimman osan. Se on vähän kuin lomalla olisi kun kuuntelee vierasta kieltä, kääntyy aivot eri asentoon 🙂