Saako vastaantulijoita katsoa silmiin lenkkeillessä?
Vaiko vältellä katsetta tuntemattomien kanssa? Mitä mieltä?
Kommentit (30)
Silmiin tuijottaminen on epäkohteliasta, joten tuijotan aina tissejä ja perseitä, suunnasta riippuen.
Katson yleensä aina. Jos vastaantulevakin katsoo . Saatan sanoa hei. Sanon nytkin teille kaikille hei. Nähdään vaikka lenkillä.
Täällä meillä päin tervehditään vastaantulijoita, vieraitakin. Ehkä jopa hymyillään.
Katsominen on passiivista toimintaa. Silmät eivät lähetä mitään säteitä vaan vastaanottaa niitä.
Riippuu. Joidenkin kanssa se on sopivampaa kuin toisten, kuinka kauan katsoo, tuijottaako tai onko ystävällinen/neutraali. Vihainen katse tai kammoava ei ole kiva varmaan. Uskon että vähän lähempänä omaa ikää olevan katse on miellyttävämpi, kuin että joku vanhempi ihminen tai täti /setä tuijottaa vihaisesti tai lapsi arvostelee. Paitsi jos toinen on epämääräinen tyyppi. Miksi nainen tuijottaisi toista keskellä tietä, joskus voi olla erikoinen vaate tietenkin.
Jos on Oulussa, katsotaan silmiin.
Jos on maaseudulla Itä- tai Pohjois-Suomessa, niin myös tervehditään.
Vierailija kirjoitti:
Jos on Oulussa, katsotaan silmiin.
Jos on maaseudulla Itä- tai Pohjois-Suomessa, niin myös tervehditään.
Asun Oulussa ja välttelen katsekontaktia ohikulkijan kanssa. Kokemukseni mukaan kaikki muutkin välttelevät.
Saa katsoa. Katsoin tänään vanhaa rollarimiestä silmiin kadulla. Olen kuullut, että vanhat ihmiset kokevat itsensä näkymättömäksi. Kyllä hän katsoi minua takaisin.
Ei Suomessa ole tapana. Vaivaantuvat vielä. Mutta olisi kiva jos voisi.
Kyllä voi katsoa, jos toinen ei vastaa, eipä siinä mitään. Tuijotus on huonoa käytöstä, mutta lyhyt katse on ihan hyvää käytöstä ja muiden huomioonottamista.
Minä lenkkeilen ajatuksissani ehkä kiinnitä huomiota vastaantulijoihin. Voi yrittää katsoa silmiin, jos pystyy.
Tietenkin. Mutta käytä kypärää ja polvisuojia, koska juokset päin puuta/ pysäköityä autoa/ taloa/ rekkaa ja tulee pipi.
Minä ainakin keskityn juoksemiseen. Viime viikolla vieras lapsi moikkasi ohi mennessä ja minä moikkasin takaisin, mutta muuten on aika ei-sosiaalinen tapahtuma tuo lenkkeily.
Katson yleensä hieman etuviistoon, poispäin vastaantulijasta. Eipähän ainakaan herätä mitään vääriä mielikuvia kiinnostuksesta.. Vaikka onhan se monesti todettu, katseet eivät meinaa mitään.
En katso kaikkia silmiin, mut epäilyttäviin hiippareihin kyllä tulee luotu pikainen kylmä katse, että sut on nähty, jatka matkaa :) Saatan siis ihan normaalejakin ihmisiä katsoa silmiin, vähän riippuu missä katse sattuu menemään eli en tietoisesti hae katsekontaktia mutta en myöskään välttele sitä. Koen muutenkin pälyilevät ihmiset epäilyttävinä niin työelämässä kun muutenkin, siis ne jotka välttelevät katsekontaktia viimeiseen asti eli juttelevat sun varpaille, vyötärölle, olan yli etc :D